מוטוריקל- מרכז מוביל למוטוריקה, יציבה, אורטופדיה והשמנת-יתר ילדים-נוער-מבוגרים!

מוטוריקה, יציבה, אורטופדיה והשמנת-יתר ילדים, נוער ומבוגרים

מוטוריקל, מרכז מוביל למוטוריקה, יציבה, אורטופדיה והשמנת-יתר לילדים, נוער וגם למבוגרים,

+מוטוריSchool: לימוד מדעי של מגוון מיומנויות ספורט ותנועה לכלל האוכלוסיה!

ברוכים הבאים לאתר מוטוריקל המחודש! אנו בעיצומו של תהליך להעברת כ- 120 דפים מאתרנו הישן. תוכלו למצוא בדפים השונים וגם בתפריט, קישורים למבחר דפים שטרם הועברו מאתרנו הישן.

תוכלו למצוא את הסרטונים של הופעתנו בערוץ 2 וערוץ 10 (לשעבר) בתחתית הדף!

ואם תהיתם מדוע איננו מחוברים לוואטסאפ? הסבר מדויק בדף ארגונומיה מחשב | ארגונומיה ישיבה נכונה.

ואפרופו וואטסאפ, רוצים לדעת איך לשבת נכון מול מחשב או כיצד להשתמש בצורה בריאה בשאר הגאדג'טים? (סמארטפון, טאבלט..) מידע יקר ערך ממתין לכם בדף: ישיבה נכונה מחשב/  ארגונומיה ישיבה נכונה (ישיבה ממושכת מול מסך | ישיבה נכונה מול שולחן מחשב | ישיבה נכונה במשרד | ארגונומיה מחשב | ישיבה מול מחשב צוואר | ישיבה נכונה מול המחשב | מיקום מסך מחשב | איך לבחור כיסא מחשב | איך לבחור כסא מחשב | בחירת כסא מחשב | הרצאת ארגונומיה).

מה הופך את מוטוריקל למרכז מוביל ברמה העולמית?

מוטוריקל הינו 'סטארט-אפ' ישראלי בפיזיותרפיית ילדים¹, שיטת טיפול חדשנית ו-'פורצת-דרך', שיטת מוטוריקל (Adaptive-Load) שפותחה במהלך שני העשורים האחרונים ע"י אייל ציוני (MA) ונצמדת לדיסיפלינות מדעיות שונות (אנטומיה, קינזיולוגיה, ביומכניקה, פיסיקה ועוד..). שיטת מוטוריקל פותחה בעזרת ידע מדעי חדשני וניסיון קליני עשיר, תוך התמודדות יומיומית עם מגוון רחב של לקויות מוטוריות- יציבתיות- אורטופדיות וכן הפרעות קשב וריכוז והשמנת-יתר בקרב ילדים, נוער וגם מבוגרים, נוסף על עשרות אלפי שעות לימוד מגוון מיומנויות ספורט ותנועה.

¹אייל ציוני, מפתח שיטת הטיפול ומומחה למוטוריקה ויציבה/ אורטופדיה, מגיע מתחום שנקרא 'רפואת-ספורט', עם התמחות ספציפית במוטוריקה ויציבה (3 שנות התמחות) באגף לרפואת ספורט, המכללה האקדמית בוינגייט, נוסף על לימודי קינזיולוגיה ופתוקינזיולוגיה² בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת חיפה והתפתחות הילד בביה"ס לרפואה, אוניברסיטת ת"א (לימודי המשך ברפואה). רקע אקדמי ומקצועי מלא לרשותכם בדף אייל ציוני- כרטיס ביקור מדעי.

²קינזיולוגיה ופתוקינזיולוגיה – תורת התנועה ולקויות/ פתולוגיות בשלד ורקמות החיבור בהיבטים מוטוריים, יציבתיים וגם אורטופדיים.

 

כבר מעל 20 שנה, אנו עוסקים בהבאת אלפי ילדים מתקשים (וגם מבוגרים בעשור האחרון..) מכל רחבי הארץ (וגם מחו"ל…) ליכולות המדהימות את הוריהם, חבריהם והסביבה בכל פעם מחדש לחצו לצפייה במספר דוגמאות רלוונטיות.

