שיפור יכולת הניתור- ילד לא קופץ/ ילד שלא קופץ בשל פרונציה של כף הרגל ועוד? לימוד קפיצה על רגל אחת, התנתקות מהקרקע, ילד לא דוהר, לא מתנתק

 

שיפור יכולת הניתור לילדים: ילד לא קופץ/ איך ללמד ילד לקפוץ? חשיבות יכולת התנתקות מהקרקע ו- לימוד קפיצה על רגל אחת, דהרות, דילוגים, קפיצה בחבל, שיפור ניתור לגובה, קפיצה לרוחק ועוד.. במבחר כלים מדעיים ובלעדיים במוטוריקל

         

פרונציה בכף הרגל/ גמישות יתר בקרסול וקושי לקפוץ? פיתוח שיטת מוטוריקל גילה כבר לפני כעשור, קשר ישיר (ונסיבתי) בין הימצאות כף הרגל במנח פרונציה מוגברת (פרונציה ברגל) לבין קשיים להתנתק מהקרקע (ילד לא קופץ) בעת ניתורים, ריצה, דהרות ועוד..

 

תוהים איך לשפר את הקפיצה לגובה, מבלי לייצר נזק אורטופדי ופציעות שונות? הדף הבא חשוב מאוד עבורכם! מידע נרחב בנושא שיפור הניתור/ שיפור יכולת הניתור לילדים בהקשרים שונים, בהם לימוד קפיצה על רגל אחת לילדים/ איך ללמד ילד לקפוץ, שיפור יכולת הניתור בכדורסל, שיפור קפיצה לרוחק ועוד ועוד.. בהמשך הדף.

 

*למידע ספציפי בנושא פרונציה בכף הרגל, לחצו: קריסה פנימה של כף הרגל טיפול.

 

 

 

 

 

נפתח דווקא בשאלה טכנית,

למה לא השקענו יותר בעיצוב האתר?

 

קהל היעד אליו פונה האתר, הוא הורים המחפשים טיפול מקצועי, מדעי ומוביל לילדם (אחת ולתמיד...)! איננו עוסקים ב- שיפור הניתור לילדים באמצעות עיצוב גרפי, אנו מטפלים באמצעות כלים, בעזרת כלי הטיפול המתקדמים מסוגם בעולם!

מטרת האתר אינה להרשים את הגולש באמצעים ויזואליים, אלא להציג דבר אותנטי (אמיתי) ולהביא מידע משמעותי וחיוני, מידע שעשוי לחולל שינוי משמעותי בחיים של בנו/ בתו! שיטת מוטוריקל הינה שיטת טיפול בעלת תוכן אמיתי/ רציונל מדעי ברור (כשתבקרו בדפים השונים תבינו למה כוונתנו...). בזכות כך, רכשה את מעמדה המוביל בתחום התפתחות הילד... כך שלשמחתנו, העיצוב (במקרה שלנו) פחות רלוונטי... (ברוח הביטוי: 'אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שבתוכו').

עם זאת, אנו שואפים תמיד ליצור סדר טוב יותר בכמויות המידע המשמעותיות, לטובת נוחות, נגישות ויעילות!

 

ראו גם: דף התמצאות באתר.

 

 

אתר מוטוריקל לשרותכם כבר למעלה מעשור (2006-2020)!

 

מוטוריקל הרבה מעבר ל-פיזיותרפיה לילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים או ספורט טיפולי לילדים!

 


 

 

אתר מוטוריקל עתיד לעבור מתיחת פנים משמעותית, עם המעבר לפלטפורמה חדשה ומודרנית בחודשים הקרובים. אנו שוקדים על כך במרץ רב מאחורי הקלעים :)

 

 

 

שיטת מוטוריקל הביאה לעולם תגליות מדעיות משמעותיות בתחום התפתחות הילד. אחת התובנות המרכזיות שלנו עוסקת ב- פרונציה בכף הרגל אצל ילדים. לתפיסתנו, כל מצב של יתר פרונציה בקרסול (למעט פרונציה קלה מאוד) מחייב התערבות טיפולית, גם אם תפקודו המוטורי של הילד נראה תקין לחלוטין! (הסברים בהמשך הדף...).

 

שיפור יכולת הניתור לילדים/ לימוד קפיצה על רגל אחת: התנתקות מהקרקע (התנתקות מהרצפה) מהווה תנאי קריטי להתפתחות מוטורית, קוגניטיבית, סוציאלית ורגשית תקינה! מסיבה זו, ראינו במוטוריקל צורך לפתח מגוון רחב של תרגילים מדעיים, כחלק משיטת מוטוריקל (Adaptive-Load') לטובת שיפור הניתור בקרב ילדים ונוער.

"איך ללמד ילד לקפוץ על רגל אחת" אינו דומה ללימוד מיומנות ספורט אחרת כדוגמת איך ללמד ילד לקפוץ על חבל (לימוד קפיצה בחבל) או איך ללמד כדרור, ואינו דבר שהורה או מדריך ספורט/ מאמן כושר אישי לילדים יכול להשיג/ לפתח, מסיבות שונות אותן תגלו בהמשך הדף..

*שיפור יכולת הניתור וכוח מתפרץ במוטוריקל בכלים מובילים גם לטובת ילדים/ נוער העוסקים בספורט מקצועני (שיפור יכולת הניתור בכדורסל/ בכדורעף, אתלטיקה קלה- קפיצה לרוחק/ קפיצה לגובה ועוד)...

 

 

 

תופעה מדאיגה ומקוממת כאחד...

 

ילדים רבים מגיעים אלינו לאחר שעברו אבחון או טיפול ממושך בפיזיותרפיה/ ריפוי בעיסוק. חדשות לבקרים, אנו נתקלים בתופעה של אנשי מקצוע (פיזיותרפיסטים ומרפאות בעיסוק, בארץ וגם בחו"ל), אשר מסבירים להורים באופן מלוּמד לכאורה(*), שהעובדה שהילד שלהם מתקשה לקפוץ או שאינו קופץ בכלל, מקורה בכך שאינו מעוניין להתנתק מהקרקע ("לא בא לו לקפוץ.."). ובכן, תחשבו על זה, האם גם ילד שאינו מדבר (בגיל שבו אמור כבר לדבר...) עקב קשיי שפה/ קשיי תקשורת (מסיבות שונות, בהן דיספרקסיה ורבלית/ אפרקסיה/ אפזיה/ סיבות רגשיות...) בוחר לשתוק סתם כך, מפני ש.."לא בא לו לדבר"?

 

לקבוע שילד לא קופץ על רגל אחת או שתי רגליים מפני שלא מתחשק לו (לא בא לו לקפוץ) זה בדיוק אותו דבר כמו להדביק לילד פלסטר על הפה ולומר לו, "אל תדבר עכשיו" כי החלטנו שלא בא לך!

 

*היה ראוי יותר ומוסרי יותר, לו אותם אנשי מקצוע היו מודים שקיימת בעיה ושעל ההורים להיוועץ בגורם מקצועי שיש בידו מענה טיפולי...

 

הדבר מקומם אותנו במיוחד, לאור העובדה שתנועה בגיל הרך והתנתקות מהקרקע באופן ספציפי, מהוות דרך לביטוי עצמי/ שפת תקשורת משמעותית עם הסביבה, לעיתים אפילו יותר משפה ורבלית (דבוּרה). תוכלו לקרוא על כך בהמשך הדף.

 

סיבה נוספת לדאגה שלנו, נעוצה בעובדה שאחוז גבוה מהילדים שאינם מסוגלים לקפוץ על שתי רגליים או על רגל אחת בחופשיות, סובלים גם מ- קריסת קרסול פנימה. ילד הסובל מ- קריסה בכף הרגל ונוטל חלק בפעילות גופנית (גם פעילות גופנית מתונה כדוגמת הליכה או ריצה קלה**), עלול לפתח פציעות אורטופדיות שונות עם הזמן.

 

**אחוז גבוה מהילדים בעלי קריסה בכפות הרגליים, מצליחים בכ"ז להתנתק באופן כזה או אחר מהקרקע, תוך שימוש באדפטציות (פיצויים ביומכניים) בעלות פוטנציאל שלילי ומזיק למפרקים ולמבנים נוספים ודווקא ילדים אלו, נמצאים בקבוצת סיכון לסבול מפציעות אורטופדיות. תוהים מדוע? כל המידע בדף קריסת קרסול טיפול.

 

אנו במוטוריקל, רואים חשיבות קריטית ביכולת התנתקות מהקרקע אצל ילדים, כבר בגיל הרך, ומביאים לכם ידע מדעי חדשני והמון, המון תקווה :)

 

 

קריאה מעניינת ומועילה !

 

 

 

תוהים איך ללמד ילד לקפוץ? נפתח בתובנה קצרה: ילד לא מנתר/ ילד לא קופץ על רגל אחת? סבירות גבוהה שגם אינו דוהר ברגל עימה מתקשה לנתר (או עם שתי הרגליים, במקרה שאינו מתנתק גם עם רגלו השנייה), וסביר גם שאינו מדלג כלל (או שמצליח לדהור ולדלג באופן מסורבל, תוך שימוש יתר במפרקי הברכיים לדוגמא..). כל המידע וההסברים בדף זה!

 

באיזה גיל מתחילים לקפוץ על רגל אחת/ שתי רגליים?

 הורים רבים פונים אלינו בשאלה באיזה גיל מתחילים לקפוץ ומתי קשיים בניתור/ קושי לקפוץ אמורים להדליק נורה אדומה? ובכן, מרגע לידתו, מתפתח האדם לקראת הליכה זקופה ויציבה. לאחר שמצליח להשיג יציבות במנחים סטטיים (ישיבה ועמידה), מוסיף לשכלל את תנועותיו לקראת הליכה, ריצה וניתור הנחוצים לתנועה וניידות וכמובן, לחקר סביבתו. ע"פ סולמות התפתחותיים, שלב ההתנתקות מהקרקע מתרחש (מתחיל) עוד בינקות (בגיל 16-20 חודשים), בעת שהתינוק מתחיל לקפוץ בַמָקום על 2 רגליו באופן ראשוני ומסורבל* ותוך פיסוק רגליו (שימוש בבסיס תמיכה רחב המקנה יציבות). בהמשך התפתחותו, קופץ הילד תוך התקדמות ובאופן רציף ואיכותי יותר, דבר הממחיש שינוי התפתחותי איכותני בסכמת גופו (הילד קופץ באופן מסוגנן יותר, למרחק רב יותר ותוך השקעת פחות אנרגיה ע"י שימוש במפרקים הרלוונטיים לניתור ותוך שמירה על בסיס תמיכה צר), עד שלקראת גיל 3 (או מוקדם יותר) מסוגל אף לקפוץ על רגל אחת (במצב תקין, לימוד קפיצה על רגל אחת אמור להיות דבר עצמאי וטבעי..). שינויים התפתחותיים חשובים אלו מאפשרים לילד להתנתק מהקרקע בעת ריצה, דהרות ודילוגים, קפיצה בחבל ומיומנויות ספורט ותנועה חשובות כדוגמת קליעת ניתור בכדורסל, או קפיצה לרוחק/ קפיצה לגובה באתלטיקה קלה, אותן יוכל לרכוש בשנים הבאות...

