">
הפרעת קשב וריכוז ילדים/ הפרעות קשב וריכוז טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, פונקציות ניהוליות, זיכרון עבודה מוטורי/ אקטיבי/ תנועתי, מוסחות אצל ילדים

 

הפרעת קשב וריכוז ילדים טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ונוער/ מוסחות אצל ילדים/ היפראקטיביות טיפול/ /שיפור פונקציות ניהוליות בגישה מדעית, חדשנית ומהנה!

          

טיפול בהפרעת קשב וריכוז בלי ריטלין/ ללא תרופות, ובהפרעות נלוות כדוגמת סרבול מוטורי/ סרבול תנועה, בכל הנוגע לתכנון, התארגנות, פתרון בעיות בתנועה, מיקוד, קבלת החלטות ועוד זוכה לדגש נכבד בשיטת מוטוריקל ('Adaptive-Load'). שיטת מוטוריקל כוללת מאות תרגילים מדעיים ומתוחכמים (וחשוב ביותר, תרגילים אטרקטיביים, מהנים ומאתגרים!!) המותאמים לילדים ונוער בעלי הפרעות קשב וריכוז (בעלות מרכיב של מוסחות אצל ילדים), וגם ADHD (הפרעת קשב וריכוז בעלת מרכיב של היפראקטיביות).

מכירים את התופעה של ילד בעל הפרעות קשב וריכוז המסוגל להתמיד ללא כל בעיה במשחק מחשב כזה או אחר, או ילדה בעלת מוסחות הצופה בסדרת הטלויזיה האהובה עליה בעניין רב? ובכן, הקושי של אותם ילדים בא לידי ביטוי דווקא בפעילויות פחות אטרקטיביות/ "יותר אפרוריות" (הכנת שיעורי בית, למידה למבחנים וכדו'...). מסיבה זו, הדגש בפיתוח התרגילים שלנו הינו על המימד החווייתי! כאמור, התרגילים שלנו 'מתוּבלים' בהרבה א-ק-ש-ן והנאה, דבר המהווה טריגר נהדר לשיתוף פעולה, מיקוד הילד והפקת תועלת מירבית בטיפול!!

 

 

 

 

נפתח דווקא בשאלה טכנית,

למה לא השקענו יותר בעיצוב האתר?

 

קהל היעד אליו פונה האתר, הוא הורים המחפשים טיפול מקצועי, מדעי ומוביל לילדם (אחת ולתמיד...)! איננו מעניקים טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים באמצעות עיצוב גרפי, אנו מטפלים באמצעות כלים, בעזרת כלי הטיפול המתקדמים מסוגם בעולם!

מטרת האתר אינה להרשים את הגולש באמצעים ויזואליים, אלא להציג דבר אותנטי (אמיתי) ולהביא מידע משמעותי וחיוני, מידע שעשוי לחולל שינוי משמעותי בחיים של בנו/ בתו! שיטת מוטוריקל הינה שיטת טיפול בעלת תוכן אמיתי/ רציונל מדעי ברור (כשתבקרו בדפים השונים תבינו למה כוונתנו...). בזכות כך, רכשה את מעמדה המוביל בתחום התפתחות הילד... כך שלשמחתנו, העיצוב (במקרה שלנו) פחות רלוונטי... (ברוח הביטוי: 'אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שבתוכו').

עם זאת, אנו שואפים תמיד ליצור סדר טוב יותר בכמויות המידע המשמעותיות, לטובת נוחות, נגישות ויעילות!

 

ראו גם: דף התמצאות באתר.

 

אתר מוטוריקל לשרותכם כבר למעלה מעשור (2006-2023)!

 

מוטוריקל הרבה מעבר ל-פיזיותרפיה לילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים או ספורט טיפולי לילדים/ התעמלות טיפולית לילדים!

 


 

 

שימו לב, אתר מוטוריקל עובר בימים אלה מתיחת פנים משמעותית ועולה בהדרגה, בפלטפורמה חדשה! הדף הנוכחי, טיפול הפרעת קשב וריכוז לילדים, עתיד לעלות ממש בזמן הקרוב.

להצצה באתר החדש, ראו דף רלוונטי לנושא הפרעות קשב וריכוז, דף סרבול מוטורי.

 

 

 

 

מדוע ילדים וגם מבוגרים נוהגים להתנדנד בכיסא? הפרעת קשב וריכוז? לא בהכרח...

 

הורים רבים מגיעים אלינו בעקבות חיפוש מילים כדוגמת "ילד מתנדנד בכיסא" (ראו תמונה) או "ילד לא רגוע". חשוב לדעת שלא כל תיאור של "ילד מתנדנד בכיסא" או "ילד לא רגוע" פירושם הפרעת קשב וריכוז בעלת מרכיב של היפראקטיביות. לא צריך לסבול מהפרעת קשב וריכוז אורגנית כדי לבחור להתנדנד בכיסא. הידעתם? התנדנדות בכיסא, ובעיקר הישענות על הקצה הקדמי של המושב (בכיסא בעל 4 רגליים...) תוך העתקת מרכז הכובד לפנים/ היתמכות על הרגליים הקדמיות של הכיסא, עם הרמת הרגליים האחוריות שלו באוויר (תופעה שכיחה מאוד, בקרב כלל האוכלוסיה) אינה מקרית כלל. אז מעבר לצורך של הילד או המבוגר המתנדנד בכסא להשיג שינוי תנוחה ויציאה ממנח יציבה סטטי המייצר לאות (עייפות), הבחירה להתנדנד נובעת בעיקר מרצון או צורך (בלתי מודעים, ברוב המקרים) להתגבר על כוח הכובד/ להזדקף/ להתיישר מבלי לשלם מחיר אנרגטי (כלומר מבלי להפעיל את השרירים/ להתאמץ), למה כוונתנו?

 

ובכן, התנדנדות לפנים בכיסא, מביאה/ מכניסה אותנו באופן אוטומטי* למנח של סיבוב אגן לפנים (Anterior pelvic tilt) דבר המהווה טריגר מיידי ליציבה "זקופה". מדוע השתמשנו במרכאות כפולות במילה זקופה? אז ככה, דיברנו רבות בדף יציבה לא נכונה על כך ש- יציבה נכונה זו אותה יציבה הנשענת על הפעלת שרירים. מאידך, יציבה המסתמכת על אותו טריק ביומכני של סיבוב אגן לפנים, היא יציבה זקופה למראית עין בלבד, הנשענת על מבנים גרמיים (שלד) ורקמות רכות (רצועות, סחוסים, מעטפות מפרקיות..) בלבד! לאותה אשליה יציבתית מחיר שלילי נוסף הבא לידי ביטוי בהגדלת הקמר/ לורדוזה בעמוד שדרה מותני (לורדוזיס מותני מוגבר/ היפר לורדוזיס מותני) ויצירת עומסים מצטברים לאורך זמן ושחיקה של הגב התחתון!

*ככל שהרגליים האחוריות של הכיסא יעלו גבוה יותר באוויר וזווית המושב תיטה לפנים, כך יגדל אותו סיבוב אגן לפנים והיציבה תהיה "זקופה" עוד יותר.

 

 

תמונה אופיינית של ילד מתנדנד בכיסא. התנדנדות בכיסא משקפת רצון/ צורך בלתי מודעים להתגבר על כוח הכובד מבלי לשלם מחיר אנרגטי! הילד בתמונה הנוכחית סובל מ- גמישות יתר במפרקים ובעקבות כך נשען על השולחן עם מרפקיו כדי להקל במידה נוספת את ההתמודדות עם חוסר היציבות במפרקים (muscle co-contraction).

*שימו לב, אין עדות בתמונה הנוכחית לאותו סיבוב אגן לפנים, בשל העובדה שבירכיו של הילד נשענות על בסיס השולחן ומונעות מהאגן תנועה לכיוון סיבוב לפנים!

 

 

 

חשוב לדעת >>

שני נושאים קריטיים בתפקוד ילדים (וגם מבוגרים) הסובלים מתנועתיות יתר או אי שקט מוטורי (אי שקט פסיכומוטורי) בהם יש לנו במוטוריקל יתרון קליני מובהק, הם טיפול/ שיפור יציבות שרירית מפרקית/ יציבות פרוקסימלית (muscle co-contraction) לקויה וכן תיקון יציבה לא נכונה/ טיפול בקיפוזיס קיפוזיס טיפול. המונח יציבות שרירית-מפרקית, מבטא את הקשר שבין מע' השרירים והשלד והוא הפונקציה שמשרתים השרירים בייצוב השלד, בדומה למיתרים המעגנים תורן/ עמוד גבוה באופן אנכי ויציב מעל פני הקרקע. כל מיתר (כבל) מושך את התורן לכיוון שונה וסך כל הכוחות ('מומנטים') שהמיתרים מייצרים כל אחד לכיוונו ('שקול הכוחות') מייצב את התורן איתן על מקומו, כנגד הרוח וכוחות חיצוניים אחרים. באופן דומה פועלים השרירים בגוף, הממלאים תפקיד של הפיכת הגוף ליותר יציב, יותר מבני ופחות 'נוזלי' או פחות 'נמרח'/ 'floppy'. לידיעתכם, גמישות יתר במפרקים, דורשת עבודה משמעותית יותר של השרירים בתפקיד ייצוב!