בזכות פיתוח ויישום תפיסות טיפוליות חדשניות, נוסף על כלי טיפול בלעדיים תלויי ידע מדעי מוביל, ניסיון קליני עשיר, מקוריות ויצירתיות; ובזכות אמונה בילד, עבודה קשה והתמדה חסרת גבולות, אנו מעניקים לכל ילד כלים חיוניים להצלחה מוטורית-חברתית, דימוי עצמי וביטחון עצמי גבוהים, תחושת מסוגלות, כישורים חברתיים והרשימה עוד ארוכה…

מגוון הכלים הטיפוליים העצום (למעלה מ-4,500!) שברשותנו, נוסף על איכותם הגבוהה והרציונל המדעי הברור של כל תרגיל (כלי הטיפול שלנו מגובים ב-שורה ארוכה של תגליות מדעיות מובילות…) אלה ועוד, מאפשרים לנו להעניק לילדכם/ לכם את הטיפול המקצועי ברמה הגבוהה ביותר וללא פשרות!

חדשנות מדעית היא אכן שם המשחק >>

כאמור, שיטת מוטוריקל (Adaptive-Load) מציעה חדשנות מדעית בקנה מידה עולמי (מידע נרחב בקישור הבא: אייל ציוני- כרטיס ביקור מדעי) בטיפול במגוון רחב של הפרעות/ לקויות ומשנה מן היסוד כמה מתפיסות העולם המרכזיות הקיימות ב- פיזיותרפיית ילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים

כך לדוגמא:

מוטוריקל– מחוייבים לתוצאות, מחוייבים לילדים!

חיזוק שרירים לילדים/ חיזוק חגורת כתפיים לילדים? תמונה אחת השווה אלף מילים 🙂

It's Magical, It's Motori-kal
חיזוק שרירים מדעי וחדשני בהקשרים מוטוריים, יציבתיים ואורטופדיים!

חיזוק שרירים לילדים/ חיזוק חגורת כתפיים לילדים? ממש מחולל פלאים! השרירן המתוק בתמונה (רק בן 6) נהנה מביטחון עצמי בשמיים, אודות ל- חיזוק שרירים/ חיזוק שרירי הידיים/ חיזוק שרירי הבטן והגב במוטוריקל

It's all about innovation!

*במילים אחרות.. חדשנות מדעית, זהו שם המשחק!

*מידע נרחב אודות החדשנות המדעית שלנו בקישור הבא: אייל ציוני, כרטיס ביקור מדעי.

וזה לא הכל…

במוטוריקל עוסקים בלימוד מדעי של מגוון מיומנויות ספורט ותנועה (לימוד כדורסל, לימוד קפיצה בחבל, לימוד קשירת שרוכים, לימוד רכיבה על אופניים לילדים/ לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים, לימוד רולר בליידס לילדים/ לימוד רולר בליידס למבוגרים, לימוד קארבר ועוד ועוד…). נכון מאוד, גם למידה מוטורית במוטוריקל זו דיסיפלינה מדעית!

 

שיטת הטיפול שלנו זכתה להכרה מצד:

  • הממסד הרפואי (רופאי ילדים בכירים, נוירולוגים, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, פסיכולוגים התפתחותיים ועוד…)
  • מצד חברת הביטוח "מדנס" (ניהול סיכונים ברפואה) כבר משנת 2006!
  • עוד נכנסה השיטה כמאמר לכתב העת הרפואי Israeli Journal of Pediatrics (גיליון פב' 2011),
  • כמו כן, זכתה להכרה רשמית מצד הממסד האקדמי (אייל ציוני הרצה על שיטתו במכללה האקדמית בוינגייט!).
  • מאמרים וחידושים מדעיים המפורסמים על ידינו באתר מוטוריקל, מצוטטים בעשרות אתרי אינטרנט העוסקים במדע ורפואה.

כאמור, מראשית פיתוחה ועד היום, טופלו בשיטתנו אלפי ילדים/ מבוגרים הן מהארץ והן מחו"ל (בעיקר צפון אמריקה).

עד כמה רחוק לתפיסתנו, יכול להגיע ילד בעל סרבול מוטורי/ רפיון שרירים?