*מצב בו ילד בן שנתיים לא קופץ מצריך מעקב, אך עדיין אינו בגדר לקות.

 

לימוד קפיצה על רגל אחת, שיפור ניתור לילדים במבחר כלים מדעיים

 

 

אם כן, התנתקות מהקרקע הינה יכולת קריטית, הנחוצה לצורך תנועה וניידות (Locomotion), לטובת רכישת מגוון מיומנויות ספורט ותנועה בסיסיות (ריצה, ניתורים על 2 רגליים ורגל אחת, דהרות ודילוגים שהוזכרו), נוסף על מיומנויות מגוונות כדוגמת ניתורים על חבל, קליעת ניתור או ניתור לגובה לצורך חסימה במשחק כדורסל, מיומנויות באתלטיקה קלה כדוגמת קפיצה לרוחק, קפיצה לגובה ועוד ועוד (לחצו: לימוד מיומנויות מוטוריות/ למידה מוטורית).

יכולת הניתור/ קפיצה לגובה חשובה גם לצורך הבעה עצמית, ביטוי עצמי ושפת גוף, כדוגמת תגובה ספונטנית של ניתור לגובה (מלווה בהנפת זרועות מעלה) בעת קבלת בשורה משמחת (קרה לכם פעם??) ועוד... כולנו מכירים את התמונה של ילד המקפץ בהנאה, או מדלג בשעה של רוממות הרוח (שמחה).

 

שיפור יכולת הניתור: מסר על חולצה של ילדה המדבר בעד עצמו: "נולדתי כדי לקפוץ" (קודם Hop ואח"כ גם Shop :)

 

 

תארו לכם כעת את הילד המצוי בצידו השני של המִתְרָס, כן, כוונתנו לילד שיכולתו לבטא עצמו באמצעות תנועה דלה ומוגבלת, בשל היעדר יכולת התנתקות מהקרקע (ילד שלא קופץ), או בשל יכולת התנתקות חלקית. אותו ילד בעל רפרטואר תנועות מוגבל, שכבר בגיל הגן נאלץ להתבונן בקינאה בילדים הדוהרים, מדלגים או רצים להנאתם, זה המפסיד באופן קבוע במשחקי תופסת וריצה, אותו ילד שנבחר אחרון (בעת חלוקה לקבוצות) במשחק כדורגל/ בכדורסל בשיעור חינוך גופני בביה"ס או במשחק עם חברים אחה"צ, תוך שנאלץ לעיתים להשפיל מבט לנוכח קריאות לוואי מצד הילדים שכבר נבחרו בקבוצה מסוימת אל 'ראש הקבוצה' (קריאות בנוסח: "..לא, רק אל תבחר אותו.. בגללו עוד נפסיד... לא רוצה להיות איתו באותה קבוצה..."). הילד המסורבל הזה (סרבול מוטורי לכל דבר ועניין...) חש עצמו ברגעים כאלה כחסר ערך לחלוטין. יתרה מכך, בשל הלבנת פניו ברבים (בקרב חבריו, עימם אמור הוא לחלוק את ספסל הלימודים במשך היום..) אותו ילד חש ברגעים אלה גם כמי שפגעו בו פגיעה פיזית קשה (לא פחות מכך!) והדבר משליך באופן אוטומטי על הדימוי העצמי/ דימוי הגוף (body image) וההערכה עצמית (self esteem/ self worth) שלו. מה עובר ברמה הרגשית על ילד צעיר החווה נידוי חברתי בשל גורמים שאינם בשליטתו? על כך אין צורך להרחיב את הדיבור...

 

 

מוטוריקל - חלשים בגרפיקה, מובילים במוטוריקה!

 

(וגם ביציבה ואורטופדיה...)

 

 

 

הורים רבים הפונים אלינו (מוטיב חוזר ונשנה גם אצל משפחות המגיעות מחו"ל) משמיעים את הטענה לפיה אנשי מקצוע שראו את הילד (רופא הילדים/ הנוירולוג/ הפיזיותרפיסט/ מרפאה בעיסוק וכו'..) טענו שאין מה לעשות בעניין קשיי התנתקות/ קפיצה על רגל אחת אצל ילדים, או שהדבר אמור להסתדר מעצמו, או שהחשיבות של הטיפול נמוכה (הילד לא קופץ? אז מה...) ומגוון קלישאות נוספות. הרשו לנו לחדש לכם: חשוב מאוד לטפל בקשיי התנתקות מהקרקע, משום שהדברים אינם מסתדרים בעצמם, אלא להיפך- עשויים להחמיר ולייצר אף פציעות אורטופדיות! ולידיעתכם, יש מה לעשות- והרבה! בדיוק לשם כך אנו כאן!

 

 

שיטת מוטוריקל, שיטה 'פורצת-דרך' ובעלת רציונל מדעי ברור, גם בפיתוח יכולת התנתקות מהקרקע/ שיפור יכולת הניתור/ לימוד קפיצה על רגל אחת/ שיפור גובה קפיצה:

 

אנחנו במוטוריקל, איננו זקוקים למחקרים שיבדקו את הקורלציה (מִתְאָם/קשר) שבין קשיי התנתקות מהקרקע וסרבול מוטורי (המהווה בחלקו, נגזרת ישירה של קושי לנתר...), לדימוי עצמי נמוך ותחושת אי-מסוגלות. בשנות ניסיוננו, נפגשנו כבר עם מאות ילדים כאלה! הדבר האיץ בנו להכיר בחשיבות המכרעת של יכולת זו ברמה הגופנית, הרגשית והנפשית, ולפתח מבחר אדיר של תרגילים חדשניים, מדעיים ומתקדמים כחלק משיטת 'מוטוריקל' ('Adaptive-Load') ש'יקפיצו' (תרתי משמע) את ילדכם גם ממצב של חוסר התנתקות מוחלט מהקרקע, לתגלית (Discovery) אמיתית של רפרטואר תנועות חדש ומשמעותי, התלוי ביכולת קריטית זו!

לימוד קפיצה על רגל אחת/ שיפור יכולת הניתור? - מוטוריקל- זה כל השיפור!

 

 

הסבר לתרשים: נוסף על השיפור המשמעותי הנלווה במערכת שיווי המשקל (פירוט נרחב בהמשך הדף..) שיפור יכולת התנתקות מהקרקע (שיפור יכולת הניתור לילדים), מאפשרת לילד לרכוש מגוון מיומנויות ספורט ותנועה התלויות במרכיבים קריטיים אלה של ניתור לגובה וגם כוח מתפרץ. רכישת המיומנויות כשלעצמה, משפרת הן את הקואורדינציה (לטובת תפקוד יומיומי יעיל ולטובת רכישת מיומנויות נוספות, מורכבות יותר) ומשמרת (ואף מאיצה) גם את יכולת ההתנתקות מהקרקע הנחוצה בתפקוד יומיומי...

כך לדוגמא, ילד המתקשה להתנתק מהקרקע, הרוכש מיומנות של דילוגים או קפיצה בחבל בשיטתנו (ומתנסה במיומנויות אלה ביומיום), משמר את יכולת ההתנתקות ואף משיג שיפור גובה קפיצה וכן שיפור קואורדינציה נלווה (לטובת תפקוד יומיומי ולטובת רכישת מיומנויות מורכבות יותר כדוגמת קליעת ניתור בכדורסל jump shot).

 

 

מוטוריקל - וזה כל השיפור (גם ביכולת הניתור!)

 

 

ילד בן 3 לא קופץ? אל תמתינו אפילו שנייה! פנו אלינו לקבלת הסיוע המדעי והמתקדם מסוגו בעולם!

 

 

יכולת מוטורית טובה? כרטיס ביקור/ מפתח להשתלבות תקינה של הילד בחברה!

 

 

 

פרונציה בכף הרגל אצל ילדים, גורם מרכזי ל- קשיים בהתנתקות מהקרקע ו- שיווי משקל נמוך.

פרונציה בכף הרגל אצל ילדים/ מבוגרים (Pronated feet/ pes valgus) עלולה להגביל עד מאוד את יכולת ההתנתקות מהקרקע (בעת קפיצה, ריצה, דהרות, דילוגים וכיו"ב) ואת שיווי המשקל.

איך קופצים על רגל אחת? כדי לקפוץ על רגל אחת (מבחינה פיסיקלית) יש לדחוף את כדור הארץ (הקרקע עליה אנו עומדים) ולקבל את הכוח המוחזר מהקרקע, הגורם להתנתקות (החוק השלישי של ניוטון, חוק "הפעולה והתגובה"). ילד או מבוגר בעל גמישות יתר בקרסול/ כף רגל קורסת פנימה המנסה להתנתק מהקרקע, דוחף למעשה את הקרקע באלכסון! הכוח אותו משקיע לצורך ההתנתקות (והמוחזר אל הגוף) מתפצל לשני רכיבים ("וקטורים") ולמעשה, רק חלק מהכוח המושקע מסייע בהתנתקות (שיעורו המדויק תלוי בין היתר במידת הפרונציה/ רמת הקריסה של קשת כף הרגל) בעוד החלק הנותר נספג במפרקים והולך לאיבוד (מתבזבז). סיבה נוספת לקשיי ההתנתקות מהקרקע, היא היעדר יציבות מפרקית נאותה/ מנוף קשיח (rigid lever) במפרקי כף הרגל מהקרסול כלפי מטה, דבר חשוב במיוחד מבחינה ביומכנית לצורך העברת כוח יעילה וחדה אל הקרקע כאשר מנסים להתנתק. לעיתים קרובות, ילדים ואף מבוגרים מצליחים להתנתק מהקרקע ואף לשמור על שיווי משקל, תוך שימוש בטריקים ביומכניים פשוטים, על אף הימצאות אותה פרונציה. אולם, כפי שתוכלו לקרוא בדף פרונציה בכף הרגל אצל ילדים, המחיר הבריאותי לכך עלול להיות יקר! מידע נוסף גם בהמשך הדף...

 

 

 

קושי לקפוץ/ ילד לא קופץ- תופעה בקנה מידה רחב!

