אבחון מוטורי, אבחון מוטוריקה גסה, אבחון מוטוריקה עדינה, אבחון בעיות מוטוריות

מוטוריקה, יציבה, אורטופדיה והשמנת-יתר ילדים, נוער ומבוגרים

אבחון מוטורי, אבחון מוטוריקה עדינה/ מוטוריקה גסה/ אבחון בעיות מוטוריות אצל ילדים וגם מבוגרים במוטוריקל

העבודה עם כל ילד/ה במוטוריקל נפתחת ב- אבחון מוטורי (אבחון מוטוריקה גסה/ אבחון מוטוריקה עדינה/ אבחון בעיות מוטוריות/ אבחון פסיכומוטורי, סרבול מוטורי אבחון | אבחון סרבול מוטורי) ו/או אבחון יציבה/ הערכה אורטופדית.

 

אבחון מוטוריקה גסה/ עדינה, אבחון בעיות מוטוריות, אבחון פסיכומוטורי/ אבחון יציבה/ הערכה אורטופדית מטרות עיקריות:

  • אבחון מוטורי/ אבחון יציבהאבחון בעיות גב/ הערכה אורטופדית מסייעים לנו להבין את הפרופיל המוטורי-יציבתי-אורטופדי המדויק של ילדכם, דבר המאפשר לנו להתאים את כלי הטיפול המתאימים ביותר ללקותו/ה הספציפית, לצרכיו/ה ולאישיותו/ה הייחודית…
  • אבחון מוטורי/ אבחון יציבהאבחון בעיות גב מספקים גם לכם ההורים, את התשובות לשאלות כדוגמת 'מה המקור לקשיים של הילד'? ואת הגורמים הפיזיולוגיים/ אנטומיים/ ביומכניים המסבירים את התנהלותו המוטורית/ יציבתית/ אורטופדית הלקויה
  • ומטרה שלישית, חשובה מאוד: כדי שתוכלו לעקוב אחר התקדמותו של ילדכם בטיפול משבוע לשבוע/ ממפגש למפגש. כך תדעו בדיוק באיזה מצב התחלנו לעבוד עימו ('מצב פתיחה') וכיצד הוא מתקדם באופן עקבי ומרשים…

אבחון מוטורי/ אבחון פסיכומוטורי/ אבחון מוטוריקה גסה/ עדינה במוטוריקל כולל את המרכיבים העיקריים הבאים:

  • רפלקסים התפתחותיים,
  • שליטה יציבתית (postural control),
  • דימוי גוף/ מושג גוף (הכרת אברי גוף, חיקוי תנועות ועוד…),
  • אבחון נושאים נוספים, גם ע"פ הצורך..

קביעת יעדי טיפול– לאחר שלמדנו את הפרופיל המוטורי-יציבתי- אורטופדי, נגדיר יעדים ע"פ צרכיו-שאיפותיו של הילד וכמובן, ע"פ משאלות ליבכם כהורים!

 

לידיעתכם, אבחון מוטורי/ אבחון בעיות מוטוריות/ אבחון מוטוריקה גסה/ אבחון יציבהאבחון בעיות גבסרבול מוטורי אבחון במוטוריקל אינם מהווים מטרה בפני עצמה, אלא משמשים אמצעי להשגת המטרה! הדבר רלוונטי במיוחד עבור הורים הנותרים זמן רב לאחר הבאת הילד לטיפול במסגרות שונות עם השאלה הבאה: "…אוקיי, אבחנה כבר מזמן קיימת, ומה הלאה? מה בעניין הטיפול? הריי לשם כך הגענו…"

 

הסירו דאגה! יש לנו כלי טיפול חדשניים ובשפע (טיפול בבעיות מוטוריקה גסה וגם עדינה, טיפול ביציבה לקויה…) עם רציונל טיפולי ברור לכל לקות… לכן, שאיפתנו להתחיל כמה שיותר מהר בטיפול, ולא 'למשוך לנצח' את האבחון! לתפיסתנו, אבחון מוטורי מהווה אמצעי חשובאך לא מטרה בפני עצמה!

טיפול בשיטת מוטוריקלכלים מתקדמים + התמדה = תוצאות משמעותיות ומהירות (בכל קנה מידה)!

 

* לעיתים אנו משלבים ('מטמיעים') את האבחון המוטורי במהלך/ אגב עבודה עם הילד (מתחילים בעבודה…), בעיקר עם ילדים ששבעו מאבחונים וטיפולים שלא הועילו (אין לנו עניין להתיש את הילד עם אבחון מוטורי נוסף…).