נכון מאוד, הכי רחוק שרק אפשר- לתואר של אלוף עולם! כי גם לילד חלש ומסורבל, הזכות להיות אלוף עולם מהולל 🙂

מוטוריקל-חוות-דעת-תוצאות-טיפול.jpeg

בתמונה: כפיר המדהים, אלוף עולם אמיתי ו- "בוגר מוטוריקל", על הפודיום בעת זכייתו באליפות העולם בגלישת רוח. גאווה אמיתית 🙂

תוכלו למצוא מכתב מרגש, שהגיע אלינו לאחרונה מאמו של כפיר שטופל אצלנו בילדותו (כיום בן 15) בשל רפיון שרירים אצל ילדים ו- סרבול מוטורי. המכתב ממתין לכם בדף מוטוריקל חוות דעת.

אז מה המוטו שלנו? מוטוריקל
ואכן, לתפיסתנו, כל ילד מסוגל!
עליונות מוטורית... למי שישאל 🙂

 

עניין טכני קצר לפני שנמשיך… 

למה לא השקענו יותר בעיצוב האתר?

 קהל היעד אליו פונה האתר הוא אנשים המחפשים טיפול מקצועי, מדעי ומוביל לילדיהם (או לעצמם) אחת ולתמיד!

איננו מטפלים בבעיות מוטוריות/ יציבתיות/ אורטופדיות או בהשמנת יתר באמצעות עיצוב גרפי, אנו מטפלים באמצעות כלים, בעזרת כלי טיפול המתקדמים מסוגם בעולם!

מטרת האתר אינה להרשים את הגולש באמצעים ויזואליים, אלא להציג דבר אותנטי (אמיתי) ולהביא מידע משמעותי וחיוני, מידע שעשוי לחולל שינוי משמעותי בחיים של בנו/ בתו/ חייו האישיים! שיטת מוטוריקל (Adaptive-Load) הינה שיטת טיפול בעלת תוכן אמיתי/ רציונל מדעי ברור (כשתבקרו בדפים השונים תבינו למה כוונתנו…). בזכות כך, רכשה את מעמדה המוביל בתחום התפתחות הילד… כך שלשמחתנו, העיצוב (במקרה שלנו) פחות רלוונטי… (ברוח הביטוי: 'אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שבתוכו').

עם זאת, אנו שואפים תמיד ליצור סדר טוב יותר בכמויות המידע המשמעותיות, לטובת נוחות, נגישות ויעילות!

 

אתר מוטוריקל לשרותכם כבר 18 שנים (2006-2024)!

 מוטוריקל –  הרבה מעבר ל- פיזיותרפיה לילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים או ספורט טיפולי לילדים/ התעמלות טיפולית לילדים!

אל תתלו תקוות שווא בזמן…

טעות נפוצה לחשוב שהזמן החולף 'יעשה את שלו' ויקדם מאליו ילד הסובל מקשיים מוטוריים ללא כל התערבות חיצונית. לאמיתו של דבר, ההיפך הוא הנכון! ילדים בעלי לקויות מוטוריות, נזקקים לסיוע והכוונה מקצועית, כדי להשיג לעיתים אף את היכולות הבסיסיות ביותר (כדוגמת תפיסת כדור הנמסר אליהם בעת משחק עם חברים, מבלי שהכדור יפגע להם בפנים ויביך אותם לעיניי כל…).

בשל ההימנעות המאפיינת אותם מטבע הדברים, מוסיפים הם לדרוך במקום, והפער בינם לבני גילם (המוסיפים לשכלל את יכולותיהם כל העת ע"י השתתפות בפעילות יומיומית כדוגמת משחקי כדור ותנועה מגוונים, השתתפות בחוגי ספורט מקצועיים כדוגמת כדורגל/ כדורסל…) רק הולך ומעמיק עם הזמן. לפיכך, מובן כעת שהזמן פועל בעיקר לטובת הילדים שהתפתחותם התנועתית תקינה. במוטוריקל מצליחים (באופן שלעיתים זוכה ע"י ההורים לאיזכור הביטוי 'כנגד כל הסיכויים') למחוק פער שנצבר במשך שנים, בפרק זמן קצר יחסית. הילדים עוברים תהליך בו מגלים הם לפתע את הפוטנציאל הטמון בהם (הנחת היסוד שלנו: לכל ילד יש פוטנציאל להצטיין בספורט!והופכים בהדרגה למודל לחיקוי והערצה ע"י בני גילם, לאחר שנים בהן חוו כישלונות וספגו לעג מצד הסובבים אותם.