 

כאמור, הורים רבים מגיעים אלינו בעקבות חיפוש מילים כדוגמת "ילד מתנדנד בכיסא" או "ילד לא רגוע". פעמים רבות אותם ילדים, שלעיתים סובלים מ-היפוטוניה או גמישות יתר במפרקים (מבלי שההורים או אנשי המקצוע בכלל ערים לכך..) מופנים לבדיקת/ אבחון הפרעות קשב וריכוז, בעוד שהסיבה האמיתית לתזזיתיות שלהם או ל'חוסר הקשב והריכוז' (במרכאות כפולות) היא דווקא אותו חסר ביציבות שרירית מפרקית נאותה* (muscle co-contraction) או יציבה לא נכונה/ התעייפות שרירית מהירה ותחושת כאב שרירי/ אי נוחות בהימצאות במנח סטטי והצורך לשנות מנח באופן תדיר (הילד עסוק בכאב ובדרכים להפסיק אותו, במקום להיות מרוכז בלמידה). בעיה נגזרת מכך היא הימנעותם של הילדים מפעילויות הדורשות שימור מנח סטטי (הימנעות מפעילות רציפה ליד שולחן, בכלל זה כתיבה/ ציור/ עבודות יצירה...). אל דאגה, לאחר שהובהרה החשיבות של יציבות שרירית-מפרקית נאותה ו- יציבה נכונה, נספר לכם כי פיתחנו במוטוריקל מבחר ענק של כלים מדעיים ובלעדיים לשיפור יכולות תפקוד קריטיות אלו!

*יציבות שרירית מפרקית נאותה נשענת גם על תפקוד יעיל של שרירי הליבה! במוטוריקל מציעים כלים מתקדמים לטובת חיזוק שרירי הליבה אצל ילדים.

 

אם כן, ילד או מבוגר בעל יציבה נכונה ובנוסף, יציבות שרירית מפרקית נאותה הוא גם ילד/ מבוגר רגוע יותר, פחות 'קופצני', ובעל כושר/ טווח ריכוז משמעותי יותר. מנגד, ילד/ מבוגר הסובל משילוב של ("קומורבידיות") שלושת גורמי הסיכון:

  1. יציבה לא נכונה

  2. יציבות שרירית מפרקית נמוכה (ברוב המקרים, בעקבות גמישות יתר במפרקים או היפוטוניה) וגם..

  3. הפרעת קשב וריכוז/ היפראקטיביות,

עשוי להיות תנועתי/ חסר שקט/ תזזיתי במידה ניכרת, כל התיאורים של "ילד מתנדנד בכיסא", "ילד שלא מסוגל לשבת", "ילד שיושב עם חצי ישבן על הכיסא", "ילד נמרח", "ילד לא רגוע" ועוד, הם תיאורים קלאסיים של ילדים הסובלים מיציבות שרירית מפרקית נמוכה ו- יציבה לקויה. כאמור, אם קיימת בנוסף הפרעת קשב וריכוז אורגנית ברקע, המצב עשוי להיות חמור שבעתיים!

לפיכך, אם המורה/ הגננת או רופא הילדים/ הנוירולוג, מיהרו במתן אבחנה "הילד סובל מהפרעת קשב וריכוז", כדאי שתבררו קודם את התפקוד המוטורי-יציבתי!

ברור כעת גם שמתן ריטלין, קונצרטה או תרופות אחרות המיועדות "לפקס" את הילד, במקרים של הפרעת קשב וריכוז אמיתית, לא בהכרח ישפיעו באופן אופטימלי (לגמרי) בהיעד טיפול בחלקים הנוספים של המשוואה (יציבה לא נכונה ו- יציבות שרירית מפרקית)!

אז לאחר שעסקנו בנושא של הפרעות קשב וריכוז על רקע גורמים מוטוריים ביומכניים ויציבתיים, נפנה כעת לדון באופן ספציפי יותר בהפרעות קשב וריכוז אורגניות וליתר דיוק, בתחום נוסף המקשה במיוחד על התפקוד היומיומי של ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז.

 

דבר נוסף וחשוב בהקשר הנוכחי, דיברנו בדף היפוטוניה על המיתוס הקיים עדיין בהעלאת טונוס שרירים בסגון "הוקוס טונוס" והסברנו שמתח השרירי/ טונוס שרירים נשלט ע"י מערכת העצבים המרכזית ולא ניתן להעלותו דרך קבע, אלא רק באופן רגעי/ לפרקי זמן קצרים. שימו לב, הדבר זהה להפרעת קשב וריכוז ילדים. גם כשקיימת מוסחות אצל ילדים, לא ניתן לשפר קשב/ להעלות ריכוז בסגנון "הוקוס Focus" (הוקוס-פוקוס) באמצעות טיפול פיזיותרפיה לילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים/ ספורט טיפולי לילדים, אבל אל דאגה, יש מה לעשות בהקשרים של "פונקציות ניהוליות", בהן תכנון, התארגנות, בקרה עצמית ועוד ולנו במוטוריקל, יש המון להציע בתחום! בכך בדיוק נדון בפסקה הבאה :)

 

 

פונקציות ניהוליות: Hello, אנחנו היינו שם קודם :)

המחקר בתחום הפרעות קשב וריכוז מפנה את הזרקור בשנים האחרונות לנושא הפונקציות הניהוליות (executive functions) כמרכיב טיפולי מרכזי. שיטת מוטוריקל מיקמה את הפוקנציות הניהוליות במרכז ההתערבות בילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז, ופיתחה כלי טיפול מדעיים לשם כך כבר לפני עשור וחצי!

אייל ציוני שהתמחה בתחום הפרעות קשב וריכוז מקרוב (במסגרת לימודי התואר השני וניסיון של שנים בטיפול בילדים ונוער בעלי הפרעת קשב וריכוז) פיתח מבחר אדיר של כלים מקוריים המפעילים מערכות תחושה ותנועה שונות ומגוונות בגוף, ובנוסף, דורשים מהילד/ מתבגר להתמודד עם מרכיביי 'ניהול-עצמי' ('פונקציות ניהוליות'/ executive functions) בהם:

  • תכנון עצמי, ותכנון סביבת העבודה שלי,

  • תכנון עבודה במגבלות של זמן ותכנון זמן יעיל (מוסחות אצל ילדים? לא בבית סיפרנו :)). ראו גם: התנהלות איטית אצל ילדים (ילד איטי, איטיות בתנועה, שיפור זריזות מהירות),

  • זיכרון עבודה כללי/ זיכרון עבודה מוטורי (motor working memory)/ זיכרון עבודה אקטיבי/ תנועתי, תחומי תפקוד חשובים ומשמעותיים ביומיום (זיכרון עבודה לא רלוונטי רק לפונקציות אורייניות..)! *לידיעתכם, אנו נחשבים חלוצים גם בפיתוח כלים בלעדיים המשפרים את זיכרון העבודה המוטורי/ אקטיבי/ תנועתי אצל ילדים ונוער (נוסף על כלים מתוחכמים, המשלבים תרגול של זיכרון עבודה כללי, יחד עם זיכרון עבודה מוטורי)!

  • פונקציות של התארגנות במרחב, תכנון תנועה (praxis), סדר וקבלת החלטות בעבודה,

  • פיתרון בעיות עצמאי (בעיות הקשורות לתנועה, במהלך/ תוך כדי תנועה),

  • יכולת ייזום/ 'סטרטר' (initiation), 'הגדלת ראש' (ההיפך מפסיביות),

  • ביצוע משימות ע"פ סדר חשיבותן,

  • תהליכי בקרה ומשוב עצמי תנועתי וכללי,

  • שיפור יכולת הסקת מסקנות עצמאית, כתוצאה מהתנסות תנועתית,

  • ויסות עצמי (ויסות תנועה/ התאמת עוצמת העבודה לגירויים),

  • מיקוד עצמי (בכלל זה, שימת לב לפרטים, התמקדות בעיקר ויכולת 'סינון' גירויים תחושתיים/ משתנים 'מתערבים' לא רלוונטיים) ועוד,

  • יכולת התמדה במשימות ומיצוי כל משימה עד תום (דורש גם טווח קשב/ attention span),

  • ביצוע מספר פעולות בו-זמנית/ multi-tasking (ביצוע כמה פעולות יחד),

  • קשב מרחבי/ התמצאות במרחב/ התמצאות במרחב ובזמן: מבחר ענק של תרגילים בשיטת מוטוריקל פותחו לטובת תפקודי קשב מרחבי, בהם שימת לב לפרטים במרחב/ פירוש רמזים מרחביים, תפיסת מרחב, כיוונים במרחב, אומדן מרחק/ תפיסת מרחק ועוד.. 