 

ילדים רבים כל כך (כ- 70% מהילדים...) מגיעים למוטוריקל עם קשיים בולטים בהתנתקות מהקרקע (ילד לא קופץ/ קושי לקפוץ על רגל אחת או שתי רגליים/ קושי לנתר/ קושי לדהור/ לדלג/ לרכוש מיומנויות כדוגמת לימוד קפיצה בחבל ועוד ועוד...). הדבר בא לידי ביטוי לעיתים גם בריצה 'שטוחה' (גרירת רגליים בריצה) ובפסיביות תנועתית. אם הילד בכל זאת מצליח לנתר/ לדהור או לדלג, אזי ניתוריו או דהרותיו/ דילוגיו 'שטוחים' (*), או מסורבלים ומלווים בשימוש מוגזם במפרקי הבירכיים, או בגיוס גורף (mass movement) של כל הגוף לצורך סיוע בהתנתקות (דבר המכונה בשפה המקצועית 'שימוש במפרקים דיסטליים'/ 'שימוש בקיבועים'...). נראה את הילדים האלה מנתרים תוך כדי הנפת זרועותיהם מעלה, הנעת (טלטול) ראשם לאחור, בעיטות לאחור בעזרת הרגל הכפופה (בעת ניתורים על רגל אחת) ואף מאמץ של שרירי הפנים (שרירי המימיקה), בניסיון לפצות על הקושי להתנתק מהקרקע. תופעות אלה (נוסף על רבות אחרות, שקצרה היריעה מלפרטן...) יוצרות סרבול תנועה ניכר (תנועה מפוזרת ו'רועשת'), גוררות נזק אורטופדי לטווח ארוך (ראו מידע בקישור הבא: קריסת קרסול טיפול) ונוסף על כך מחייבות את הילד להשקיע מאמץ מיותר ולבזבז אנרגיה רבה (עם יעילות תנועתית נמוכה/ תוצר תנועתי נמוך...) ולהתעייף מהר >> ומן הסתם, לפתח אנטגוניזם (גישה שלילית) לתנועה ולספורט ('התאמצתי כל כך, ומה יצא לי מכך..?'). ילדים צעירים יותר שאינם יכולים לקפוץ אף על 2 רגליים, עושים לעיתים שימוש בטריק ביומכני דומה לזה שהוזכר קודם (העברת תנע), ומנתרים תוך הנפת ברכיים מעלה (ברך אחר ברך), תנועה מסורבלת הדומה יותר לדהרה בַמֲקום מאשר לקפיצה על 2 רגליים.

*קפיצה על שתי רגליים או רגל אחת במַקום, פירושה התנתקות מלאה מהקרקע ולא ניתוק עקב מהרצפה ועלייה על כריות כפות הרגליים ו/או הבהונות! הורים רבים משוכנעים שהילד שלהם מצליח להתנתק מהרצפה בעוד שהילד אינו קופץ באמת...

 לידיעתכם, אבחון מוטורי מוקדם בילד שאינו קופץ בצורה יעילה וטיפול בגיל צעיר במוטוריקל, יאפשרו התפתחות מוטורית-תנועתית תקינה וימנעו את הנזק העתידי במפרקים (לחצו חיזוק קשת כף הרגל למידע נוסף), ומן הסתם גם את הסרבול ועוגמת הנפש הנלווים (אך עם זאת, הבשורה הטובה היא שניתן לטפל בכל גיל...)!

 

 

 

צפוף לכם בעין? ההסבר לכך פשוט:

 

 

יש לנו פשוט המון להציע :)

 

מוטוריקל - בדיוק מה שחיפשתם, גם עבור ילד שלא קופץ!

 

 

 

איך ללמד ילד לקפוץ? בין הסיבות השכיחות לקשיים בהתנתקות מהקרקע:

 

 

בתמונה: פרונציה בקרסול (Pronated feet). כפות רגליים במנח יתר פרונציה משמעותי, אצל ילד בן 5.5 בעל גמישות יתר שטופל במוטוריקל. המנח האלכסוני של גיד אכילס מודגש (*מנח נורמלי הינו מנח אנכי!). קריסת קשת בכף הרגל אצל ילד זה חמורה עוד יותר, כתוצאה ממנח רגלי איקס (Genu valgum) והפיסוק המלאכותי הנוצר בכפות הרגליים עקב כך! לילד זה קושי בשיווי משקל (קושי ניכר).

לידיעתכם, גם ילד הסובל מ- קריסת קרסול קלה יותר מזו שבתמונה, עלול לחוות קושי ניכר לקפוץ/ קושי לנתר!

 

 

 

אייל ציוני מדבר על פרונציה בכף הרגל, בהקשר טיפול בהשמנה אצל ילדים/ השמנת יתר בילדים בתכנית "מהיום דיאטה", ערוץ 10 (ינואר 2017).

 

 

סיבות מרכזיות לקשיים בהתנתקות מהקרקע/ ילד לא קופץ, המשך..

 

 

 

חדשנות מדעית/ שינוי תפיסות עולם...

 

פיתוח שיטת מוטוריקל (Adaptive-Load) תרם שוּרה של תובנות/ תגליות מדעיות חדשות ומשמעותיות ביותר, המבוססות על מחקר מדעי וניסיון קליני עשיר (עשרות אלפי שעות טיפול בשיטת מוטוריקל), תגליות המשנות כמה מתפיסות העולם המרכזיות הקיימות ב פיזיותרפיה/ ריפוי בעיסוק (חלקן נסקרו במאמרו של אייל ציוני בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים (Israeli journal of Pediatrics) גיליון פב' 2011 ...).

 

אחת התגליות בהקשר הנוכחי, הינה הזיקה (הקשר הישיר והנסיבַּתי) שבין מנח פרונציה בכף הרגל/ פרונציה בקרסול (פרונציה מוגברת/ פרונציה קלה), לקשיי התנתקות מהקרקע ו- קשיים בשיווי משקל; החשיבות הקריטית של מערכת שיווי משקל ושל יכולת התנתקות מהקרקע בגיל צעיר (והתרומה האדירה לשיפור קואורדינציה ולרכישת מיומנויות המאפשרות האצה ושימור של מרכיב ההתנתקות לאורך זמן...).

 

 

 

מה זה פרונציה? מה הקשר בין פרונציה- למצב בו ילד לא קופץ? אם כן, סיבה מרכזית לקשיים בהתנתקות מהקרקע נעוצה במנח לא תקין של הגפיים התחתונות, המתבטא במנח אלכסוני של גיד אכילס וקריסה פנימה (במפרק subtalar joint) של השפה הפנימית של כף הרגל/ פרונציה בכף הרגל/ פרונציה בקרסול (ראו תמונה לעיל). כלומר, כפות הרגליים 'שוקעות' פנימה (Pronated feet/ pes valgus) בשל רפיון/ גמישות רצועות (Ligaments /מעין חוטים המחברים בין העצמות, בעיקר רצועה הנקראת plantar calcaneocuboid ligament) וכן גמישות יתר ברגליים/ גמישות יתר במפרקים (joint hyperlaxity), דבר הגורר ביטול/ הפחתה של הפונקציה הביומכנית (החיונית כ"כ בכף הרגל) המכונה 'מנוף קשיח' ('rigid-lever'). הכוח האנכי בו מנסה הילד להשתמש לשם דחיפת הקרקע והתנתקות ממנה, נספג במפרקים ומתבזבז!

 

מן הסתם, בסיס היציבות של הגוף כולו מתחיל בכף הרגל. כל חיסרון ביומכני/ תשתית יציבתית לקויה/ בסיס רעוע יקשה על תפקוד הגוף בכל הקשור להתנתקות ויציבות!

חשוב להדגיש כי בעת הליכה או ריצה, פרונציה בכף הרגל (פרונציה פונקציונלית) הינה דבר תקין וחיובי (בין היתר, לצורך בלימת/ ספיגת זעזועים והתאמת מפרקי כף הרגל למשטח עליו דורכים..והענקת כוח דוחף מאידך), אולם יתר פרונציה עשויה לגרום לעומסי יתר באיזור הפנימי של כף הרגל, הקרסול וכלפי מעלה, לבירכיים לאגן וגם לגו. פרונציה בכף הרגל שאינה מטופלת, עלולה לייצר פציעות אורטופדיות שונות עם הזמן, כדוגמת plantar fasciitis, או shin splint syndrome.

לידיעתכם, שיפור ניתור לגובה/ שיפור הניתור אצל ילדים במוטוריקל, אינו מסתכם בהשגת יכולת קפיצה גבוהה יותר, אלא גם בתיקון מנחים אורטופדיים/ טיפול מדעי באותן בעיות אורטופדיות בכף הרגל/ בעיות אורטופדיות בקרסול המשליכות על יכולת הניתור, או בעיות אורטופדיות שעשויות להתפתח כתוצאה ישירה מהקושי לקפוץ!

 

פרונציה בכף הרגל נגרמת גם מחיסרון ביומכני של קבוצות השרירים בגפיים התחתונות. מבין קבוצות השרירים השונות המייצבות את מפרק subtalar joint (מצוי מתחת למפרק הקרסול) שני שרירים עיקריים (tibialis anterior ו- tibialis posterior) אחראים על מניעת יתר פרונציה בקרסול (נוסף על תפקוד חשוב של שרירים המעניקים תמיכה לקשת האורכית של כף הרגל, כדוגמת *Flexor hallucis longus). במצבים של גמישות יתר בילדים, נדרש טונוס שרירים/ עבודת שרירים מאומצת יותר כגורם מייצב (חלופי) של המפרקים. טונוס שרירים נמוך אצל ילדים מקשה עוד יותר על המלאכה וגורם לאותו חוסר יציבות הנראה במפרקים.

*ואם אנו עוסקים בנושא של התנתקות מהקרקע, אותו שריר חשוב, Flexor hallucis longus, נחשב לכוח החזק הדוחף אותנו קדימה בעת הליכה, ריצה וגם קפיצה. ספרינטרים (רצים מהירים למרחקים קצרים, כדוגמת 100 מ') מהדקים את הבוהן הגדולה שלהם לרצפה בקו הזינוק כדי להפיק את כוח הדחיפה המירבי (תועלת מירבית) מהשריר..

 

 

 

 

חשוב מאוד לכל הורה לדעת...

 

כיצד תדעו האם ילדכם מתנתק נכון מהקרקע? כיצד יבואו לידי ביטוי קפיצות על רגל אחת/ שתי רגליים אצל ילדים הסובלים מ- קריסת קרסול/ פרונציה בכף הרגל?