יש מוטוריקל, מי צריך מוטוריLuck ?

יכולת מוטורית טובה לתפיסתנו אינה רק עניין של מזל (גנטיקה/ סביבה/ הזדמנויות), אלא בעיקר תוצר של טיפוח והשקעה!! לפיכך, מה שיסייע לילדכם זה לא ציפייה לאיזה מוטוריLuck, אלא הידע המדעי המוביל שפותח ב- מוטוריקל!

יכולת מוטורית טובה? כרטיס ביקור/ מפתח להשתלבות תקינה של הילד בחברה!

הורים רבים רושמים את ילדיהם לחוג ג'ודו/ קראטה או שחייה (מפלט טוב לכאורה, לילדים בעלי לקויות מוטוריות), בהניחם כי הילד/ה יהנו מ- שיפור קואורדינציה, חיזוק שרירים או שיפור מוטוריקה כללית כתוצאה מהשתתפות בפעילות. הרשו לנו לחדש לכם, כי בניגוד למיתוס הקיים עדיין, חוגי ג'ודו (או כל אומנות לחימה אחרת) וחוגי שחייה, חשובים ככל שיהיו (איננו באים להמעיט בחשיבות חוגים אלה..), אינם מסייעים בשיפור הקואורדינציה הרלוונטית למשחקי כדור או בשיפור מוטוריקה גסה/ עדינה כללית ובטח שאינם הכתובת הנכונה לטובת חיזוק שרירים ילדים באופן משמעותי/ מדעי (!) או לטובת שיפור יכולת התנתקות מהקרקע (ויכולנו למנות עוד שורה ארוכה של מוקדי קושי שמן הסתם, אינם זוכים למענה מקצועי בחוגים כאלה ואחרים. חוג מטבעו, הוא חוג ולא תחליף מקצועי לטיפול…). נכון מאוד שילד בעל קשיים מוטוריים כדוגמת סרבול מוטורי (ילד קלמזי) יחוש נוח למדי בחוג ג'ודו או חוג שחייה (משום שהקשיים המוטוריים לא תמיד באים לידי ביטוי/ 'אינם מאותגרים' בחוגים אלה…), אבל בהקשר של פערים מוטוריים ההולכים ומעמיקים עם הזמן (ראו פסקה לעיל) הילד יצא נפסד לאורך זמן… ברור כעת כי חוג ג'ודו, חוג שחייה ודומיו*, אינם מהווים בשום אופן תחליף ל- טיפול בבעיות מוטוריות (טיפול מקצועי/ מדעי).

*בהקשר הנוכחי, ראו גם את ביקורתנו על חוגי ספורט טיפולי לילדים/ התעמלות טיפולית לילדים (לחצו לקריאה). 

עם זאת, ילדים רבים המטופלים במוטוריקל ומשתתפים במקביל בחוג אומנויות לחימה או שחייה, יצאו נתרמים מאוד, משום שיוכלו להפגין עליונות מוטורית על חבריהם גם בחוגים אלה! דוגמא מוחשית לכך, תמצאו בסרטון הבא:

קל מוטורית, וזה כל השיפור! (תוצאות בשטח!) ילד מדהים בן 5, "בוגר מוטוריקל", עושה ממש 'בית ספר' לחבריו (שלא לומר 'מקרקס' את בני גילו) בחוג הג'ודו. תשפטו בעצמכם…(מומלץ לצפות עד הסוף)