 

 

 

מוטוריקל - חלשים בגרפיקה, מובילים במוטוריקה!

 

(וגם ביציבה ואורטופדיה...)

 

 

 

 

ילד/ נער הלומד להתמודד ולתכנן עצמו במטלות מוטוריות מורכבות המבוצעות במוטוריקל, הופך למאורגן יותר בחיים היומיומיים כמעט בכל תחום:

  • למידה בבית.

  • ארגון וסדר בחפצים האישיים.

  • עבודה במרחב תחום (מבלי להתפזר...).

  • תכנון זמן ועמידה בלוחות זמנים (ללא דחייה של מטלות).

  • ביצוע מטלות ביעילות ובהתאם ליעדים מוגדרים.

  • עצמאות: פיתרון עצמאי, זריז ויעיל של בעיות (כולל בעיות לא צפויות).

  • התמודדות יעילה/ תפקוד יעיל במצבי עומס/ לחץ (נוסף על ביצוע מס' פעולות בו זמנית...).

  • שימת לב לפרטים!

  • משוב עצמי בביצוע משימות יומיות ולימודיות.

  • קשב מרחבי טוב יותר: פירוש רמזים ויזואליים/ פירוש רמזים מרחביים, שימת לב למתרחש במרחב שסביבי, יכולת התמצאות במרחב טובה יותר ועוד...

  • האם השגתי את היעדים המצופים ממני? האם סיימתי את המשימה? ועוד...

 

 

ילדים רבים בעלי הפרעות קשב וריכוז, סובלים בנוסף מהפרעת סרבול מוטורי (DCD/ Developmental coordination disorder), הפרעה נילוות (הקיימת ב'קומורבידיות') להפרעות קשב וריכוז.

קיימים דיווחים בספרות המקצועית, על מתאם (קורלציה/חפיפה) משמעותית (של עד כ- 50%) בין DCD ו- ADHD , ובמילים אחרות: כמעט כל ילד שני הסובל מהפרעת קשב וריכוז, הינו גם מסורבל מוטורית ברמה זו או אחרת!

     

במוטוריקל קיים רציונל חדשני ומדעי, נוסף על כלים ייחודיים ובלעדיים גם לטובת טיפול בסרבול מוטורי, בהם מאות תרגילים מקוריים ובלעדיים לטובת שיפור קואורדינציה קואורדינציה ילדים (קואורדינציה לילדים קואורדינציה מוטורית) ומרכיבי התכנון (תיאום נאות בין האיברים, התמצאות במרחב/ התארגנות במרחב, ויסות כוח, ויסות תנועתי, תכנון תנועה, פתרון בעיות, Feed-Forward (תכנון אגב תנועה/ תיקון שגיאות בתנועה עוד בטרם נעשו), כדוגמת התאמת (ארגון מחודש של) מנח הגוף בעת היתקלות במכשול באופן כזה שתימנע מעידה ויישמר שיווי המשקל, יכולת מוטורית חשובה ביותר ביומיום המערבת יכולת חיזוי וציפייה (מכונה גם: לולאה פתוחה/ 'open loop'), יכולת חשובה מאוד גם למשחקי ספורט קבוצתיים ועוד...). נוסף על כך, המידע התחושתי העשיר ש הילד המסורבל חווה בביצוע התרגילים, משפר את התפיסה המוטורית, הנחשבת מרכיב קריטי בלמידה מוטורית.

 

   

יכולת מוטורית טובה? כרטיס ביקור/ מפתח להשתלבות תקינה של הילד בחברה!

 

אם כן, הכלים הבלעדיים והניסיון המקיף שבירשותנו לטיפול בכל הפרעה בנפרד (הפרעת קשב וריכוז/ הפרעת סרבול מוטורי) ובשתי ההפרעות גם יחד, זאת נוסף על חלוציות בפיתוח התיאוריות המדעיות (עבור כל אחת מההפרעות) הופכים את מוטוריקל למרכז מוביל וייחודי בתחומו לסיוע לילדכם!

 

מוזמנים לבקר בדפים: תגליות מדעיות מובילות/ טיפול בסרבול מוטורי ולהיווכח בעצמכם!

 

 

המטריה המוטורית* של מוטוריקל

במוטוריקל מעניקים לכל ילד/ה "מטריה מוטורית" (כלומר, יכולות מוטוריות גבוהות..) המגנה עליהם מפני שלל האתגרים המוטוריים-ספורטיביים-חברתיים הצפויים והבלתי צפויים של הילדות.

גשם/ מָטַר של אתגרים מוטוריים מלווה את תקופת הילדות בעידן המודרני; טורניר משחקי כדור שנחת על הילד/ה בהפתעה (כרעם ביום בהיר) במסיבת יום הולדת ספורט (דבר נפוץ מאוד כיום: יום הולדת ספורט אתגרי, יום הולדת ספורטיבית, מפעיל יום הולדת ספורט) או בהפסקה פעילה/ בקייטנה; טיול רכיבה על אופניים שאורגן ע"י ועד ההורים הכיתתי (ראו: לימוד רכיבה על אופניים לילדים), טיפוס על חבלים במצוק במהלך טיול שנתי (חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים), משחק 'כיסאות מוזיקליים' בגן, תחרות ריצה בשיעור התעמלות (שיפור סגנון ריצה) או תחרות הורדות ידיים ספונטנית בשעת ההפסקה (חיזוק חגורת הכתפיים לילדים).. ואיננו מדברים על תפקוד מוטורי יעיל הנחוץ כ"כ במצבי חירום, בכלל זה התמצאות במרחב לילדים, שיווי משקל לילדים, כוח שרירים (חיזוק שרירים לילדים), זריזות, מהירות, קואורדינציה כללית ועוד...

המטריה המוטורית שלנו מעניקה לילד ביטחון עצמי (העלאת ביטחון עצמי לילדים), שקט ורוגע נפשי (חוסן נפשי) ומן הסתם, משפרת/ מעלה גם דימוי עצמי (שיפור דימוי עצמי אצל ילדים) כשהילד/ה יודעים שהמטריה שלהם צמודה אליהם וניתנת לשימוש בכל רגע נתון! ("כל אתגר, בעזרת המטריה המוטורית נפתר"!)

 

 

המטריה המוטורית של מוטוריקל המסייעת בהגשמת ילדוּת שקטה מדאגות :)

 

        (*המטריה המוטורית ® היא סימן מסחר שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!)

 

 

למידה מוטורית מתקדמת: מלבד התרגילים המהנים, דגש ניתן במוטוריקל על הקניית 'סל- מיומנויות' יומיומיות ומיומנויות ספורט לכל ילד/ה (מוקד קושי ידוע בקרב ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, בעיקר אצל אותם ילדים בעלי רמת מוסחות גבוהה). ילדים בעלי מוסחות, מעדיפים להתנתק בעת מפגש עם מיומנויות חדשות/ משימות מורכבות הדורשות מאמץ מנטלי (שלעיתים משולב עם מאמץ פיזי). אותו קושי משמעותי בלמידה מוטורית מאפיין אותם, הן בשל אותה מוסחות, והן בשל הסרבול המוטורי הנלווה עליו דיברנו קודם!

 

 

לימוד כדורסל לילדים ונוער

 

לימוד המיומנויות (רשימת מיומנויות מפורטת בהמשך הדף) נעשה בגישה היררכית ייחודית, אשר מצד אחד מדגישה את כשרונו של הילד (נקודות חוזק) ומצד שני מבודדת את קשייו (מעניקה לו כלים, אשר הופכים את קשייו ללא רלוונטיים). כך לדוגמא, ילד בעל תפיסה מרחבית טובה (כישרון/ נקודת חוזק) הסובל מתופעה של רתיעה מכדור/ פחד מכדור (מוקד קושי), יהנה מלימוד של מבחר תרגילי כדורסל (שיביאו לידי ביטוי את תפיסת המרחב הטובה שלו...), לצד התנסות בתרגילים ייחודיים המנטרלים את הרתיעה מהכדור (שהיתה עשויה בכלל למנוע ממנו גישה למשחקי כדור אי פעם. ראו פירוט בפסקה הבאה...). כל מיומנות נחלקת במהלך הלימוד לניואנסים הדקים ביותר, מבחינת מרכיבים מוטוריים-תחושתיים פעילים ומבחינת שלבי הביצוע המוטורי. לימוד המיומנויות נעשה רובד אחר רובד באופן המזכיר פירמידה (באופן היררכי-שיטתי), כך שכל מרכיב ספציפי במיומנות נלמד ומתורגל (גם במנותק מיתר המרכיבים) ועל בסיסו, נלמד מרכיב חדש מורכב יותר או מתקדם יותר (בדומה לפונקציה שמשרתים הרפלקסים הינקותיים בגיל הרך, המפנים מקומם לתנועות וולונטריות/ רצוניות מורכבות ומשוכללות יותר, בגיל בוגר יותר). באופן זה, תהליך 'עיבוד הנתונים' הופך לפשוט ונוח יותר עבור הילד (יש 'פחות עומס' על המערכת) וכך, באפשרותו להכיל את שלמד וליצור הפנמה טובה יותר של כל מיומנות. בנוסף, הלמידה מסתייעת במספר רב של אופנויות (חושים): ראייה, שמיעה, תחושה טקטילית (מגע) ותחושה עמוקה (מערכת קינסטטית-פרופריוספטיבית). למידה מוטורית 'רב-מימדית'/ 'רב ערוצית', יסודית ומעמיקה כזו, מסייעת למוח לשמר ולהכיל את שנלמד לטווח ארוך!