 

להורים הספקנים שבניכם, למודי ניסיון לא כ"כ מוצלח עם מסגרות טיפול שונות, נספר כי מגיעים אלינו ילדים רבים שכבר עברו מסכת ארוכה ומייגעת של אבחונים וטיפולים מגיל אפס. ההורים מופנים אלינו ותולים בנו את "תקוותם האחרונה". לאחר מספר טיפולים במהלכם הילד/נער 'קופץ מדרגה' נשאלות מעת לעת שאלות ברוח: "למה ביזבזנו את כל השנים האלו בטיפולים שאינם מועילים..? איך לא שמענו עליכם?"

 

ראו גם: תשובות לשאלות נפוצות FAQ's | אבחון סרבול מוטורי | סרבול מוטורי מסורבלות מוטורית סרבול תנועתי.

 

ואפרופו ההתמדה ותוצאות הטיפול אותן הזכרנו בפסקה הקודמת, הסלוגן הבא משקף את תפיסת עולמנו מראשית פיתוח שיטת מוטוריקל: אנו מאמינים גדולים בעבודה קשה 🙂

 

תפיסת העולם במוטוריקל: קשה באימונים?-מוטוריקל בחיים
 

רגע, נלחצתם קצת? ילדכם אינו אוהב להתאמץ??

הסירו דאגה! "פיזיו-סטנדאפיסט"/ מצחיcool אישי צמוד לילדכם! לשעשע ילדים זו המומחיות השנייה/ הראשונית (קשה להחליט:)) שלנו!

האווירה בקליניקה אצלנו שונה מכל קליניקה לפיזיותרפיה לילדים או קליניקה לריפוי בעיסוק/ ספורט טיפולי לילדים שיצא לכם להכיר! ילדים עובדים קשה אצלנו, אך גם נהנים למכביר 🙂

 

אז אכן, ילדים עובדים קשה אצלנו, אך בד בבד, אנו מייצרים את התשתית שתאפשר לילדים צעירים ואף בוגרים יותר שאינם רגילים להתאמץ יותר מדי (שהם למעשה, קהל היעד העיקרי שלנו) לעבוד קשה וגם ליהנות! תוהים כיצד? 

 

ובכן, הקשר שבין עבודה קשה להנאה מצוי, בין היתר*- בהומור!

לאייל, עבדכם הנאמן שפה ייחודית ומשעשעת במיוחד עם ילדים, כך שהתואר "פיזיו-סטנדאפיסט" שהוענק לו ע"י אחד ההורים לפני שנים רבות, אינו מקרי!

*בין היתר בהומור, מהסיבה הפשוטה שגם המבחר הענק של כלי הטיפול שלנו כולל כלים אטרקטיביים, מאתגרים ומהנים כאחד 🙂

 

🤑📢

שימו לב, לאחר שנים רבות בהן משעשע ילדים בקליניקה, יוצא אייל במופע סטנד אפ ייחודי ומגניב במיוחד לילדים. ראו: סטנדאפ ילדים | סטנד אפ לילדים ליום הולדת | סטנדאפיסט ליום הולדת | יום הולדת סטנדאפ לילדים | מופע סטנד אפ לילדים).

ואגב, 1. ברוכים הבאים לאתרנו המחודש! אנו שוקדים בימים אלה על העלאה של כ- 120 דפים במגוון נושאים מאתר מוטוריקל הישן!

להצצה באתר הישן, לחצו כאן!

למידע אודות מוטוריקל, בקרו בדף הבית שלנו.

 

2. מדוע איננו מחוברים לוואטסאפ? ההסבר לכך פשוט: לתפיסתנו, כל פעולה של הקלדה ממושכת בסמארטפון נחשבת להרסנית במיוחד ל- יציבה ולעמוד השדרה! מגיעים אלינו במשך השנים מטופלים רבים (נערים/ אנשי הייטק) בעלי יציבה לקויה/ יציבה לא נכונה, עם סימפטומים קשים של כאבי צוואר/ כאבי צוואר וכתפיים על רקע שימוש (אפילו סביר) באפליקציות המבוססות על העברת מסרים בהקלדה. מוזמנים להיכנס לדף קיפוזיס טיפול/ טיפול בקיפוזיס ולגלות מידע חשוב נוסף!

 

רוצים לדעת כיצד לשבת נכון מול מסך מחשב או כיצד להשתמש בצורה בריאה בשאר הגאדג'טים? (סמארטפון, טאבלט..) מידע יקר ערך ממתין לכם בדף: ישיבה נכונה מחשבארגונומיה ישיבה נכונה (ישיבה ממושכת מול מסך | ישיבה נכונה מול שולחן מחשב | ישיבה נכונה במשרד | ארגונומיה מחשב | ישיבה מול מחשב צוואר | ישיבה נכונה מול המחשב | מיקום מסך מחשב | איך לבחור כיסא מחשב | איך לבחור כסא מחשב | בחירת כסא מחשב | הרצאת ארגונומיה).