נגן וידאו
נגן וידאו

בהקשר זה, השם 'מוטוריקל' לא נבחר באופן שרירותי, ומהווה את החזון שלנו בתמציתו: להעניק לילדים/ למבוגרים בעלי לקויות מוטוריות/ יציבתיות ואורטופדיות (וגם השמנת יתר) כלים שיהפכו את האתגרים המוטוריים בפניהם הם ניצבים, בכל מסגרת שהיא, ובכל סוג של פעילות, לקלים יותר משמעותית, למרות (וזה אגב גם חלק מסוד ההצלחה שלנו…) שבזמן הטיפול ניצבים בפני הילדים אתגרים קשים- פיזית ומנטלית, הדורשים כוח רצון והתמדה לא פשוטים כלל. שאלה מתבקשת היא: כיצד אנו מאתגרים ילדים לשתף פעולה בעבודה הקשה הנדרשת מהם?? ובכן, התשובה לכך פשוטה למדי:

נכון, רוב הילדים המגיעים אלינו אינם אוהבים/ מורגלים להתאמץ ולהזיע! עם זאת, העבודה הקשה אכן מהווה אתגר חווייתי נעים וכייפי עבורם בזכות העובדה הבאה: אייל מצוי ברוב עולמות התוכן של הילדים (תוכניות טלויזיה, סרטים, 'גיבורי-על', משחקי מחשב ועוד- הכל בהתאם לגיל ולתחומי העניין כמובן..) וכך, בעזרת הומור (מילת המפתח!) ודיבור 'בגובה העיניים', הופך אייל את רגעי הקושי לחוויה נעימה עבור כל ילד (הילד מצוי בתחושה שבא לשחק עם חבר טוב ולא לסוג כלשהו של טיפול!). לילדים הבוגרים יותר, שבים אנו ומזכירים (ברגעי ההתמודדות מול הקושי…) את הסלוגנים שלנו: "קשה באימונים?- (מוטורי)קל בחיים! (או: קל מוטורית בחיים)"/ "פתאום זה קל… מוטוריקל"/ "מוטוריקל- זה כל השיפור"!).

אחד ממשפטי המפתח עבור ילדים במוטוריקל: "במוטוריקל כולם יודעים, קשה באימונים? - מוטוריקל בחיים"!

פיזיו-סטנדאפיסט צמוד לילדכם >>

חוששים כי ילדכם "יעשה שריר" ולא ירצה לשתף עימנו פעולה?

אז כאמור, לאייל שפה משותפת ומשעשעת במיוחד עם ילדים (גם עם קטנטנים), כך שהתואר "פיזיו-סטנדאפיסט" (שהוענק לו ע"י אחד ההורים לפני שנים רבות…) אינו מקרי. בזכות כימיה מיוחדת בין המטפל לילד, גם עבודה קשה הופכת לאפשרית ואף מהנה 🙂 

ואפרופו פיזיו-סטנדאפיסט, לאחר שנים רבות בהן קורע ילדים מצחוק במסגרת העיסוק הקליני, יוצא אייל במופע סטנד אפ ייחודי ומגניב במיוחד לילדים.

Check it out :)) סטנדאפ ילדים | סטנד אפ לילדים ליום הולדת | סטנדאפיסט ליום הולדת | יום הולדת סטנדאפ לילדים | מופע סטנד אפ לילדים).

חשוב לזכור כי הכלים שאנו מקנים לילדים, מסייעים להם לבחור את הפעילויות, בהן מעוניינים הם ליטול חלק ולהצליח! 

Animation44

מה הקשר בין יכולת לבחירה? 

בפשטות, יכולת מעניקה לילד חופש בחירה! ומהי כוונתנו?

נפתח בטענה שכיחה של הורים:

'זה לא שקשה לילד לשחק במשחק קבוצתי כזה או אחר…הוא טוען שהמשחק עם הילדים פשוט משעמם אותו (לדבריו, משחק כדורגל לדוגמה, פירושו 'לרדוף ללא הפסקה אחרי כדור מטופש'…), ולכן מעדיף הוא לבלות את זמנו מול המחשב* במשך שעות ארוכות בלי כל בעיה, והוא עוד נהנה מכך… מה לא בסדר בזה?'

…נשמע לכם מוכר??