 

 

 אסף המתוק מפגין יכולות מרשימות של שיווי משקל, תיאום עין רגל, קשר עין יד, ואם לא די בכך, גם הפרדת תנועה, ויסות תנועה/ ויסות תנועתי, יציבות שרירית מפרקית (...ויכולת חריזה בִּתְזוּזַה :)

 

פתאום זה קל... מוטוריקל

 

 

למידה מוטורית/ לימוד כדורגל לילדים: לימוד מיומנות בכדורגל ושליטה בכדור: תרגיל 'שמיניות באוויר' לפיתוח קואורדינציה מוטורית. הילדים נעים (מנתרים) בשמינייה בין הטבעות ומובילים את הכדור בשמינייה הפוכה (סה"כ 2 שמיניות)! התרגיל כולל שורה ארוכה של מרכיבים מוטוריים, בהם: שיפור קואורדינציה, התמצאות במרחב (כיוונים במרחב) התארגנות במרחב, שיווי משקל, חציית קו אמצע של הרגליים, תיאום עין רגל, רצף תנועתי, תיאום דו צידי של הרגליים (א-סימטרי), תכנון תנועה ותזמון תנועתי, זיכרון עבודה מוטורי ועוד... וכפי שעינכם רואות, כל המרכיבים המוטוריים האלה משולבים בתרגיל אחד מאתגר ומהנה!!

 

 

לא טעיתם, גם מוטוריקל וגם.. מוטורי cool :)

 

(*מוטורי cool ® הוא סימן מסחר שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!)

 

 

בין המיומנויות הנרכשות במוטוריקל:

 

שיפור יכולות מוטוריות/ מיומנויות יסוד כדוגמת:

 

מיומנויות יומיומיות (ADL) כדוגמת:

 

לימוד/ שיפור מיומנויות מוטוריות (מיומנויות כדור, ספורט ותנועה):

 

 

 

   מוטוריקל - תגיעו, טיל-מדו !

                 בכל גיל, תלמדו ממש בטיל :) 

*תגיעו, טיל-מדו® ו- טיל-מדו® הינם סימני מסחר שכל הזכויות בהם שייכות למוטוריקל!

 

 

 

טיפול בהפרעת קשב וריכוז בלי ריטלין/ ללא תרופות > ארגז כלים עוקפיי קשיים כדוגמת רתיעה/ פחד מכדור, קשיים הנגזרים מהפרעות קשב וריכוז ועוד...

 

בתוך אוצר התרגילים האדיר שאנו מציעים לכל ילד, לפיתוח מרכיבים מוטוריים מגוונים ולמוד מיומנויות, יש ברשותנו מה שאנו מכנים 'ארגז כלים עוקפי-קשיים', או 'תרגילי זהב' שפיתחנו במהלך ניסיון עתיר שנים עם מאות ילדים. למה כוונתנו?

ובכן, ניתקלנו כבר בעשרות סוגים (אם לא למעלה מכך) של קשיים/ גורמים מעכבי רכישת מיומנויות או פיתוח יכולות מוטוריות, קשיים המופיעים בשלבים שונים של הלימוד/ פיתוח היכולות בעת עבודה עם ילד זה או אחר (בל נשכח שכל ילד הוא אינדיבידואל, בעל קשיים ספציפיים...). דוגמא מייצגת לקושי כזה הינה רתיעה/ פחד מכדור. ילד (בכל גיל) הסובל מרתיעה מכדור זקוק לתרגילים מיוחדים לשבירת המחסום הפסיכולוגי בו הוא נתון (לצורך השבת אמון ביכולתו והעלאת ביטחונו העצמי...), וזאת לפני שבכלל ניתן יהיה ללמדו מיומנויות כדור שונות בהן כדרור, תפיסת כדור ועוד... ייתכן שהילד חווה (אפילו לפני שנים רבות..) פגיעה לא נעימה באצבעותיו (בעת ניסיון לכדרר או לתפוס כדור...) או פגיעה בפניו (בעת ניסיון לא מוצלח לתפוס כדור שנמסר אליו...), וכתוצאה מאלה פיתח אנטגוניזם ('אנטי') מוחלט ורתיעה מוחלטת מהכדור (כל ניסיון להציע לילד להשתתף במשחק כדור/ בחוג משחקי כדור או ללמדו באופן פרטני, ייתקל ב-וטו מוחלט...). לידיעתכם, מגוון תרגילים מתוחכמים עומדים לרשותנו עבור ילדים הסובלים מרתיעה מכדור או כל קושי אחר (מלווים בגישת ריכוך/ שכנוע יצירתית ומשלימה שעושה את העבודה!).

 

דוגמא רלוונטית נוספת הינה מגוון אסטרטגיות וכלים יצירתיים שפותחו לטובת ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. כפי שכבר פירטנו, ילדים אלה מתקשים לעיתים ברכישת מיומנויות הספורט והתנועה הבסיסיות ביותר, בין היתר בשל רמת מוסחות גבוהה המלווה את התנהלותם (מוסחות אצל ילדים). גישת הלימוד המובנית, השלבית, היצירתית (מגוּבָּה במבחר כלים ואסטרטגיות) והאישית אותה תיארנו בדף זה, מהווה 'פריצת-דרך' ממשית בלימוד מיומנויות בקרב ילדים אלה. למידע נוסף ראו: למידה מוטורית בשיטת מוטוריקל.

 

 

 

לימוד קפיצה בחבל: עמית ותמר, מדגימים ביצוע נהדר, זמן קצר לאחר לימוד קפיצה על חבל/ לימוד קפיצה בדילגית. ונזכיר שנית: אצלנו גם ההנאה כלולה בתפריט :)

 

 

חלקם של הילדים/ נערים בעלי הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מדימוי גופני/ דימוי עצמי נמוך, בין היתר כתוצאה מתחושת 'חוסר-שליטה' על חייהם. הקניית יכולות ספורטיביות גבוהות, לצד שליטה טובה על הגוף (המרכיבים שהוזכרו לעיל, בהם 'ניהול עצמי', בקרה עצמית ועוד), משפרים במידה ניכרת את הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות שלהם. ראו גם: המטריה המוטורית של מוטוריקל לעיל.

 

ואם רציתם את כל המידע בקיצור?

מוטוריקל - וזה כל השיפור!

 

 

 

ילדכם בעל הפרעות קשב וריכוז, מתקשה להתארגן ולא מפסיק לזוז?

אל דאגה, טיפול בשיטתנו יתאים לו ממש 100%!

 

 

מוצאים את דף הפרעות קשב וריכוז טיפול בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ללא ריטלין/ בלי ריטלין, ללא תרופות רלוונטי/ משמעותי? נודה על המלצתכם... לִחְצוּ על הסמל 1+ (לא זמין כרגע לגולשים בדפדפן Firefox):

 

 

 

שיטת מוטוריקל- הצגה ב'גלריית המומחים' בערוץ 2 

 

שיטת מוטוריקל-  הצגה בתכנית -'מהיום דיאטה' בערוץ 10 

 

 

 

 

 

הצגת שיטת מוטוריקל- מאמרו של אייל ציוני בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים (Israeli journal of Pediatrics) גיליון פב' 2011

 

 

כיצד הפכה שיטת מוטוריקל לקונספט מוביל בתחום התפתחות הילד? הדף הבא יספק את התשובות:

שיטת מוטוריקל- שורה של תגליות מדעיות מובילות!   |   אייל ציוני - כרטיס ביקור מדעי!