 

 

ילד הסובל מ- קריסת קשת כף רגל, עשוי להציג אחד או כמה מהסימפטומים הבאים, בעת קפיצות במַקום:

 

  • קריסה פנימה של כף הרגל עשויה להסית את כף הרגל ואת הגוף כולו הצידה (מדיאלית) בעת קפיצה על רגל אחת במַקום. כלומר, הילד ינוע לכיוון השפה הפנימית של הרגל עליה קופץ (במילים אחרות, הילד עשוי לסיים סדרת קפיצות על רגל ימין בתזוזה ו/או איבוד שיווי משקל לכיוון צד שמאל ולהיפך..),

  • המומנט הפיזיקלי הסיבובי של הקרסול בעת הפרונציה, עשוי לעבור אל עצם השוק (tibia) ולגרום לסיבוב של הגוף כולו נגד כיוון השעון בניתור על רגל ימין, או לסיבוב עם כיוון השעון בעת ניתורים על רגל שמאל (*/ **)

  • הילד יקשית את גופו הצידה, יסית את ראשו או כתפיו לכיוון השפה החיצונית של כף הרגל עימה הוא קופץ, לצורך איזון מומנטים פיזיקלי,

  • 'התנתקות מדומה'- קפיצה על שתי הרגליים או רגל אחת ללא התנתקות אמיתית מהקרקע, אלא ניתוק/ הגבהת עקב מהרצפה ועלייה על כריות כפות הרגליים ו/או הבהונות בלבד!

  • 'התנתקות חלקית'- חשוב לדעת, קפיצה נכונה מבחינה ביומכנית על שתי רגליים או על רגל אחת, אמורה לבוא לידי ביטוי במנח המכונה plantarflexion (פוינט) בקרסוליים (או בקרסול הרגל המנתרת) בעת שהילד התנתק ושוהה באוויר (בשיא הגובה). אצל ילדים בעלי קריסה של כף הרגל, נראה רגל הממריאה/ מתרוממת מהקרקע במצב מקביל לרצפה (או מצב ביניים, שאינו פוינט מובהק). לידיעתכם, גם מצבי ביניים, כדוגמת פוינט חלקי מחייבים טיפול!

     

*בעיה נוספת, חמורה יותר מבחינה ביומכנית, היא שני מומנטים פיזיקליים החלים בו-זמנית ובכיוונים הפוכים, על שני הקצוות (פרוקסימלי ודיסטלי) של עצם השוק (tibia), דבר המגביר את עומסי הפיתול והגזירה, עומסים בעלי פוטנציאל שלילי על השלד.

**קיימת עדיין הנחת יסוד שגויה בפיזיותרפיית ילדים וריפוי בעיסוק, לפיה ילד המסתובב בעת קפיצות על רגל אחת במַקום, עושה זאת בשל קושי בתכנון תנועה (קושי בתכנון תנועה אצל ילדים). כאמור, רובם המוחלט של המקרים בהם הילד מסתובב אגב קפיצות, מקורם למעשה ב- קריסת קרסול/ כף רגל שטוחה אצל ילדים (כף רגל שטוחה טיפול/ פלטפוס טיפול).

***חשוב לצפות בילד המבצע ניתורים על רגל אחת, כשהוא ברגליים יחפות!

 

 

 

 

פתחנו בראשית הדף באמירה שכל פרונציה בכף הרגל (למעט פרונציה קלה מאוד) מחייבת טיפול מקצועי. לתפיסתנו, גם ילד בעל יתר פרונציה בקרסול/ פרונציה מוגברת המצליח להתנתק מהקרקע (העומסים על המפרקים במהלך ריצה או קפיצות על רגל אחת עשויים להגיע לעד פי ארבעה ממשקל הגוף!), או ילד המצליח לשמור על שיווי משקל בעמידה על רגל אחת/ הליכה על קורה/ עלייה במדרגות וכדו', נעזר לשם כך בפיצוי מזיק כלשהו כדוגמת הטיית הגוף/ הכתפיים/ הראש לכיוון הנגדי אליו הגוף עומד לקרוס (לצורך 'איזון מומנטים' פיזיקלי) 'פיצוי' מזיק מאין כמוהו המגביר/ מנציח את מנח ה- פרונציה בכף הרגל ויוצר העמסה מוגברת על המפרקים והרצועות (הכלואים באותו מנח היפרפרונציה, אגב התמודדות עם עומס מוגבר...). אותו 'פיצוי' מגביר לאורך זמן גם את טווחי התנועה (גמישות יתר ברגליים).

 

 פרונציה בכף הרגל עלולה להשליך גם על מנח היציבה של הבירכיים (תגובת שרשרת), וליצור דפוס יציבתי (יציבה לקויה) של רגלי איקס/ רגלי X (בשפה המקצועית: Genu-valgus) *או להיות פועל יוצא של מנח בירכיים לקוי (מוטיב הביצה והתרנגולת...) וכן, לגרום למנח כפות רגליים שטוחות/ כף רגל שטוחה/ פלטפוס...

 

 

רגלי X/ רגלי איקס (Genu-valgus) אצל ילד בן 12 המטופל במוטוריקל. שימו לב למנח ה- פרונציה הנלווה בכפות הרגליים.

 

 

חשיבות שיפור יכולת הניתור וחוסר מודעות בעייתי מאוד מצד הורים ואנשי מקצוע:

ברוב המקרים בהם קיימת פרונציה והילד מתפקד באופן תקין לכאורה (מצליח להתנתק מהקרקע בצורה מסוימת ולשמור על שיווי משקל ע"י שימוש בתבניות תנועה שגויות לצורך פיצוי) ההורים אינם מודעים לכך שקיימת בעיה, בעוד שתפקודו היומיומי של הילד עלול להסב לעצמו נזקים אורטופדיים משמעותיים לטווח ארוך!

ילדים בעלי קושי בשיווי משקל, מנסים פעמים רבות לפצות על הקושי לשמר שיווי משקל ע"י ביצוע פעולות בבסיס רחב (הליכה בבסיס רחב/ ריצה בבסיס רחב וכו'). הפרדוקס הוא שעמידה בבסיס רחב מביאה את כף הרגל למצב פרונציה (מלאכותית) מוגברת! ביצוע פעולות הדורשות התנתקות בבסיס רחב, מקשה על הילד ויוצר העמסה נוספת על המפרקים!

 

זיכרו: קושי בהתנתקות מהקרקע 'גורר' (תרתי משמע) סרבול משמעותי!

 

 

לידיעתכם, מצאנו גם קורלציה (מִתְאַם/ קשר) משמעותית בין מידת הקושי בשיווי משקל בילדים הסובלים מ- פרונציה בכף הרגל, לרמת הקושי להתנתק מהקרקע (קושי משמעותי בשיווי משקל? >> קושי לקפוץ לגובה), קורלציה דו כיוונית (באותם מקרים בהם הילד אינו נעזר בפיצוי ביומכני מזיק בניסיון לשמור על שיווי משקל...).

לפיכך, כשמשפרים במוטוריקל את יכולת ההתנתקות מהקרקע (שיפור יכולת הניתור/ לימוד קפיצה על רגל אחת), משיגים שיפור נלווה ומשמעותי גם בתפקודי שיווי משקל (רווח כפול)! לפי הנחת היסוד המדעית שלנו, ילדים בעלי פרונציה בכף הרגל המתנתקים מהקרקע תוך שימוש בתבניות תנועה נכונות, מגייסים (ומחזקים אגב כך..) שרירים כדוגמת Tibialis posterior, שרירים שיעניקו לילד גם סיוע ביומכני בשמירה על שיווי משקל!

 

*לידיעתכם (II), כבר לפני שנים רבות טענו בתוקף (את מה שידוע כיום..) כי רוב מצבי ה- פלטפוס בכפות הרגליים, הם בעצם מצב משני ל- פרונציה ברגל!! חשוב לציין כי המוטיב של כף רגל שטוחה/ כפות רגליים שטוחות הנלווה ל- פרונציית יתר (פרונציה מוגברת), ייראה רק במצב של נשיאת משקל (עמידה/ הליכה), בשל קריסת כף הרגל. במצב של ישיבה על כיסא מוגבה (עם רגליים באוויר, לדוג') לא נראה עדות ל- פלטפוס. (למעט מה שמוגדר כ- פלטפוס קשיח).

 

 

 

 

פרונציה בכף הרגל/ פרונציה בקרסול/ בדיקת פרונציה: לאחר ביצוע בדיקת פרונציה/ פרונציה בדיקות, נציע לכם/ לילדכם גם כלי טיפול מקוריים ובלעדיים, שפותחו כחלק משיטת מוטוריקל לטובת שינוי תבניות תנועה, חיזוק שרירים תומכי יציבה ושינוי דפוס הליכה/ ריצה. כל אלה מאפשרים לילדים בעלי פרונציה בכף הרגל (גם פרונציה מוגברת ברמה משמעותית, כפי שינתן לראות בתמונה לעיל של ילד המטופל במוטוריקל ...) לתקן את תבניות התנועה השגויות, לתקן את מנח המפרקים הלקוי, להתנתק סוף סוף מהקרקע באופן נכון ובריא ולרכוש מגוון מיומנויות מוטוריות ויציבתיות משמעותיות התלויות ביכולת התנתקות נאותה מהרצפה (כדוגמת, דהרות, דילוגים, קפיצה בחבל, לרוץ נכון, קפיצה לגובה, ניתור לגובה בכדורסל, קפיצה לרוחק, קפיצה על רגל אחת, נוסף על תפקודי שיווי משקל משופרים**), זאת לצד שיפור קואורדינציה, כפועל יוצא של רכישת אותן מיומנויות (ראו גם תרשים בשורות הבאות!)... ראו גם: פרונציה ריצה.

תקבלו מאיתנו גם כלי עבודה מתקדמים לתרגול עצמי בבית (לטובת תיקון פרונציה מוגברת/ פרונציה קלה), נוסף על המלצות כלליות (כדוגמת מעבר לנעליים מתאימות, עם שרוכים!). ילדכם לא קושר שרוכים באופן עצמאי? הסירו דאגה, אנו מלמדים את כל הילדים לקשור שרוכים בשיטה בלעדית ומהירה שפיתחנו גם לצורך לכך :) לחצו: לימוד קשירת שרוכים.

**כאמור, במקרים רבים כל כך, שיפור שיווי משקל אצל ילדים בעלי פרונציה בכף הרגל, יתאפשר רק בעקבות טיפול בכלים ייחודיים (ספציפיים) שפותחו במוטוריקל לטובת פרונציה!!

 

 

מדרסים לילדים- כן או לא?

 באופן קבוע אנו נשאלים על דעתנו לגבי שימוש במדרסים, יעילות מדרסים לתמיכה/ ביטול מנח פרונציה בכף הרגל לטובת שיפור שיווי משקל (הזכרנו קודם שעיקר מצבי חוסר שיווי משקל ילדים, מקורם בקריסה של כפות הרגליים פנימה..). ובכן לטעמנו, התרומה של מדרסים בהקשר הנוכחי הינה שלילית ומזיקה! ההסבר לכך הוא שמדרסים מחזיקים את כף הרגל במנח מתוקן באופן פסיבי. כך בעצם, הילד אינו נדרש להפעיל שרירים (וכן, מערכת פרופריוספטיבית/ מערכת תחושה עמוקה) לצורך התמודדות עם הקריסה של כפות הרגליים ושימור שיווי משקל, ומפתח במשך הזמן אטרופיה שרירית (סוג של ניוון שרירים, Use it or lose it). הדבר דומה לחגורת גב המיועדת למשוך את הכתפיים לאחור באופן פסיבי (לבעלי כתפיים שמוטות/ גב כפוף) ומבטלת בעצם את הגירוי הנחוץ כ"כ (גירוי קריטי) של כח הכובד, שהינו הטריגר להפעלת השרירים היציבתיים, דבר המוביל להחמרה ניכרת במצב היציבה כאשר מסירים את החגורה. יתרה, מדרסים מקשים מאוד על הילד להתנתק מהקרקע, הן בשל המשקל הנוסף לנעליים והן בשל הקשיחות שלהם. יתרה, מדרסים דורשים השקעה כספית ניכרת והחלפה לעיתים תכופות (בתקופת הצמיחה של כפות הרגליים/ צמיחה לגובה..).