ובכן, חלקם הגדול של הילדים המגיעים אלינו לטיפול, הם ילדים בעלי פערים בין רמת אינטליגנציה מילולית (verbal IQ) גבוהה, לעומת אינטליגנציה תנועתית-ביצועית (performance IQ)* נמוכה. הילדים מוּדעים לכך שהם בעלי יכולת תנועתית נמוכה ביחס לחבריהם, ולכן, מוצאים תירוצים שונים (ולרוב, משכנעים למדי..) להימנעותם.

הורים רבים מגלים הבנה (טבעית) להימנעותו של הילד, ומשמיעים את הטענה שגם הם בילדותם לא אהבו לשחק…

*מעבר להשלכות השליליות של ישיבה מרובה מול המחשב ברמה הפסיכולוגית- חברתית (מידע נרחב לרשותכם בפסקאות הבאות..) אותה ישיבה מול המחשב עלולה לייצר בעיות בריאותיות שונות, כגון השמנת יתר אצל ילדים, בעיות ראייה ובעיקר, יציבה לקויה. למידע נרחב בקרו בדפים השונים באתרנו:

טיפול בהשמנה אצל ילדים | טיפול בהשמנת יתר אצל ילדים | טיפול בעודף משקל | השמנת יתר טיפול | השמנת יתר בקרב ילדים | השמנת ילדים | טיפול בהשמנה | טיפול בהשמנת יתר ללא ניתוח | טיפולים בהשמנת יתר.

גב כפוף אצל ילדים | גיבנת בגב | איך ליישר גב כפוף | איך ליישר כתפיים שמוטות | איך לתקן גיבנת | גיבנת בעורף | איך ליישר את הצוואר | פטנט לגב זקוף | גב כפוף בגיל מבוגר | גב מכופף | האם אפשר ליישר גב עקום | שיפור יציבה | אבחון יציבה

טיפול בקיפוזיס | קיפוזיס טיפול | טיפול בגיבנת בעורף | גיבנת בעורף טיפול | גב כפוף טיפול | מיישר גב | מיישר גב וכתפיים | מיישר כתפיים האם מומלץ

לורדוזיס טיפולקשת בגב תחתוןטיפול בלורדוזיסשקע עמוק בגב תחתוןיישור לורדוזיס מותניתיישור לורדוזיס מותניהיפר לורדוזיסלורדוזיס גב תחתוןשקע בגב התחתוןהיפר לורדוזיס מותנישקע בצוואר.

וכאן בדיוק המקום להדגיש שגיל הגן ושנות ביה"ס הראשונות נחשבות שנות התפתחות משמעותיות ביותר עבור כל ילד מפני שבין היתר, אותה תפיסה עצמית וכמובן דימוי עצמי/ הערכה עצמית/ זהותו העצמית של הילד להמשך חייו מתעצבים ממש בתקופה קריטית זו!

קואורדינציה ואינטליגנציה תנועתית…

קואורדינציה חזותית מוטורית ו- קואורדינציה חזותית מרחבית, מהוות (כל אחת בנפרד, ויחד) מרכיב חשוב מאין כמוהו באינטליגנציה התנועתית!

אינטליגנציה תנועתית-ביצועית (performance IQ) מהווה ע"פ Groth-Marnat, 1990 סינתזה של:

לידיעתכם, אחוז גבוה (שכיחות ממש גבוהה) של מבוגרים וגם ילדים בעלי סרבול מוטורי/ קואורדינציה מוטורית לקויה, סובלים מפערים בין רמת אינטליגנציה מילולית (verbal IQ) גבוהה, לעומת אינטליגנציה תנועתית-ביצועית (performance IQ) נמוכה. לפערים אלה השלכות רבות על התפקוד המוטורי ביומיום, יצירת דימוי עצמי נמוך ואף מנגנוני הימנעות, המהווים נגזרת ישירה מכך.

כלל המרכיבים המוטוריים העומדים בבסיס האינטליגנציה התנועתית-ביצועית (שזה עתה מנינו), ניתנים לשיפור מדעי ויסודי בשיטתנו!