 

 

 

 

 

הפרעת קשב וריכוז טיפול ללא תרופות ברעננה/ תל אביב, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים/ ילד מתנדנד בכיסא/ ילד לא רגוע,  ראו גם את הנושאים הרלוונטיים הבאים (מסודרים באשכולות בסדר א-ב'):

 

 

אבחונים: אבחון מוטורי אבחון פסיכומוטורי אבחון בעיות מוטוריות אבחון מוטוריקה גסה אבחון מוטוריקה עדינה אבחון מוטורי מוטוריקל אבחון מסורבלות מוטורית בעיות במוטוריקה גסה בדיקת תחושה עמוקה אבחון יציבה אבחון בעיות גב

 

אורטופדיה: טיפול בבעיות אורתופדיות לילדים טיפול בבעיות אורטופדיות טיפול בבעיות אורטופדיה בעיות אורטופדיות בילדים בעיות אורטופדיות בברך בעיות אורטופדיות בכף הרגל בעיות אורטופדיות אצל ילדים בעיות בכף הרגל ילדים בעיות בכף הרגל והקרסול בעיות אורטופדיות נפוצות בעיות אורטופדיות כף רגל  גיד אכילס קצר אצל ילדים גיד אכילס קצר גיד אכילס מקוצר קיצור גיד אכילס קיצור בגיד אכילס קיצור גיד אכילס בילדים גיד אכילס קצר טיפול  פרונציה של כף הרגל פרונציה כף רגל היפר פרונציה קריסה של כף הרגל, קריסה של קשת כף הרגל, כף רגל קורסת פנימה, קריסת כף הרגל, קריסת כף רגל, קריסת כף רגל טיפול, קריסת כף הרגל, קריסת כף הרגל פנימה, קריסת כפות רגליים, קריסת קשת כף רגל קריסה פנימה של כף הרגל טיפול קריסת קרסול פנימה קריסת קרסוליים קריסת קרסול טיפול קריסה של כף הרגל פנימה קריסת כף רגל ילדים קריסת כפות רגליים ילדים צניחת קשת כף הרגל השטחה של כף הרגל קשת כף רגל שטוחה חיזוק קשת כף הרגל פרונציה טיפול פרונציה בקרסול פרונציה ברגל גמישות יתר בקרסול בדיקת פרונציה/ פרונציה בדיקה פרונציה בכף הרגל (pronated feet) חיזוק קשת כף הרגלוארוס ברגל הלוקס ולגוס טיפול  יישור ברכיים, רגלי X רגלי איקס (genu valgus) רגלי איקס טיפול רגלי איקס בילדים מבנה רגליים איקס רגלי איקס טיפול, כף רגל נוטה פנימה בהליכה הליכה עם הרגל פנימה רגליים פונות פנימה ילדים, כפות רגליים פונות פנימה אצל ילדים, כף רגל פונה פנימה, כפות רגליים פונות פנימה הליכה עם רגליים פנימה כף רגל נוטה פנימה (intoeing toe in position), כפות רגליים פונות החוצה, כפות רגליים פונות החוצה טיפול, כפות רגליים פונות החוצה ילדים, כף רגל נוטה החוצה טיפול, כף רגל נוטה החוצה בהליכה הליכת צ'רלי צ'פלין רגליים עקומות כלפי חוץ (toe out position), תיקון רגליים עקומות, רגליים עקומות ילדים רגליים עקומות אצל ילדים כפות רגליים עקומות אצל ילדים רגליים עקומות טיפול רגליים עקומות אצל מבוגרים הליכה על קצות האצבעות אצל ילדים הליכה על קצות האצבעות ילדים, הליכה על קצות האצבעות טיפול  אורתופדיה ילדים הליכה על קצות האצבעות אורטופדיה ילדים הליכה על קצות האצבעות טיפול בפלטפוס אצל ילדים, פלטפוס ברגל, פלטפוס ברגל אצל ילדים, פלטפוס ברגל אחת, פלטפוס אצל ילדים, פלטפוס ילדים, פלטפוס טיפול, פלטפוס ברגל טיפול, פלטפוס ילדים כף הרגל, פתרון פלטפוס ילדים, פתרון לפלטפוס ילדים, פלטפוס טיפול, פלטפוס דרכי טיפול, פלטפוס בכף הרגל פלטפוס בכף הרגל טיפול, כאבים פלטפוס ברגל, כאבים בגלל פלטפוס, כאבים בכף הרגל פלטפוס, מדרסים פלטפוס, מדרסים לפלטפוס, כפות רגליים שטוחות, רגל שטוחה פלטפוס כף רגל שטוחה אצל ילדים, כף רגל שטוחה בדרגה קשה אך גמישה, כף רגל שטוחה בדרגה קלה. בדרגת חומרה קלה מאוד, כף רגל שטוחה בילדים, כף רגל שטוחה ילדים, כף רגל שטוחה בדרגה קלה, כף רגל שטוחה בדרגה קלה. בדרגת חומרה קלה מאוד, (pes planus / flat foot), פשיטת יתר בברכיים, פשיטת יתר בברך, יישור יתר בברך, יישור יתר של הברך יישור יתר בברכיים, יישור יתר של הברכיים, יישור יתר ברך, נעילת ברכיים, נעילת ברך / genu recurvatum  אורטופדיה בעיות כף רגל וקרסול אורטופדיה בעיות ברכיים רגלי o, רגלי o טיפול, תיקון רגלי o, מה זה רגלי o, אורטופדיה ילדים רגלי o, רגלי או, רגלי או אצל ילדים, טיפול ברגלי o, מדרסים בעד ונגד  forefoot varus  rearfoot varus קריסה חיצונית של כף הרגל כאבים בכף הרגל אצל ילדים כאבים בכף הרגל ובקרסול כאבים בכף הרגל בבוקר כאבים בכף הרגל ילדים כאבים בכף הרגל לאחר ריצה כאבים בכף הרגל טיפול כאבים בכף הרגל לאחר מנוחה כאבים בכף הרגל בדריכה

 

איטיות: התנהלות איטית אצל ילדים  ילד איטי  ילד איטי מאוד ילד איטי וחולמני  קשיי התארגנות אצל ילדים ילד לא מהיר איטיות בכתיבה ילד איטי בכתיבה כתיבה איטית אצל ילדים  קשיי התארגנות בבוקר קשיים בהתארגנות בכיתה שיפור מהירות אצל ילדים שיפור מהירות איטיות בתנועה שיפור זריזות  שיפור מהירות תגובה שיפור זריזות רגליים שיפור זריזות ידיים  שיפור זריזות מהירות פיתוח זריזות פיתוח מהירות פיתוח מהירות וכוח מתפרץ

 

אימון כושר אישי: מאמן כושר אישי לילדים (אימון כושר אישי לילדים, אימון כושר גופני לילדים, פיתוח כושר גופני לילדים, מדריך כושר אישי לילדים, שיפור כושר גופני לילדים מאמן כושר אישי לילדים ברעננה  מאמן כושר אישי לילדים בהרצליה מרכיבי הכושר הגופני מאמן כושר אישי לנערות

 

גמישות: תרגילי גמישות לילדים שיפור גמישות לילדים

 

דימוי עצמי: חיזוק ביטחון עצמי בילדים, שיפור יכולות חברתיות, חיזוק ביטחון עצמי לילדים, חיזוק ביטחון עצמי אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי לילדים, פיתוח ביטחון עצמי, איך לחזק לילד את הביטחון העצמי פיתוח דימוי עצמי אצל ילדים, טיפוח דימוי עצמי, חיזוק דימוי עצמי אצל ילדים, חיזוק דימוי עצמי בילדים, דימוי עצמי פעילות, דימוי עצמי בגיל ההתבגרות דימוי עצמי נמוך, העלאת דימוי עצמי אצל ילדים, שיפור דימוי עצמי אצל ילדים, שיפור דימוי עצמי נמוך שיפור דימוי גוף שיפור דימוי הגוף מקובלות חברתית, דימוי עצמי, ילד עדין, ילד לא חברותי, ילד לא מקובל בכיתה, ילד לא מקובל בחברה, ילד לא מקובל חברתית, ילד לא מקובל בגן,ילד חסר חברים, איך לעזור לילד מבחינה חברתית, איך לעזור לילד להיות מקובל, ילד חסר ביטחון עצמי, שיפור דימוי עצמי, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים, דימוי עצמי נמוך בקרב ילדים ילד ללא חברים, ילד בלי חברים, ילד שאין לו חברים, איך לעזור לילדים לרכוש חברים, ילד דחוי בכיתה, ילד דחוי בגן, איך לעזור לילד לרכוש חברים בגן, כיצד לרכוש חברים בבית הספר, לילד אין חברים בבית הספר, איך עוזרים לילד לרכוש חברים, איך להיות מקובל בחטיבה, איך להפוך למקובל בחטיבה, איך להיות מקובלת ביסודי, טיפול בילדים דחויים, ילד ללא חברים, ילד שלא רוצה חברים, ילד שלא משחק עם חברים, ילד לא משחק עם חברים, ילד שאין לו חברים בגן, טיפול בילדים דחויים מעמד חברתי בכיתה, הצלחה חברתית, ילד לא ספורטיבי, ילד לא אוהב ספורט, ביטחון עצמי בגיל ההתבגרות, איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים, איך להקנות לילד בטחון עצמי, הערכה עצמית אצל ילדים, ביטחון עצמי אצל בני נוער, דימוי עצמי נמוך טיפול, דימוי עצמי נמוך בגיל ההתבגרות, דימוי עצמי בקרב מתבגרים, ביטחון עצמי נמוך טיפול, חוסר ביטחון עצמי בגיל ההתבגרות, חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים, בניית דימוי עצמי אצל ילדים, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים טיפול, חיזוק הדימוי העצמי, בניית ביטחון עצמי אצל ילדים, איך מחזקים ביטחון עצמי אצל ילדים, איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים, איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים, חוגים לחיזוק הביטחון העצמי
 