 בנוסף, דיברנו בדף פרונציה בכף הרגל על כך שאותה פרונציה במידה סבירה (פרונציה פונקציונלית), מהווה מרכיב תנועתי טבעי וחשוב עד מאוד הן מבחינה מוטורית (תנועתית-תפקודית), מבחינה יציבתית-אורטופדית, מבחינה אנרגטית ואף בריאותית (הפחתת עומסים ומניעת פציעות). שימוש במדרסים מפחית דרמטית את הפרונציה הרצויה ואינו מותיר מקום לביטוי החיובי שלה! נו? השתכנעתם?? 

 

 

קפיצה על רגל אחת אצל ילדים/ שיפור יכולת הניתור/ איך ללמד ילד לקפוץ על רגל אחת - סיבות נוספות לקשיי התנתקות מהקרקע:

 

 

*ציינו מכלול גורמים, המובילים לקשיי התנתקות מהקרקע. לידיעתכם, שיטת מוטוריקל מעניקה מענה בלעדי וממוקד לקושי הספציפי ממנו הילד/ה הנער/ה סובלים (אבחון מוטורי / אבחון יציבה מסייעים לנו לאתר את מוקד/י הקושי). כך לדוגמא, טיפול בילד בעל פרונציה בכף הרגל המתקשה בשל כך להתנתק מהקרקע, יהיה שונה במידה רבה מטיפול בילד אחר הסובל מ-קואורדינציה מוטורית לקויה או מזה של ילד בעל היפוטוניה. או היפרטוניה בילדים. ברור כעת כי הסוגיה "איך ללמד ילד לקפוץ" אינה דבר טריוויאלי הניתן לפיתרון מצד מדריך ספורט או מאמן כושר אישי לילדים ורק טיפול ממוקד ע"י מומחה למוטוריקה ויציבה/ אורטופדיה, ישיג תוצאות מהירות!

 

 

 

המטריה המוטורית* של מוטוריקל

במוטוריקל מעניקים לילדכם "מטריה מוטורית" (כלומר, יכולות מוטוריות גבוהות..) המגנה עליהם מפני שלל האתגרים המוטוריים-ספורטיביים-חברתיים הצפויים והבלתי צפויים של הילדות.

גשם/ מָטַר של אתגרים מוטוריים מלווה את תקופת הילדות בעידן המודרני; טורניר משחקי כדור שנחת על הילד/ה בהפתעה (כרעם ביום בהיר) במסיבת יום הולדת ספורט (דבר נפוץ מאוד כיום: יום הולדת ספורט אתגרי, יום הולדת ספורטיבית, מפעיל יום הולדת ספורט) או בהפסקה פעילה/ בקייטנה; טיול רכיבה על אופניים שאורגן ע"י ועד ההורים הכיתתי (ראו: לימוד רכיבה על אופניים לילדים), טיפוס על חבלים במצוק במהלך טיול שנתי (חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים), משחק 'כיסאות מוזיקליים' בגן, תחרות ריצה בשיעור התעמלות (שיפור סגנון ריצה) או תחרות הורדות ידיים ספונטנית בשעת ההפסקה (חיזוק חגורת הכתפיים לילדים).. ואיננו מדברים על תפקוד מוטורי יעיל הנחוץ כ"כ במצבי חירום, בכלל זה התמצאות במרחב לילדים, שיווי משקל לילדים, כוח שרירים (חיזוק שרירים לילדים), זריזות, מהירות, קואורדינציה כללית ועוד...

המטריה המוטורית שלנו מעניקה לילד ביטחון עצמי (העלאת ביטחון עצמי לילדים), שקט ורוגע נפשי (חוסן נפשי) ומן הסתם, משפרת/ מעלה גם דימוי עצמי (שיפור דימוי עצמי אצל ילדים) כשהילד/ה יודעים שהמטריה שלהם צמודה אליהם וניתנת לשימוש בכל רגע נתון! ("כל אתגר, בעזרת המטריה המוטורית נפתר"!)

 

 

המטריה המוטורית של מוטוריקל  המסייעת בהגשמת ילדוּת שקטה מדאגות :)

 

(*המטריה המוטורית ® היא סימן מסחר שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!)

 

 

 

 

 

ילד שלא קופץ? מחפשים פיזיותרפיה לילדים, ריפוי בעיסוק לילדים, ספורט טיפולי לילדים/ התעמלות טיפולית לילדים/ טיפול בתנועה לילדים?

 

מוטוריקל- ידע מדעי מוביל בתחום התפתחות הילד!

 

למידע נוסף, ממוקד בנושא פרונציה של כף הרגל, לחצו על אחד הקישורים הבאים: מה זה פרונציה, פרונציה בכף הרגל, פרונציה בקרסול, פרונציה קלה, יתר-פרונציה בקרסול, היפר-פרונציה, אובר פרונציה, גמישות יתר בקרסול,בדיקת פרונציה, פרונציה בדיקות, פרונציה, היפרפרונציה, פרונציית יתר, מדרסים לילדים, כפות רגליים בפרונציה, pronated foot, pronated feet, pes valgus

 

 

*מוצאים את דף שיפור הניתור ילדים/ ילד לא קופץ/ התנתקות מהקרקע/ שיפור יכולת הניתור/ לימוד קפיצה על רגל אחת/ לקפוץ על רגל אחת/ קפיצה על רגל אחת אצל ילדים רלוונטי/ משמעותי? נודה על המלצתכם... לִחְצוּ על הסמל 1+ (לא זמין כרגע לגולשים בדפדפן Firefox):

 

 

שיטת מוטוריקל- הצגה ב'גלריית המומחים' בערוץ 2 

 

 

הצגת שיטת מוטוריקל- מאמרו של אייל ציוני בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים (Israeli journal of Pediatrics) גיליון פב' 2011

 

 

כיצד הפכה שיטת מוטוריקל לקונספט מוביל בתחום התפתחות הילד? הדף הבא יספק את התשובות:

 

שיטת מוטוריקל- תגליות מדעיות מובילות   אייל ציוני - כרטיס ביקור מדעי!

 

 

 

 

ילד לא קופץ/ איך ללמד ילד לקפוץ על רגל אחת/ ילד בן 3 לא קופץ/ שיפור יכולת הניתור/ לימוד קפיצה על רגל אחת/ קפיצה על רגל אחת אצל ילדים, ראו גם את הנושאים הבאים (מסודרים באשכולות נושאים בסדר א-ב'):

 

 

אבחונים: אבחון מוטורי אבחון פסיכומוטורי אבחון בעיות מוטוריות אבחון מוטוריקה גסה אבחון מוטוריקה עדינה אבחון מוטורי מוטוריקל אבחון מסורבלות מוטורית בעיות במוטוריקה גסה בדיקת תחושה עמוקה אבחון יציבה אבחון בעיות גב

 

אורטופדיה: טיפול בבעיות אורתופדיות לילדים טיפול בבעיות אורטופדיות טיפול בבעיות אורטופדיה בעיות אורטופדיות בילדים בעיות אורטופדיות בברך בעיות אורטופדיות בכף הרגל בעיות אורטופדיות אצל ילדים בעיות בכף הרגל ילדים בעיות בכף הרגל והקרסול בעיות אורטופדיות נפוצות בעיות אורטופדיות כף רגל  גיד אכילס קצר אצל ילדים גיד אכילס קצר גיד אכילס מקוצר קיצור גיד אכילס קיצור בגיד אכילס קיצור גיד אכילס בילדים גיד אכילס קצר טיפול הארכת גיד אכילס הארכת גיד אכילס אצל ילדים פרונציה של כף הרגל פרונציה כף רגל היפר פרונציה יתר פרונציה בכף הרגל קריסה של כף הרגל, קריסה של קשת כף הרגל, כף רגל קורסת פנימה, קריסת כף הרגל, קריסת כף רגל, קריסת כף רגל טיפול, קריסת כף הרגל, קריסת כף הרגל פנימה, קריסת כפות רגליים, קריסת קשת כף רגל קריסה פנימה של כף הרגל טיפול קריסת קרסול קריסת קרסול פנימה קריסת קרסול ילדים קריסה פנימית קריסת קרסוליים קריסת קרסול טיפול קריסה של כף הרגל פנימה קריסת כף רגל ילדים קריסת כפות רגליים ילדים צניחת קשת כף הרגל השטחה של כף הרגל קשת כף רגל שטוחה חיזוק קשת כף הרגל פרונציה טיפול פרונציה של כף הרגל טיפול פרונציה בקרסול פרונציה בקרסול טיפול פרונציה ברגל פרונציה בכף הרגל אצל ילדים פרונציה בכף הרגל אצל מבוגרים גמישות יתר בקרסול בדיקת פרונציה/ פרונציה בדיקה פרונציה בכף הרגל (pronated feet) קשת נמוכה בכף הרגל חיזוק קשת כף הרגלוארוס ברגל הלוקס ולגוס טיפול  יישור ברכיים, רגלי X רגלי איקס (genu valgus) רגלי איקס טיפול רגלי איקס בילדים מבנה רגליים איקס רגלי איקס טיפול, כף רגל נוטה פנימה בהליכה הליכה עם הרגל פנימה רגליים פונות פנימה ילדים, כפות רגליים פונות פנימה אצל ילדים, כף רגל פונה פנימה, כפות רגליים פונות פנימה הליכה עם רגליים פנימה כף רגל נוטה פנימה (pigeon toe intoeing toe in position), כפות רגליים פונות החוצה, כפות רגליים פונות החוצה טיפול, כפות רגליים פונות החוצה ילדים, כף רגל נוטה החוצה טיפול, כף רגל נוטה החוצה בהליכה הליכת צ'רלי צ'פלין רגליים עקומות כלפי חוץ (toe out position), תיקון רגליים עקומות, רגליים עקומות ילדים רגליים עקומות אצל ילדים כפות רגליים עקומות אצל ילדים רגליים עקומות טיפול רגליים עקומות אצל מבוגרים הליכה על קצות האצבעות אצל ילדים הליכה על קצות האצבעות ילדים, הליכה על קצות האצבעות טיפול  אורתופדיה ילדים הליכה על קצות האצבעות אורטופדיה ילדים הליכה על קצות האצבעות טיפול בהליכה על קצות האצבעות פלטפוס טיפול בפלטפוס אצל ילדים, פלטפוס ברגל, פלטפוס ברגל אצל ילדים, פלטפוס ברגל אחת, פלטפוס אצל ילדים, פלטפוס ילדים, פלטפוס ברגל טיפול, פלטפוס ילדים כף הרגל, פתרון פלטפוס ילדים, פתרון לפלטפוס ילדים, פלטפוס טיפול, פלטפוס דרכי טיפול, פלטפוס בכף הרגל פלטפוס בכף הרגל טיפול, כאבים פלטפוס ברגל, כאבים בגלל פלטפוס, כאבים בכף הרגל פלטפוס, מדרסים פלטפוס, מדרסים לפלטפוס, כפות רגליים שטוחות, כף רגל שטוחה רגל שטוחה פלטפוס כף רגל שטוחה אצל ילדים, כף רגל שטוחה טיפול  כף רגל שטוחה בדרגה קשה אך גמישה, כף רגל שטוחה בדרגה קלה. בדרגת חומרה קלה מאוד, כף רגל שטוחה בילדים, כף רגל שטוחה ילדים, כף רגל שטוחה בדרגה קלה, כף רגל שטוחה בדרגה קלה. בדרגת חומרה קלה מאוד, (pes planus / flat foot), פשיטת יתר בברכיים, פשיטת יתר בברך, יישור יתר בברך, יישור יתר של הברך יישור יתר בברכיים, יישור יתר של הברכיים, יישור יתר ברך, נעילת ברכיים, נעילת ברכיים לילדים נעילת ברך / genu recurvatum  אורטופדיה בעיות כף רגל וקרסול אורטופדיה בעיות ברכיים רגלי o, רגלי o טיפול, תיקון רגלי o, מה זה רגלי o, אורטופדיה ילדים רגלי o, רגלי או, רגלי או אצל ילדים, טיפול ברגלי o, מדרסים בעד ונגד  forefoot varus  rearfoot varus קריסה חיצונית של כף הרגל כאבים בכף הרגל אצל ילדים כאבים בכף הרגל ובקרסול כאבים בכף הרגל בבוקר כאבים בכף הרגל ילדים כאבים בכף הרגל לאחר ריצה כאבים בכף הרגל טיפול כאבים בכף הרגל לאחר מנוחה כאבים בכף הרגל בדריכה