 

לאחר שתקראו את הפסקאות הבאות, תוכלו להבין את הסיבה האמיתית להימנעותו של ילדכם, הימנעות שלא באה מתוך בחירה אמיתית, אלא דווקא מתוך חוסר-ברירה (חוסר יכולת לבחור)

באופן נורמטיבי, לו היתה לילד היכולת התנועתית-מוטורית לשחק עם יתר הילדים, היה בוחר (חד-משמעית) במשחק! בדומה לבני האדם, גם בעלי-החיים בטבע עסוקים בראשית חייהם בהתנסות חושית-תנועתית. אם נתבונן בחיה ביתית כדוגמת חתול, נוכל לראות שגור החתולים עסוק במשחק מתמיד (סוג של 'השתובבות', הכוללת 'הזזת' חפצים קטנים בעזרת הגפיים הקדמיות ומרדף אחריהם, טיפוס, גלגול, קפיצה וכיו"ב). מטרת המשחק היא 'לצייד' את החתול בכישורים מוטוריים, תנועתיים ותפיסתיים, קריטיים לצורך התפתחותו והישרדותו במהלך החיים (תפיסת טרף לדוגמה, מצריכה בין היתר ריצה מהירה, תזמון מהיר ומדוייק ותיאום בין העין- לגפה). גם בני האדם, נולדים עם מס' מצומצם של רפלקסים פרימיטיביים וכתוצר של התנסות מוטורית-תפיסתית, בונים לעצמם סכימת גוף תקינה, לומדים 'להכיר' את גופם, ומשכללים כל העת את תנועתם. התנסות בתנועה מעשירה אותנו הן מוטורית, והן תפיסתית-קוגניטיבית (וכמובן, רגשית, חברתית, חווייתית ועוד..).

אם כן, משחק ותנועה מוטורית במהלך כל שנות הילדות, הם מרכיבים אבלוציוניים חיוניים ביותר, להתפתחות מוטורית-תפיסתית, קוגניטיבית, סוציאלית ורגשית (בהיבטים של דימוי עצמי/ הערכה עצמית/ שפת גוףחוסן נפשי..) תקינה.

ונחזור כעת לאותו מוטיב של ילד נמנע. ברור כעת, שלא היה בוחר לשבת מול המחשב, אילו היתה לו היכולת המוטורית לבצע את המיומנויות/ תפקודים הרלוונטיים למשחק כדורגל/ כדורסל או כל משחק אחר… מטבע הדברים, ברירת המחדל (אפשרות) הבודדת שעמדה בפניו היתה להימנע. מרבית הילדים מפסיקים להתנסות/ לשחק, לאחר שחווים כישלון (ולו בודד). ניתן אף לומר שבאופן פרדוקסלי, האינטליגנציה הגבוהה של אותו ילד 'פעלה לרעתו' במקרה זה, משום שהילד יצר לעצמו תסריטים שונים ומגוונים של 'מה יקרה אם…'? (אם אשחק ולא אמסור בצורה מדוייקת/ לא אקלע לסל וכו'…) ובכך, רק דחה על הסף כל אפשרות של גיוס מוטיבציה לנסות להשתתף במשחק הקבוצתי.

ילדים רבים המגיעים אלינו הם פרפקציוניסטים (ילד פרפקציוניסט/ ילדים פרפקציוניסטים)! גם אם ישנם קשיים מוטוריים/ ליקויים מוטוריים זניחים, התנסות מוטורית (השתתפות בפעילות תנועתית/ השתתפות במשחקי כדור ועוד..) מבחינת ילדים אלה היא ממש מחוץ לתחום (ילד נמנע/ ילדים נמנעים)! "אם אני לא שולט בכדור (כדרור/ בעיטה) בצורה מעולה, אני לא משתתף במשחק כדורסל/ כדורגל…". אצל ילדים אלה, מוטיב ההימנעות משמעותי יותר, אפילו בהשוואה לילד בעל קשיים מוטוריים משמעותיים יותר, שאינו פרפקציוניסט באופיו! ילדים אלה חייבים לקבל סיוע לשיפור היכולות המוטוריות (ברוב המקרים, טיפול פסיכולוגי או ייעוץ המתמקד בהפחתת השאיפה לשלמות/ ביטול המוטיב של הפרפקציוניזם נדון לכישלון מראשיתו ומהווה בזבוז זמן…). למרות האמור, במקביל לטיפוח כישוריו המוטוריים של הילד, אייל ציוני (בעל ניסיון של שנים רבות עם אלפי ילדים) יודע גם כיצד לדבר עם ילדים ממש 'בגובה העיניים' ולטפח גם את הדימוי העצמי (טיפוח דימוי עצמי) של כל ילד, באופן כזה שהילד יחשוב בהדרגה שגם הוא עצמו ממש 'עילוי ספורטיבי' (חשיבה ריאלית, שיש מאחוריה בסיס עובדתי, לשם שינוי…) ולפיכך, אין יותר סיבה להימנע ממשחק עם חברים!