היפוטוניה: היפוטוניה hypotonia היפוטוניה בילדים היפוטוניה תסמינים תסמיני היפוטוניה השפעות היפוטוניה היפוטוניה אוטיזם טיפול בהיפוטוניה טיפול בטונוס שרירים נמוך היפוטוניה טיפול היפוטוניה אצל ילדים טונוס שרירים נמוך אצל ילדים  טונוס שרירים נמוך טיפול טונוס שרירים נמוך היפוטוניה וגמישות יתר גמישות יתר אצל ילדים גמישות יתר ילדים גמישות יתר במפרקים גמישות יתר של המפרקים  מתח שריר נמוך מתח שרירים נמוך  ישיבת w ילדים ישיבת w אצל ילדים ׀ רפיון שרירים קושי בעמידה קושי בעמידה והליכה קושי בעמידה ממושכת יציבות שרירית מפרקית יציבות פרוקסימלית

 

היפרטוניה:  היפרטוניה – טונוס שרירים מוגבר היפרטוניה טונוס שרירים גבוה אצל ילדים טונוס שרירים גבוה טיפול בטונוס שרירים גבוה מתח שרירים גבוה מתח שריר גבוה טונוס שריר גבוה טונוס שרירים גבוה טיפול טיפול בהיפרטוניה  טונוס שרירים גבוה ילדים, טונוס שרירים מוגבר, טונוס שרירים מוגבר ילדים, טונוס שרירים גבוה בילדים

 

הכנה לכיתה א': הכנה לכיתה א מוטוריקה עדינה הכנה לכיתה א מוטוריקה הכנה מוטורית לכיתה א' מוכנות לכיתה א מוטוריקה הכנה לכיתה א'

 

הפעלות ימי הולדת/ אירועי ספורט: הפעלות לימי הולדת לילדים הפקת יום הולדת יום הולדת הפעלות ארגון ימי הולדת לילדים ימי הולדת ספורט אתגרי מסיבת סוף שנה הפעלות לסוף שנה מפעילים לסוף שנה  ארגון ימי הולדת לילדים יום הולדת ספורט יום הולדת ספורטיבי יום הולדת ספורט לילדים הפעלת יום הולדת ספורט הפעלות יום הולדת ספורט יום הולדת ספורטיבית

 

הפרדת תנועה: הפרדת תנועה הפרדת תנועות הפרדת תנועה באצבעות הפרדת תנועה אצל ילדים הפרדה תנועתית

 

השמנת יתר: השמנת יתר אצל ילדים השמנת יתר ילדים טיפול בהשמנת יתר אצל ילדים טיפול בהשמנת יתר השמנה בילדים bmi גבוה השמנה אצל ילדים השמנה אצל ילדים קטנים בעיות השמנה אצל ילדים בעיית השמנה אצל ילדים השמנה בטנית אצל ילדים השמנת יתר בקרב ילדים השמנת יתר בילדים השמנת ילדים פעילות גופנית לילדים עם עודף משקל עודף משקל בילדים עודף משקל אצל ילדים טיפול בילדים עם עודף משקל טיפול בעודף משקל טיפול בעודף משקל אצל ילדים טיפול בילד שמן

 

התמצאות במרחב: התמצאות במרחב התארגנות במרחב התארגנות הגוף במרחב כיוונים במרחב התמצאות במרחב כיוונים  התמצאות במרחב ילדים התמצאות יעילה במרחב  התמצאות במרחב ובזמן התמצאות במרחב כיוונים אומדן מרחק קושי באומדן מרחק אי התמצאות במרחב חוסר התמצאות במרחב בעיית התמצאות במרחב תפיסה מרחבית אצל ילדים שיפור תפיסה מרחבית תפיסה מרחבית לקויה

 

התנתקות מהקרקע: שיפור יכולת הניתור פיתוח יכולת התנתקות מהקרקע קפיצה על רגל אחת לימוד קפיצה על רגל אחת קפיצה על רגל אחת אצל ילדים ילד בן 3 לא קופץ ילד לא קופץ  פרונציה קלה פרונציה בקרסול pronated feet

 

ויסות כוח: ויסות כוח אצל ילדים ויסות כוח | ויסות תנועה ויסות תנועתי

 

 

חוג מוטוריקה גסה: חוג מוטורי לילדים חוג ספורט מוטורי חוג ספורט מוטורי לילדים חוג מוטורי חוג מוטוריקה גסה חוג מוטוריקה עדינה

 

 

חציית קו אמצע: חציית קו אמצע חציית קו אמצע כתיבה חשיבות חציית קו אמצע התפתחות חציית קו אמצע חציית קו אמצע אצל ילדים שיפור חציית קו אמצע אי חציית קו אמצע

 

 

יציבה: בעיות יציבה ילדים, יציבה לקויה אצל ילדים יציבה לקויה טיפול בעיות יציבה אצל ילדים בעיות יציבה אצל מבוגרים גב כפוף אצל מבוגרים גב לא זקוף בעיות יציבה בעמוד השדרה בעיית יציבה בעיות יציבה ליקויי יציבה ליקויי יציבה אצל ילדים טיפול בליקויי יציבה טיפול בבעיות גב טיפול בבעיות גב עליון יישור עמוד השדרה בעיות גב ועמוד השדרה ארגונומיה שינה טיפול ביציבה לקויה בעיות יציבה בגיל ההתבגרות, לקות יציבה יציבה לקויה (בעיות גב אצל ילדים יציבה לא נכונה שיפור היציבה  גב כפוף  גיבנת בגב גב כפוף אצל ילדים  גב כפוף בגיל ההתבגרות יציבה נכונה ילדים  בעיות יציבה  קיפוזיס קיפוזיס גבית  קיפוזיס גבי  קיפוזיס בגב קיפוזיס בולט  קיפוזיס מוגבר קיפוזיס טיפול  קיפוזיס אצל ילדים יציבה נכונה יציבה נכונה בהליכה ישיבה נכונה במשרד  ישיבה נכונה מול מחשב  יציבה ותנועה קיפוזיס קל  לקויות יציבה  עמידה רפויה יציבה רפויה כתפיים שמוטות כתפיים שמוטות אצל ילדים כתפיים שמוטות קדימה איך ליישר כתפיים שמוטות טיפול בכתפיים שמוטות כתפיים שמוטות טיפול עמידה כפופה  תיקון גיבנת  כאבי גב יציבה לקויה  יציבה קיפוטית  דרכי טיפול בקיפוזיס   אי נוחות בצוואר צוואר כפוף גיבנת בצוואר  טיפול בגב כפוף  טיפול בקיפוזיס קואורדינציה יציבתית איך לעמוד נכון  קיפוזיס שוירמן מחלת שוירמן טיפול Scheurmann’s disease Scheurmann’s kyphosis |  לורדוזה מותנית  לורדוזיס מותנית, היפר לורדוזיס מותני טיפול לורדוזיס מותני מוגבר, טיפול בהיפר לורדוזיס לורדוזיס פיזיולוגי מוגבר לורדוזיס  לורדוזיס מותני, לורדוזיס יתר, לורדוזיס טיפול, היפר לורדוזה, קמר מותני, רזה עם בטן בולטת, טיפול בלורדוזיס, טיפול בלורדוזה, לורדוזה מוגברת, יישור לורדוזיס צווארי, יישור לורדוזיס גב, יישור לורדוזיס טיפול, יישור לורדוזיס מותני יישור לורדוזיס מותנית יישור לורדוזיס צווארי טיפול, לורדוזה בגב, קימור מותני מוגבר, הקשתת יתר בגב, לורדוזיס ילדים, היפר לורדוזיס, היפר לורדוזיס טיפול, היפוך לורדוזיס צווארי, טיפול בלורדוזה מותנית בטן בולטת אצל ילדים חגורה ליישור הגב חגורת גב להליכה זקופה חגורה ליישור הכתפיים רצועה אורטופדית ליישור כתפיים חגורת יישור גב,חגורת גב לגב זקוף, שיטות טיפול בבעיות גב  איך לעמוד זקוף, שמירה על גב זקוף, איך ללכת עם גב זקוף, איך לעמוד זקוף, איך ללכת זקוף, איך להתרגל ללכת זקוף, איך ללמוד ללכת זקוף, איך אפשר ללכת זקוף סימן שאלה בגב הליכה כפופה הליכה כפופה אצל ילדים הליכה שפופה עמידה לא יציבה עמידה לא זקופה שיפור יציבה התעמלות לבעיות גב תיקון יציבה איך ליישר את הגב איך אפשר ליישר את הגב איך לזקוף את הגב איך מיישרים גב כפוף  כיצד ליישר את הגב יישור גב כפוף גב עקום טיפול גב עקום גיבנת בעורף טיפול איך אפשר להוסיף גובה, איך להוסיף גובה הוספת גובה איך לשפר גובה תוספת גובה איך להיות גבוהה יותר איך להיות גבוה יותר איך אפשר להיות גבוה יותר איך להיות יותר גבוה איך לא להיות נמוכה  איך אפשר להוסיף גובה  בעיית גובה אצל ילדים בעיות גובה אצל ילדים גורמים המשפיעים על היציבה