 

איטיות: התנהלות איטית אצל ילדים  ילד איטי  ילד איטי מאוד ילד איטי וחולמני  קשיי התארגנות אצל ילדים ילד לא מהיר איטיות בכתיבה ילד איטי בכתיבה כתיבה איטית אצל ילדים  קשיי התארגנות בבוקר קשיים בהתארגנות בכיתה שיפור מהירות אצל ילדים שיפור מהירות איטיות בתנועה שיפור זריזות  שיפור מהירות תגובה שיפור זריזות רגליים שיפור זריזות ידיים  שיפור זריזות מהירות פיתוח זריזות פיתוח מהירות פיתוח מהירות וכוח מתפרץ

 

אימון כושר אישי: מאמן כושר אישי לילדים (אימון כושר אישי לילדים, אימון כושר גופני לילדים, פיתוח כושר גופני לילדים, מדריך כושר אישי לילדים, שיפור כושר גופני לילדים מאמן כושר אישי לילדים ברעננה  מאמן כושר אישי לילדים בהרצליה מרכיבי הכושר הגופני מאמן כושר אישי לנערות

 

גמישות: תרגילי גמישות לילדים שיפור גמישות לילדים

 

דימוי עצמי: חיזוק ביטחון עצמי בילדים, שיפור יכולות חברתיות, חיזוק ביטחון עצמי לילדים, חיזוק ביטחון עצמי אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי לילדים, פיתוח ביטחון עצמי, איך לחזק לילד את הביטחון העצמי פיתוח דימוי עצמי אצל ילדים, טיפוח דימוי עצמי, חיזוק דימוי עצמי אצל ילדים, חיזוק דימוי עצמי בילדים, דימוי עצמי פעילות, דימוי עצמי בגיל ההתבגרות דימוי עצמי נמוך, העלאת דימוי עצמי אצל ילדים, שיפור דימוי עצמי אצל ילדים, שיפור דימוי עצמי נמוך שיפור דימוי גוף שיפור דימוי הגוף מקובלות חברתית, דימוי עצמי, ילד עדין, ילד לא חברותי, ילד לא מקובל בכיתה, ילד לא מקובל בחברה, ילד לא מקובל חברתית, ילד לא מקובל בגן,ילד חסר חברים, איך לעזור לילד מבחינה חברתית, איך לעזור לילד להיות מקובל, ילד חסר ביטחון עצמי, שיפור דימוי עצמי, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים, דימוי עצמי נמוך בקרב ילדים ילד ללא חברים, ילד בלי חברים, ילד שאין לו חברים, איך לעזור לילדים לרכוש חברים, ילד דחוי בכיתה, ילד דחוי בגן, איך לעזור לילד לרכוש חברים בגן, כיצד לרכוש חברים בבית הספר, לילד אין חברים בבית הספר, איך עוזרים לילד לרכוש חברים, איך להיות מקובל בחטיבה, איך להפוך למקובל בחטיבה, איך להיות מקובלת ביסודי, טיפול בילדים דחויים, ילד ללא חברים, ילד שלא רוצה חברים, ילד שלא משחק עם חברים, ילד לא משחק עם חברים, ילד שאין לו חברים בגן, טיפול בילדים דחויים מעמד חברתי בכיתה, הצלחה חברתית, ילד לא ספורטיבי, ילד לא אוהב ספורט, ביטחון עצמי בגיל ההתבגרות, איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים, איך להקנות לילד בטחון עצמי, הערכה עצמית אצל ילדים, ביטחון עצמי אצל בני נוער, דימוי עצמי נמוך טיפול, דימוי עצמי נמוך בגיל ההתבגרות, דימוי עצמי בקרב מתבגרים, ביטחון עצמי נמוך טיפול, חוסר ביטחון עצמי בגיל ההתבגרות, חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים, בניית דימוי עצמי אצל ילדים, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים טיפול, חיזוק הדימוי העצמי, בניית ביטחון עצמי אצל ילדים, איך מחזקים ביטחון עצמי אצל ילדים, איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים, איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים, חוגים לחיזוק הביטחון העצמי
 

היפוטוניה: היפוטוניה hypotonia היפוטוניה ילדים היפוטוניה בילדים מה זה טונוס שרירים נמוך היפוטוניה תסמינים תסמיני היפוטוניה השפעות היפוטוניה היפוטוניה אוטיזם טיפול בהיפוטוניה טיפול בהיפוטוניה לילדים היפוטוניה טיפול בילדים טיפול בטונוס שרירים נמוך היפוטוניה טיפול היפוטוניה אצל ילדים טונוס שרירים נמוך אצל ילדים  טונוס שרירים נמוך טיפול טונוס שרירים נמוך היפוטוניה וגמישות יתר גמישות יתר אצל ילדים גמישות יתר ילדים גמישות יתר במפרקים גמישות יתר של המפרקים  מתח שריר נמוך מתח שרירים נמוך  ישיבת w ילדים ישיבת w אצל ילדים  ילד נמרח  ׀ רפיון שרירים קושי בעמידה קושי בעמידה והליכה קושי בעמידה ממושכת יציבות שרירית מפרקית יציבות פרוקסימלית

 

היפרטוניה:  היפרטוניה – טונוס שרירים מוגבר היפרטוניה טונוס שרירים גבוה אצל ילדים טונוס שרירים גבוה טיפול בטונוס שרירים גבוה מתח שרירים גבוה מתח שריר גבוה טונוס שריר גבוה טונוס שרירים גבוה טיפול טיפול בהיפרטוניה  טונוס שרירים גבוה ילדים, טונוס שרירים מוגבר, טונוס שרירים מוגבר ילדים, טונוס שרירים גבוה בילדים

 

הכנה לכיתה א': הכנה לכיתה א מוטוריקה עדינה הכנה לכיתה א מוטוריקה הכנה מוטורית לכיתה א' מוכנות לכיתה א מוטוריקה הכנה לכיתה א'

 

 

הפרדת תנועה: הפרדת תנועה הפרדת תנועות הפרדת תנועה באצבעות הפרדת תנועה אצל ילדים הפרדה תנועתית

 

השמנת יתר: השמנת יתר אצל ילדים השמנת יתר ילדים טיפול בהשמנת יתר אצל ילדים טיפול בהשמנת יתר השמנה בילדים bmi גבוה השמנה אצל ילדים השמנה אצל ילדים קטנים בעיות השמנה אצל ילדים בעיית השמנה אצל ילדים השמנה בטנית אצל ילדים השמנת יתר בקרב ילדים השמנת יתר בילדים השמנת ילדים פעילות גופנית לילדים עם עודף משקל עודף משקל בילדים עודף משקל אצל ילדים טיפול בילדים עם עודף משקל טיפול בעודף משקל טיפול בעודף משקל אצל ילדים טיפול בילד שמן

 

התמצאות במרחב: התמצאות במרחב התארגנות במרחב התארגנות הגוף במרחב כיוונים במרחב התמצאות במרחב כיוונים  התמצאות במרחב ילדים התמצאות יעילה במרחב  התמצאות במרחב ובזמן התמצאות במרחב כיוונים אומדן מרחק קושי באומדן מרחק אי התמצאות במרחב חוסר התמצאות במרחב בעיית התמצאות במרחב תפיסה מרחבית אצל ילדים שיפור תפיסה מרחבית תפיסה מרחבית לקויה

 

 

ויסות כוח: ויסות כוח אצל ילדים ויסות כוח | ויסות תנועה ויסות תנועתי

 

 

חוג מוטוריקה גסה: חוג מוטורי לילדים חוג ספורט מוטורי חוג ספורט מוטורי לילדים חוג מוטורי חוג מוטוריקה גסה חוג מוטוריקה עדינה

 

 

חציית קו אמצע: חציית קו אמצע חציית קו אמצע כתיבה חשיבות חציית קו אמצע התפתחות חציית קו אמצע חציית קו אמצע אצל ילדים שיפור חציית קו אמצע אי חציית קו אמצע

 