 

למה לא השקענו יותר בעיצוב האתר?

קהל היעד אליו פונה האתר, הוא אנשים המחפשים טיפול מדעי, מקצועי ומוביל (אחת ולתמיד…)! 

 

איננו עורכים אבחון מוטורי ואיננו מטפלים בבעיות מוטוריות/ יציבה/ אורטופדיה אצל ילדים/ מבוגרים באמצעות עיצוב גרפי, אנו מטפלים באמצעות כלים, בעזרת כלי טיפול המתקדמים מסוגם בעולם!

  

מטרת האתר אינה להרשים את הגולש באמצעים ויזואליים, אלא להציג דבר אותנטי (אמיתי) ולהביא מידע משמעותי וחיוני, מידע שעשוי לחולל שינוי משמעותי בחיים של בנו/ בתו/ חייו האישיים! שיטת מוטוריקל (Adaptive-Load) הינה שיטת טיפול בעלת תוכן אמיתי/ רציונל מדעי ברור (כשתבקרו בדפים השונים תבינו למה כוונתנו…). בזכות כך, רכשה את מעמדה המוביל בתחום התפתחות הילד,  כך שלשמחתנו, העיצוב (במקרה שלנו) פחות רלוונטי… (ברוח הביטוי: 'אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שבתוכו').

 

עם זאת, אנו שואפים תמיד ליצור סדר טוב יותר בכמויות המידע המשמעותיות, לטובת נוחות, נגישות ויעילות!

 

אתר מוטוריקל לשרותכם כבר 17 שנה (2006-2023)!

 

 מוטוריקל –  הרבה מעבר ל- פיזיותרפיה לילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים או ספורט טיפולי לילדים/ התעמלות טיפולית לילדים!

מוטוריקל - חלשים בעיצוב, חלשים במדיה


אבל... מובילים במוטוריקה, יציבה ו- אורטופדיה!

מוטוריקל - חלשים בעיצוב, חלשים במדיה


אבל... מובילים במוטוריקה, יציבה ו- אורטופדיה

מוטוריקל - חלשים בעיצוב, חלשים במדיה


אבל... מובילים במוטוריקה, יציבה ו- אורטופדיה

848 66 44 -054

 

 

 

 

 

א'-ו', מ- 15:30!


המטריה המוטורית* של מוטוריקל

במוטוריקל מעניקים לילדכם "מטריה מוטורית" (כלומר, יכולות מוטוריות גבוהות..) המגנה עליהם מפני שלל האתגרים המוטוריים-ספורטיביים-חברתיים הצפויים והבלתי צפויים של הילדות.

גשם/ מָטַר של אתגרים מוטוריים מלווה את תקופת הילדות בעידן המודרני; טורניר משחקי כדור שנחת על הילד/ה בהפתעה (כרעם ביום בהיר) במסיבת יום הולדת ספורט (דבר נפוץ מאוד כיום: יום הולדת ספורט אתגרי, יום הולדת ספורטיבית, מפעיל יום הולדת ספורט) או בהפסקה פעילה/ בקייטנה; טיול רכיבה על אופניים שאורגן ע"י ועד ההורים הכיתתי, טיפוס על חבלים במצוק במהלך טיול שנתי, משחק 'כיסאות מוזיקליים' בגן, תחרות ריצה בשיעור התעמלות (שיפור סגנון ריצה) או תחרות הורדות ידיים ספונטנית בשעת ההפסקה.. ואיננו מדברים על תפקוד מוטורי יעיל הנחוץ כ"כ במצבי חירום, בכלל זה התמצאות במרחב לילדים, שיווי משקל, כוח שרירים (חיזוק שרירים לילדים | חיזוק חגורת כתפיים לילדיםזריזות, מהירות, קואורדינציה לילדים ועוד…

 

המטריה המוטורית שלנו מעניקה לילד ביטחון עצמי (חיזוק ביטחון עצמי אצל ילדים), שקט ורוגע נפשי (חוסן נפשי) ומן הסתם, משפרת/ מעלה גם דימוי עצמי (פיתוח דימוי עצמי אצל ילדים) כשהילד/ה יודעים שהמטריה שלהם צמודה אליהם וניתנת לשימוש בכל רגע נתון! ("כל אתגר, בעזרת המטריה המוטורית נפתר!")

המטריה המוטורית של מוטוריקל, ההגנה הטובה ביותר לילד

המטריה המוטורית של מוטוריקל המסייעת בהגשמת ילדוּת שקטה מדאגות, ובכל עונות השנה 🙂  

(*המטריה המוטורית ® היא סימן מסחר שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!)   

ואם רציתם את כל המידע בקיצור?

מוטוריקל - וזה כל השיפור!