 

 

לקויות כתיבה: דיסגרפיה, דיסגרפיה טיפול, לקות כתיבה- דיסגרפיה, לקות כתיבה, טיפול בדיסגרפיה, לקויות כתיבה, לקויות למידה, לקות למידה מוטורית, טיפול בקשיי כתיבה, ליקויי כתיבה טיפול, קשיי כתיבה אצל ילדים, דיסגרפיה קשיי כתיבה, דיסגרפיה מוטורית, שיפור כתב היד אצל ילדים, קושי בכתיבה אצל ילדים, קושי בכתיבה, קשיים בכתיבה, בעיה גרפו מוטורית, דיסגרפיה גרפו מוטורית, לקות גרפו-מוטורית, קושי גרפומוטורי

 

 

לקויות מוטוריות: לקויות מוטוריות לקות מוטורית ליקויים מוטוריים טיפול בבעיות מוטוריות הפרעות מוטוריות הפרעות מוטוריות אצל ילדים טיפול  בעיות מוטוריות אצל ילדים בעיה מוטורית בעיות מוטוריות שיפור אינטליגנציה תנועתית

 

מוטוריקה גסה/ עדינה: מוטוריקה גסה מוטוריקה עדינה (מוטוריקה גסה אצל ילדים/ מוטוריקה עדינה אצל ילדים מוטוריקה גסה לילדים חיזוק מוטוריקה עדינה שיפור מוטוריקה עדינה שיפור מיומנויות מוטוריקה עדינה חיזוק מוטוריקה גסה שיפור מוטוריקה שיפור מוטוריקה גסה טיפול במוטוריקה עדינה טיפול במוטוריקה גסה קשיים במוטוריקה גסה ילד עם בעיות מוטוריות בבעיות מוטוריקה גסה טיפול בבעיות מוטוריקה גסה בעיה במוטוריקה גסה בעיות במוטוריקה גסה בעיות מוטוריקה גסה בעיה במוטוריקה גסה בעיית מוטוריקה עדינה בעיות במוטוריקה עדינה בעיות מוטוריות בידיים  שיפור יכולות מוטוריות מרכיבי מוטוריקה גסה תיאום בילטרלי

 

נוירולוגיה: שיקום פגיעות נוירולוגיות שיקום נוירולוגי ילדים | דיסטוניה ילדים דיסטוניה טיפול

 

 

סגנון ריצה/ הליכה: שיפור סגנון ריצה ריצה נכונה איך לרוץ נכון לרוץ נכון שיפור יכולת ריצה שיפור מהירות ריצה לילדים שיפור מהירות ריצה בכדורגל ריצה נכונה טיפים ריצה נכונה למתחילים שיפור סגנון הליכה יציבה נכונה בהליכה הליכה ויציבה נכונה תיקון תבניות הליכה, הליכה גרירת רגליים גרירת רגליים גרירת רגליים ילדים שינוי תבניות הליכה שינוי תבנית הליכה ריצה מסורבלת  שיפור טכניקת ריצה שיפור מהירות ריצה שיפור כושר ריצה שיפור זמן ריצה הליכה כפופה הליכה לא זקופה הליכה לא סימטרית הליכה לא נכונה

 

סרבול מוטורי: סרבול מוטורי התפתחותי: דף התמצאות וריכוז נושאים ('תוכן עניינים') סרבול מוטורי ילדים מסורבלות מוטורית סרבול מוטורי סרבול גופני סרבול תנועתי סרבול תנועה dcd טיפול אבחון dcd שיפור קואורדינציה לילדים שיפור קואורדינציה ילדים קושי בתכנון תנועה אינטגרציה בין חושית קשיים בתכנון תנועה ילד תלותי ילדים תלותיים קואורדינציה פיתוח קואורדינציה שיפור קואורדינציה שיפור קואורדינציה מוטורית קואורדינציה ילדים קואורדינציה לילדים אימון קואורדינציה לילדים קואורדינציה מוטורית קואורדינציה חזותית מוטורית קואורדינציה הגדרה קואורדינציה מרחבית  קואורדינציה ספורט תרגילי קואורדינציה עם כדור חוסר קואורדינציה בעיות קואורדינציה אצל ילדים  תיאום יד רגל אבחון סרבול מוטורי  טיפול בסרבול מוטורי סרבול מוטורי טיפול  דיספרקסיה מוטורית דיספרקסיה אצל ילדים  דיספרקסיה טיפול  דיספרקסיה מוטורית טיפול דיספרקסיה ילדים דיספרקסיה התפתחותית הפרעה התפתחותית בקואורדינציה טיפול דיספרקסיה אפרקסיה אצל ילדים אפרקסיה של הילדות אפרקסיה מוטורית אפרקסיה התפתחותית סרבול מוטורי dcd מהו סרבול מוטורי בעיית קואורדינציה תיאום דו צדדי דיוק מוטורי פיזור תנועתי ליקויי קואורדינציה טיפול בסרבול מוטורי בגישה מדעית, בלעדית ומובילה במוטוריקל תסמונת הילד המסורבל  מי הוא הילד המסורבל  הילד המסורבל: ביטוי יומיומי במגוון רחב של תחומי תפקוד

 

פרפקציוניזם/ הימנעות: ילד פרפקציוניסט  ילדים פרפקציוניסטים  ילד נמנע ילדים נמנעים

 

 

קשר עין-יד-רגל: קשר עין יד, תיאום עין יד, קואורדינציה עין יד תיאום קשר עין יד חיזוק קשר עין יד  שיפור קואורדינציית עין יד, תיאום עין רגל

 

רתיעה מכדור: פחד מכדור רתיעה מכדור תפיסת כדור

 

שיווי משקל: שיווי משקל שיווי משקל ילדים  שיפור שיווי משקל  פיתוח שיווי משקל  שיווי משקל אצל ילדים קושי בשיווי משקל חוסר שיווי משקל אצל ילדים בעיות שיווי משקל אצל ילדים  איבוד שיווי משקל אצל ילדים קושי לשמור שיווי משקל עמידה על רגל אחת קושי עמידה על רגל אחת מערכת שיווי משקל אצל ילדים המערכת הוסטיבולרית גרייה וסטיבולרית עמידה על רגל אחת הליכה עקב בצד אגודל  שיווי משקל בגוף האדם אי שיווי משקל בגוף חוסר שיווי משקל בהליכה חוסר יציבות בהליכה בעיות שיווי משקל אצל מבוגרים חוסר שיווי משקל אצל מבוגרים בעיות שיווי משקל בגיל השלישי טיפול בבעית שיווי משקל חוסר שיווי משקל בעמידה טיפול בבעיית שיווי משקל בעיית שיווי משקל שיווי משקל מוטורי אי יציבות בעמידה

 

שרירים: חיזוק שרירים חיזוק שרירים לילדים חיזוק שרירים ילדים חיזוק שרירים אצל ילדים שרירים רפויים רפיון שרירים רפיון שרירים אצל ילדים חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים איך לחזק חגורת הכתפיים ילדים חיזוק חגורת הכתפיים ילדים חיזוק חגורת הכתפיים לילדים חגורת כתפיים חלשה חגורת כתפיים חלשה אצל ילדים פעילות לחיזוק חגורת הכתפיים שרירים חלשים חולשת שרירים טיפול חולשת שרירים ברגליים חולשת שרירים בידיים חולשת שרירים בכל הגוף חולשת שרירים בילדים חולשת שרירים אצל ילדים חולשת שרירים חמורה שיפור כוח אקסצנטרי, חיזוק שריר אקסצנטרי חיזוק שרירי הידיים לילדים, חיזוק שרירי הרגליים לילדים התעמלות מחזקת לילדים טיפול לחיזוק חגורת הכתפיים שיפור מתח שיפור מתח מקבילים

 

תחושה עמוקה: תחושה עמוקה (תחושה עמוקה/ מערכת פרופריוספציה/ המערכת הפרופריוצפטיבית/ proprioception) תחושה עמוקה טיפול קינסטזיה גרייה פרופריוצפטיבית

 

תכנון תנועה: תכנון תנועה אצל ילדים תכנון תנועה שיפור תכנון תנועה

 

טיפול בילדים המגיעים מחו"ל

 

 

מיומנויות :