יציבה: בעיות יציבה ילדים, יציבה לקויה אצל ילדים יציבה לקויה טיפול בעיות יציבה אצל ילדים בעיות יציבה אצל מבוגרים גב כפוף אצל מבוגרים גב לא זקוף בעיות יציבה בעמוד השדרה בעיית יציבה בעיות יציבה ליקויי יציבה ליקויי יציבה אצל ילדים טיפול בליקויי יציבה טיפול בבעיות גב טיפול בבעיות גב עליון יישור עמוד השדרה בעיות גב ועמוד השדרה ארגונומיה שינה טיפול ביציבה לקויה בעיות יציבה בגיל ההתבגרות, לקות יציבה יציבה לקויה (בעיות גב אצל ילדים יציבה לא נכונה שיפור היציבה  גב כפוף  גיבנת בגב גב כפוף אצל ילדים  גב כפוף בגיל ההתבגרות יציבה נכונה ילדים  בעיות יציבה  קיפוזיס קיפוזיס גבית  קיפוזיס גבי  קיפוזיס בגב קיפוזיס בולט  קיפוזיס מוגבר קיפוזיס טיפול  קיפוזיס אצל ילדים יציבה נכונה יציבה נכונה בהליכה ישיבה נכונה במשרד  ישיבה נכונה מול מחשב  יציבה ותנועה קיפוזיס קל  לקויות יציבה  עמידה רפויה יציבה רפויה כתפיים שמוטות כתפיים שמוטות אצל ילדים כתפיים שמוטות קדימה איך ליישר כתפיים שמוטות טיפול בכתפיים שמוטות כתפיים שמוטות טיפול עמידה כפופה  תיקון גיבנת  כאבי גב יציבה לקויה  יציבה קיפוטית  דרכי טיפול בקיפוזיס   אי נוחות בצוואר צוואר כפוף גיבנת בצוואר  טיפול בגב כפוף  טיפול בקיפוזיס קואורדינציה יציבתית איך לעמוד נכון  קיפוזיס שוירמן מחלת שוירמן טיפול Scheurmann’s disease Scheurmann’s kyphosis |  לורדוזה מותנית  לורדוזיס מותנית, לורדוזיס מותני מוגבר, היפר לורדוזיס גב תחתון היפר לורדוזיס צווארי טיפול בהיפר לורדוזיס לורדוזיס פיזיולוגי מוגבר לורדוזיס  לורדוזיס מותני, לורדוזיס יתר, לורדוזיס טיפול, היפר לורדוזה, קמר מותני, רזה עם בטן בולטת, טיפול בלורדוזיס, טיפול בלורדוזה, לורדוזה מוגברת, יישור לורדוזיס צווארי, יישור לורדוזיס גב, יישור לורדוזיס טיפול, יישור לורדוזיס מותני יישור לורדוזיס מותנית יישור לורדוזיס צווארי טיפול, לורדוזה בגב, קימור מותני מוגבר, הקשתת יתר בגב, לורדוזה מותנית מוגברת  לורדוזיס ילדים, היפר לורדוזיס, היפר לורדוזיס טיפול, היפוך לורדוזיס צווארי, טיפול בלורדוזה מותנית בטן בולטת אצל ילדים סיבוב אגן לפנים חגורה ליישור הגב חגורת גב להליכה זקופה חגורה ליישור הכתפיים רצועה אורטופדית ליישור כתפיים חגורת יישור גב,חגורת גב לגב זקוף, שיטות טיפול בבעיות גב  איך לעמוד זקוף, שמירה על גב זקוף, איך ללכת עם גב זקוף, איך לעמוד זקוף, איך ללכת זקוף, איך להתרגל ללכת זקוף, איך ללמוד ללכת זקוף, איך אפשר ללכת זקוף סימן שאלה בגב הליכה כפופה הליכה כפופה אצל ילדים הליכה שפופה הליכה ויציבה נכונה עמידה לא יציבה עמידה לא זקופה שיפור יציבה התעמלות לבעיות גב תיקון יציבה איך ליישר את הגב איך אפשר ליישר את הגב איך לזקוף את הגב איך מיישרים גב כפוף  כיצד ליישר את הגב יישור גב כפוף גב עקום טיפול גב עקום גיבנת בעורף טיפול איך אפשר להוסיף גובה, איך להוסיף גובה הוספת גובה איך לשפר גובה תוספת גובה איך להיות גבוהה יותר איך להיות גבוה יותר איך אפשר להיות גבוה יותר איך להיות יותר גבוה איך לא להיות נמוכה  איך אפשר להוסיף גובה  בעיית גובה אצל ילדים בעיות גובה אצל ילדים גורמים המשפיעים על היציבה

 

 

לקויות מוטוריות: לקויות מוטוריות לקות מוטורית ליקויים מוטוריים טיפול בבעיות מוטוריות הפרעות מוטוריות הפרעות מוטוריות אצל ילדים טיפול  בעיות מוטוריות אצל ילדים בעיה מוטורית בעיות מוטוריות שיפור אינטליגנציה תנועתית

 

מוטוריקה גסה/ עדינה: מוטוריקה גסה מוטוריקה עדינה (מוטוריקה גסה אצל ילדים/ מוטוריקה עדינה אצל ילדים מוטוריקה גסה לילדים חיזוק מוטוריקה עדינה שיפור מוטוריקה עדינה שיפור מיומנויות מוטוריקה עדינה חיזוק מוטוריקה גסה שיפור מוטוריקה שיפור מוטוריקה גסה טיפול במוטוריקה עדינה טיפול במוטוריקה גסה קשיים במוטוריקה גסה ילד עם בעיות מוטוריות בבעיות מוטוריקה גסה טיפול בבעיות מוטוריקה גסה בעיה במוטוריקה גסה בעיות במוטוריקה גסה בעיות מוטוריקה גסה בעיה במוטוריקה גסה בעיית מוטוריקה עדינה בעיות במוטוריקה עדינה בעיות מוטוריות בידיים  שיפור יכולות מוטוריות מרכיבי מוטוריקה גסה תיאום בילטרלי

 

נוירולוגיה: שיקום פגיעות נוירולוגיות שיקום נוירולוגי ילדים | דיסטוניה ילדים דיסטוניה טיפול

 

 

סגנון ריצה/ הליכה: שיפור סגנון ריצה ריצה נכונה איך לרוץ נכון לרוץ נכון שיפור יכולת ריצה שיפור מהירות ריצה לילדים שיפור מהירות ריצה בכדורגל ריצה נכונה טיפים ריצה נכונה למתחילים שיפור סגנון הליכה יציבה נכונה בהליכה הליכה ויציבה נכונה תיקון תבניות הליכה, הליכה גרירת רגליים גרירת רגליים גרירת רגליים ילדים שינוי תבניות הליכה שינוי תבנית הליכה ריצה מסורבלת  שיפור טכניקת ריצה שיפור מהירות ריצה שיפור כושר ריצה שיפור זמן ריצה הליכה כפופה הליכה לא זקופה הליכה לא סימטרית הליכה לא נכונה

 

סרבול מוטורי: סרבול מוטורי התפתחותי: דף התמצאות וריכוז נושאים ('תוכן עניינים') סרבול מוטורי ילדים מסורבלות מוטורית סרבול מוטורי סרבול גופני סרבול תנועתי סרבול תנועה dcd טיפול אבחון dcd שיפור קואורדינציה לילדים שיפור קואורדינציה ילדים קושי בתכנון תנועה אינטגרציה בין חושית קשיים בתכנון תנועה ילד תלותי ילדים תלותיים קואורדינציה פיתוח קואורדינציה שיפור קואורדינציה שיפור קואורדינציה מוטורית קואורדינציה ילדים קואורדינציה לילדים אימון קואורדינציה לילדים קואורדינציה מוטורית קואורדינציה חזותית מוטורית קואורדינציה הגדרה קואורדינציה מרחבית  קואורדינציה ספורט תרגילי קואורדינציה עם כדור חוסר קואורדינציה בעיות קואורדינציה אצל ילדים  תיאום יד רגל אבחון סרבול מוטורי  טיפול בסרבול מוטורי סרבול מוטורי טיפול  דיספרקסיה מוטורית דיספרקסיה אצל ילדים  דיספרקסיה טיפול  דיספרקסיה מוטורית טיפול דיספרקסיה ילדים דיספרקסיה התפתחותית הפרעה התפתחותית בקואורדינציה טיפול דיספרקסיה אפרקסיה אצל ילדים אפרקסיה של הילדות אפרקסיה מוטורית אפרקסיה התפתחותית סרבול מוטורי dcd מהו סרבול מוטורי בעיית קואורדינציה תיאום דו צדדי דיוק מוטורי פיזור תנועתי ליקויי קואורדינציה טיפול בסרבול מוטורי בגישה מדעית, בלעדית ומובילה במוטוריקל תסמונת הילד המסורבל  מי הוא הילד המסורבל  הילד המסורבל: ביטוי יומיומי במגוון רחב של תחומי תפקוד

 

פרפקציוניזם/ הימנעות: ילד פרפקציוניסט  ילדים פרפקציוניסטים  ילד נמנע ילדים נמנעים

 

קשב וריכוז: הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז ילדים הפרעת קשב וריכוז ילדים הפרעות קשב וריכוז (ADD/ ADHD) זיכרון עבודה זיכרון עבודה מוטורי זיכרון עבודה תנועתי זיכרון עבודה אקטיבי  הסקת מסקנות שיפור יכולת הסקת מסקנות פונקציות ניהוליות פונקציות ניהוליות וקשב שיפור פונקציות ניהוליות טיפול בהפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות הפרעת קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז  הפרעות קשב וריכוז טיפול

 

 

שיווי משקל: שיווי משקל שיווי משקל ילדים  שיפור שיווי משקל  פיתוח שיווי משקל  שיווי משקל אצל ילדים קושי בשיווי משקל חוסר שיווי משקל אצל ילדים בעיות שיווי משקל אצל ילדים  איבוד שיווי משקל אצל ילדים קושי לשמור שיווי משקל עמידה על רגל אחת קושי עמידה על רגל אחת מערכת שיווי משקל אצל ילדים המערכת הוסטיבולרית גרייה וסטיבולרית עמידה על רגל אחת הליכה עקב בצד אגודל  שיווי משקל בגוף האדם אי שיווי משקל בגוף חוסר שיווי משקל בהליכה חוסר יציבות בהליכה בעיות שיווי משקל אצל מבוגרים חוסר שיווי משקל אצל מבוגרים בעיות שיווי משקל בגיל השלישי טיפול בבעית שיווי משקל חוסר שיווי משקל בעמידה טיפול בבעיית שיווי משקל בעיית שיווי משקל שיווי משקל מוטורי אי יציבות בעמידה

 