לימוד מיומנויות ספורט/ תנועה: לימוד מיומנויות מוטוריות לימוד מיומנויות ספורט פיתוח מיומנויות מוטוריות, שיפור מיומנויות תנועה, פיתוח מיומנויות תנועה, שכלול מיומנויות תנועה, שיפור מיומנויות כדור, לימוד מיומנויות כדור  לימוד מיומנויות תנועה לימוד קפיצה בחבל לימוד כדרור לימוד כדרור בכדורסל לימוד תפיסת כדור רתיעה מכדור קושי בתפיסת כדור לימוד דהרות לימוד דילוגים לימוד קשירת שרוכים למידה מוטורית  למידה מוטורית אצל ילדים תיאוריות מדעיות מובילות בלמידה מוטורית מיומנויות ספורט  לימוד כדורגל לימוד כדורסל לימוד כדורסל לילדים/ לימוד כדורגל לילדים שיפור עוצמת הבעיטה, שיפור חוזק הבעיטה ,שיפור דיוק הבעיטה, שיפור טכניקת בעיטה 

 

 

לימוד אופניים: ללמוד לרכוב על אופניים לימוד רכיבה על אופניים לילדים לימוד נסיעה על אופניים לימוד רכיבה על אופניים בשיטת מוטוריקל לימוד רכיבה על אופניים בשרון לימוד רכיבה על אופניים ברעננה לימוד רכיבה על אופניים בנתניה לימוד רכיבה על אופניים כפר סבא לימוד רכיבה על אופניים בכפר סבא לימוד רכיבה על אופניים הרצליה לימוד רכיבה על אופניים בפארק הירקון לימוד רכיבה על אופניים לילדים כפר סבא לימוד רכיבה על אופניים לילדים בחולון לימוד רכיבה על אופניים בראשון לציון לימוד נסיעה באופניים ללא גלגלי עזר לימוד נסיעה על אופניים ללא גלגלי עזר הדרכת רכיבה על אופניים  לומדים לרכוב על אופניים לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר לימוד רכיבה על אופניים תל אביב לימוד אופניים לילדים  ללמוד לרכוב על אופניים  לימוד אופניים לילדים בלי גלגלי עזר לימוד אופניים ללא גלגלי עזר רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר ללמוד לרכב על אופניים למבוגרים ללמוד לרכב על אופניים בגיל מבוגר שיעורי רכיבה על אופניים למבוגרים שיעורי רכיבה על אופניים לילדים  שיעורי רכיבה על אופניים לנשים ללמוד לרכוב על אופניים לילדים ללמוד לרכב על אופניים לימוד רכיבת אופניים לילדים לימוד רכיבה על אופניים לנשים לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים תל אביב  לימוד רכיבה על אופניים חשמליות לימוד רכיבה על אופניים חשמליים חרדה רכיבה על אופניים פחד מרכיבה על אופניים פחד מנפילה מאופניים

איך לבחור אופניים לילד  טיפים לקניית אופניים, איך בוחרים אופניים, איך לבחור אופניים לילד, מידות אופניים לפי גובה, מידות אופניים לילדים, טבלת מידות אופניים לילדים, איך לבחור אופניים לפי גובה, טבלת מידות אופניים לפי גובה רוכב, איך מודדים מידת אופניים, איך מתאימים אופניים לגובה, התאמת אופניים לגובה הילד, מדריך לקניית אופניים לילדים, מידת אופניים לפי גובה הרוכב, התאמת אופניים לרוכב, התאמת אופניים לפי גובה, כיצד בוחרים אופניים לילדים, קניית אופניים לילדים, התאמת אופניים לרוכב, מה לבדוק בקניית אופניים  איך בוחרים אופניים לילד

 

לימוד רולר-סרפר: לימוד רולר סרפר (לימוד החלקה על רולר סרפר/ לימוד רכיבה על רולר סרפר/ לימוד נסיעה על רולר סרפר)

 

לימוד רולר-בליידס: לימוד רולר בליידס לילדים, לימוד רולר בליידס למבוגרים, מורה לרולר בליידס, מדריך רולר בליידס, בית ספר לרולר בליידס, לימוד רכיבה על גלגיליות, לימוד החלקה על גלגליות, לימוד החלקה על סקטים, לימוד החלקה על רולר בליידס, לימוד רכיבה על רולר בליידס, לימודי רולר בליידס, איך לומדים רולר בליידס, לימוד רכיבה על גלגיליות, שיעורי רכיבה על רולרבליידס, שיעורי רולרבליידס, שיעורי רולר, שיעורי החלקה על רולר בליידס, שיעורי רולר בליידס, שיעור רולר בליידס, שיעורים פרטיים רולר בליידס, שיעורים פרטיים רולר בליידס, שיעור פרטי רולר בליידס, שיעור רולר בליידס תל אביב, רולר בליידס שיעורים, רולר בליידס שיעור, רולר בליידס לימוד לימוד רולר בליידס לימוד גלגיליות ׀  לימוד נסיעה על רולר בליידס ׀ לימוד רכיבה על רולרבליידס למבוגרים  לימוד רכיבה על רולר בליידס ׀ לימוד סקטים ׀ לימוד רולרבליידס ׀ לימוד רולרס ׀ רולרבליידס לימוד,

 

לימוד סקייט בורד/ לונגבורד/ קארבר: לימוד סקייט בורד לימוד סקייטבורד לימוד רכיבה על סקייטבורד לימוד סקיטבורד לימוד סקייטבורד למתחילים  שיעורי רכיבה על סקייטבורד  מדריך סקייטבורד  מדריך סקייטבורד למתחילים מדריך ללימוד סקייטבורד  מדריך רכיבה על סקייטבורד הדרכת סקייטבורד לימוד סקייטבורד מורה לסקייטבורד לימוד סקייטבורד למתחילים  לימוד על סקייטבורד  קורס סקייטבורד | לימוד לונגבורד | לימוד קארבר

 

 

 

 

רוצים ללמוד את שיטתנו? לחצו: מוטורי School: תרפיה בתנועה תרפיה בתנועה לימודים תרפיה בתנועה לילדים טיפול בתנועה לימודים הכשרת מטפלים בתנועה לימודי טיפול בתנועה לימודי טיפול בילדים לימודים טיפול בילדים קורס טיפול בילדים לימודים טיפול בתנועה לימוד תרפיה בתנועה קורס טיפול בתנועה ספורט טיפולי לימודים ספורט טיפולי לילדים לימודים לימודי ספורט טיפולי לילדים

 

 

 

חזרה לראש הדף

 

 

 

 

 

הערה: 1. חלק מהדפים כבר מצויים באתרנו החדש (מותאם סמארטפונים) לחיצה על הקישור תעביר אתכם אוטומטית!

2. כל הקישורים המודגשים להלן, הינם דפים/ תחומי טיפול נוספים באתר!

אתר מוטוריקל המחודש ׀ סלוגן לעסק  קריאייטיב ׀ לורדוזיס טיפול ׀ איך אפשר להוסיף גובה ׀ פרונציה של כף הרגל ׀ פלטפוס ברגל ׀ יישור יתר בברך ׀ כפות רגליים פונות פנימה ׀ גיד אכילס קצר ׀ הפרדת תנועה ׀ שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ׀ לימוד קארבר ׀ קשר עין יד תיאום עין רגל ׀ דיסגרפיה טיפול ׀ חציית קו אמצע ׀ התנהלות איטית אצל ילדים ילד איטי ׀ פונקציות ניהוליות ׀ חוג ספורט מוטורי לילדים חוג מוטוריקה גסה ׀ מאמן כושר אישי לילדים ׀ ילד נופל הרבה ׀ ויסות כוח ויסות תנועה ׀ היפרטוניה טונוס שרירים גבוה אצל ילדים ׀ לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר ׀ קואורדינציה בנהיגה ׀ אבחון סרבול מוטורי ׀  אבחון מוטורי ׀ אבחון יציבה ׀ אבחון בעיות מוטוריות אבחון מוטוריקה גסה ׀ התארגנות במרחב ׀ טיפול בסרבול מוטורי ׀ שיטת מוטוריקל-מאמר בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים ׀ מאמר היפוטוניה ׀ מאמר DCD ׀ דיספרקסיה מוטורית | דיספרקסיה טיפול | מילון מונחים ׀ ימי עיון התפתחות הילד ׀ ארגונומיה מחשב ׀ הרצאת ארגונומיה | יום הולדת ספורט לילדים יום הולדת ספורט אתגרי | סטנד אפ לילדים ליום הולדת סטנד אפ לילדים ׀ ביקורי-בית ׀ טיפול בתנועה לילדים ספורט טיפולי לילדים פיזיותרפיה לילדים ריפוי בעיסוק לילדים תרפיה בתנועה חיזוק חגורת כתפיים לילדים כתפיים שמוטות אצל ילדים

 

All rights reserved to Eyal Tzioni © 2006-2024
כל הזכויות שמורות לאייל ציוני. העתקת או שימוש כלשהו במידע, פרסום או שימוש מסחרי בקבצים ללא רשות הבעלים אסורה על פי חוק.