שרירים: חיזוק שרירים חיזוק שרירים לילדים חיזוק שרירים ילדים חיזוק שרירים אצל ילדים שרירים רפויים רפיון שרירים רפיון שרירים אצל ילדים חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים איך לחזק חגורת הכתפיים ילדים חיזוק חגורת הכתפיים ילדים חיזוק חגורת הכתפיים לילדים חגורת כתפיים חלשה חגורת כתפיים חלשה אצל ילדים פעילות לחיזוק חגורת הכתפיים שרירים חלשים חולשת שרירים טיפול חולשת שרירים ברגליים חולשת שרירים בידיים חולשת שרירים בכל הגוף חולשת שרירים בילדים חולשת שרירים אצל ילדים חולשת שרירים חמורה שיפור כוח אקסצנטרי, חיזוק שריר אקסצנטרי חיזוק שרירי הידיים לילדים, חיזוק שרירי הרגליים לילדים התעמלות מחזקת לילדים טיפול לחיזוק חגורת הכתפיים שיפור מתח שיפור מתח מקבילים

 

תחושה עמוקה: תחושה עמוקה (תחושה עמוקה/ מערכת פרופריוספציה/ המערכת הפרופריוצפטיבית/ proprioception) תחושה עמוקה טיפול קינסטזיה גרייה פרופריוצפטיבית

 

תכנון תנועה: תכנון תנועה אצל ילדים תכנון תנועה שיפור תכנון תנועה

 

 

טיפול בילדים המגיעים מחו"ל

 

 

מיומנויות :

לימוד מיומנויות ספורט/ תנועה: לימוד מיומנויות מוטוריות לימוד מיומנויות ספורט פיתוח מיומנויות מוטוריות, שיפור מיומנויות תנועה, פיתוח מיומנויות תנועה, שכלול מיומנויות תנועה, שיפור מיומנויות כדור, לימוד מיומנויות כדור  לימוד מיומנויות תנועה לימוד קפיצה בחבל לימוד כדרור לימוד כדרור בכדורסל לימוד תפיסת כדור רתיעה מכדור קושי בתפיסת כדור לימוד דהרות לימוד דילוגים לימוד קשירת שרוכים למידה מוטורית  למידה מוטורית אצל ילדים תיאוריות מדעיות מובילות בלמידה מוטורית מיומנויות ספורט  לימוד כדורגל לימוד כדורסל לימוד כדורסל לילדים/ לימוד כדורגל לילדים שיפור עוצמת הבעיטה, שיפור חוזק הבעיטה ,שיפור דיוק הבעיטה, שיפור טכניקת בעיטה 

 

 

לימוד אופניים: לימוד רכיבה על אופניים לילדים מדריך רכיבה על אופניים לילדים אייל ציוני רכיבה על אופניים מורה ללימוד רכיבה על אופניים מדריך רכיבה על אופניים למבוגרים ללמוד לרכוב על אופניים לימוד נסיעה על אופניים לימוד רכיבה על אופניים בשיטת מוטוריקל לימוד רכיבה על אופניים בשרון לימוד רכיבה על אופניים ברעננה לימוד רכיבה על אופניים בנתניה לימוד רכיבה על אופניים כפר סבא לימוד רכיבה על אופניים בכפר סבא לימוד רכיבה על אופניים הרצליה לימוד רכיבה על אופניים בפארק הירקון לימוד רכיבה על אופניים לילדים כפר סבא לימוד רכיבה על אופניים הוד השרון לימוד רכיבה על אופניים לילדים בחולון לימוד רכיבה על אופניים בראשון לציון לימוד נסיעה באופניים ללא גלגלי עזר לימוד נסיעה על אופניים ללא גלגלי עזר הדרכת רכיבה על אופניים  לומדים לרכוב על אופניים לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר לימוד רכיבה על אופניים תל אביב לימוד אופניים לילדים  ללמוד לרכוב על אופניים  לימוד אופניים לילדים בלי גלגלי עזר לימוד אופניים ללא גלגלי עזר רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר ללמוד לרכב על אופניים למבוגרים ללמוד לרכב על אופניים לילדים ללמוד לרכב על אופניים בגיל מבוגר שיעורי רכיבה על אופניים למבוגרים שיעורי רכיבה על אופניים לילדים  שיעורי רכיבה על אופניים לנשים  לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים ללמוד לרכוב על אופניים לילדים ללמוד לרכב על אופניים לימוד רכיבת אופניים לילדים לימוד רכיבה על אופניים לנשים לימוד רכיבה על אופנים למבוגרים לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים תל אביב לימוד רכיבה על אופניים לבעלי מוגבלויות לימוד רכיבה על אופניים חשמליות לימוד רכיבה על אופניים חשמליים חרדה רכיבה על אופניים פחד מרכיבה על אופניים פחד מנפילה מאופניים

איך לבחור אופניים לילד  טיפים לקניית אופניים, איך בוחרים אופניים, איך לבחור אופניים לילד, מידות אופניים לפי גובה, מידות אופניים לילדים, טבלת מידות אופניים לילדים, איך לבחור אופניים לפי גובה, טבלת מידות אופניים לפי גובה רוכב, איך מודדים מידת אופניים, איך מתאימים אופניים לגובה, התאמת אופניים לגובה הילד, מדריך לקניית אופניים לילדים, מידת אופניים לפי גובה הרוכב, התאמת אופניים לרוכב, התאמת אופניים לפי גובה, כיצד בוחרים אופניים לילדים, קניית אופניים לילדים, התאמת אופניים לרוכב, מה לבדוק בקניית אופניים  איך בוחרים אופניים לילד

 

לימוד רולר-סרפר: לימוד רולר סרפר (לימוד החלקה על רולר סרפר/ לימוד רכיבה על רולר סרפר/ לימוד נסיעה על רולר סרפר)

 

לימוד רולר-בליידס: לימוד רולר בליידס לילדים, לימוד רולר בליידס למבוגרים, מורה לרולר בליידס, מדריך רולר בליידס, בית ספר לרולר בליידס, לימוד רכיבה על גלגיליות, לימוד החלקה על גלגליות, לימוד החלקה על סקטים, לימוד החלקה על רולר בליידס, לימוד רכיבה על רולר בליידס, לימודי רולר בליידס, איך לומדים רולר בליידס, לימוד רכיבה על גלגיליות, שיעורי רכיבה על רולרבליידס, שיעורי רולרבליידס, שיעורי רולר, שיעורי החלקה על רולר בליידס, שיעורי רולר בליידס, שיעור רולר בליידס, שיעורים פרטיים רולר בליידס, שיעורים פרטיים רולר בליידס, שיעור פרטי רולר בליידס, שיעור רולר בליידס תל אביב, רולר בליידס שיעורים, רולר בליידס שיעור, רולר בליידס לימוד לימוד רולר בליידס לימוד גלגיליות ׀  לימוד נסיעה על רולר בליידס ׀ לימוד רכיבה על רולרבליידס למבוגרים  לימוד רכיבה על רולר בליידס ׀ לימוד סקטים ׀ לימוד רולרבליידס ׀ לימוד רולרס ׀ רולרבליידס לימוד,

 

לימוד סקייט בורד/ לונגבורד/ קארבר: לימוד סקייט בורד לימוד סקייטבורד לימוד רכיבה על סקייטבורד לימוד סקיטבורד לימוד סקייטבורד למתחילים  שיעורי רכיבה על סקייטבורד  מדריך סקייטבורד  מדריך סקייטבורד למתחילים מדריך ללימוד סקייטבורד  מדריך רכיבה על סקייטבורד הדרכת סקייטבורד לימוד סקייטבורד מורה לסקייטבורד לימוד סקייטבורד למתחילים  לימוד על סקייטבורד  קורס סקייטבורד | לימוד לונגבורד | לימוד קארבר

 

 

 

 

מוצאים עניין בסוגייה איך ללמד ילד לקפוץ על רגל אחת/ ילד שלא קופץ/ שיפור גובה קפיצה על רגל אחת/ שיפור יכולת הניתור לילדים? רוצים ללמוד את שיטתנו ולהוביל בשטח? לחצו: מוטורי School: תרפיה בתנועה תרפיה בתנועה לימודים תרפיה בתנועה לילדים טיפול בתנועה לימודים הכשרת מטפלים בתנועה לימודי טיפול בתנועה לימודי טיפול בילדים לימודים טיפול בילדים קורס טיפול בילדים לימודים טיפול בתנועה לימוד תרפיה בתנועה קורס טיפול בתנועה ספורט טיפולי לימודים

 

 

 

ראו גם: תשובות לשאלות נפוצות FAQ's

 

 

 

ילד שלא קופץ? מוטוריקל- ידע מדעי מוביל, יקפיץ את ילדכם בטיל :)

 

חזרה לראש הדף

 

 

 

 

 

הערה: 1. חלק מהדפים כבר מצויים באתרנו החדש (מותאם סמארטפונים) לחיצה על הקישור תעביר אתכם אוטומטית!

2. כל הקישורים המודגשים להלן, הינם דפים/ תחומי טיפול נוספים באתר!

אתר מוטוריקל המחודש ׀ סלוגן לעסק  קריאייטיב ׀ לורדוזיס טיפול ׀ איך אפשר להוסיף גובה ׀ פרונציה של כף הרגל ׀ פלטפוס ברגל ׀ יישור יתר בברך ׀ כפות רגליים פונות פנימה ׀ גיד אכילס קצר ׀ הפרדת תנועה ׀ שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ׀ לימוד קארבר ׀ קשר עין יד תיאום עין רגל ׀ ילד מתקשה בכתיבה ׀ חציית קו אמצע ׀ התנהלות איטית אצל ילדים ילד איטי ׀ פונקציות ניהוליות ׀ חוג ספורט מוטורי לילדים חוג מוטוריקה גסה ׀ מאמן כושר אישי לילדים ׀ ילד נופל הרבה ׀ ויסות כוח ויסות תנועה ׀ היפרטוניה טונוס שרירים גבוה אצל ילדים ׀ לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר ׀ שיפור קואורדינציה בנהיגה ׀ אבחון סרבול מוטורי ׀  אבחון מוטורי ׀ אבחון יציבה ׀ אבחון בעיות מוטוריות אבחון מוטוריקה גסה ׀ התארגנות במרחב ׀ טיפול בסרבול מוטורי ׀ שיטת מוטוריקל-מאמר בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים ׀ מאמר היפוטוניה ׀ מאמר DCD ׀ דיספרקסיה מוטורית | דיספרקסיה טיפול | מילון מונחים ׀ ימי עיון התפתחות הילד ׀ ארגונומיה מחשב ׀ הרצאת ארגונומיה | יום הולדת ספורט לילדים יום הולדת ספורט אתגרי | סטנד אפ לילדים ליום הולדת סטנד אפ לילדים ׀ ביקורי-בית ׀ טיפול בתנועה לילדים ספורט טיפולי לילדים פיזיותרפיה לילדים ריפוי בעיסוק לילדים תרפיה בתנועה חיזוק חגורת כתפיים לילדים כתפיים שמוטות אצל ילדים

 

All rights reserved to Eyal Tzioni © 2006-2024
כל הזכויות שמורות לאייל ציוני. העתקת או שימוש כלשהו במידע, פרסום או שימוש מסחרי בקבצים ללא רשות הבעלים אסורה על פי חוק.