כאמור, מספיקה לרוב הילדים התנסות שלילית אחת בלבד (זוכרים שדיברנו על אינטליגנציה גבוהה?) כדי להחליט שמעתה ואילך, משחק עם החברים 'אינו בא בחשבון'. מספיק שהילד מעד פעם אחת בעת ניסיון בעיטה לשער, או שבעט לכיוון ההפוך/ 'החמיץ' בעת שעמד מטרים ספורים בלבד משער ריק וכו' וספג עלבונות, כדי שבפעם הבאה יעדיף את המחשב כמקום מפלט בטוח יותר. לא משנה גם פרק הזמן שחלף מאז התרחשה ה'פאשלה'; זכרונם האפיזודי (זיכרון של 'אירועים'/ חוויות) של הילדים לגבי מפחי-נפש בסגנון זה הינו 'עמיד' למדי, והדבר בהחלט פועל לרעתם.

זוכרים את ההצהרה בה פתחנו?  יכולת מעניקה לילד חופש בחירה! ברור כעת, כי חופש בחירה, פירושו בחירה מתוך מספר ברירות מחדל, ולא בחירה קבועה להימנע.

ומכאן, מחובתו של כל הורה, לצייד את הילד ביכולות, שיעניקו לו את זכות/ חופש הבחירה וכפועל יוצא, ביטחון עצמי גבוה! הילד כבר יבחר בעצמו 'לאיזה כיוון לפנות', האם לשחק במשחק זה או אחר, או לא. אם הילד יבחר להימנע מהשתתפות במשחק מסוים, זו כבר בגדר בחירה לגיטימית משיקול ענייני (אולי משחק תנועתי אחר יותר מאתגר אותו…), ולא הימנעות מפאת חוסר יכולת.

שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים במוטוריקל 

 

כדי שיכולותיו המוטוריות של הילד לא יבואו לידי ביטול,

 

אלא רק לידי ביטוי! 🙂

 

לקויות מוטוריות- תמונת מצב עדכנית: מספר הילדים הזקוקים כיום להתערבות נמצא במגמת עליה מתמדת

בעידן הטכנולוגיה וההייטק, ישיבה מרובה מול המחשב/ טאבלט/ סמארטפון או טלויזיה והיעדר פעילות גופנית הפכו לדבר שבשיגרה כמעט עבור כל ילד. למרבה האירוניה, גם מיומנויות ספורטיביות-מוטוריות אחרונות שעוד נותרו בעולמנו, כגון רכיבה על אופניים ונסיעה על קורקינט הופכות יותר ויותר לפעולות פסיביות כמעט לחלוטין בעידן הגאדג'טים הממוּנעים ('שב/ עמוד לך באופן פסיבי/ בסבבה, לחץ על כפתור וסע מבלי להזיע…'>> כוונתנו מן הסתם לאותם אופניים ממונעים/ קורקינט ממונע וצעצועים מזיקים אחרים).

אם עד לפני שלושה עשורים, שיחק כל ילד ממוצע לפחות שעה יומית במשחק ספונטני מחוץ לבית (תופסת, מחניים, משחקי כדור שונים וכדו') ובכך פיתח את יכולותיו המוטוריות, את כושרו הגופני, את יציבתו ומיומנויות חברתיות שונות, הרי שכיום ההזדמנויות החיוניות כל כך פינו מקומן לקידמה הפוגעת בילד ויוצרת במקרים רבים כל כך, צורך בהתערבות טיפולית.

במוטוריקל מיושמת שיטת טיפול ייחודית ובלעדית, שיטת מוטוריקל ('Adaptive-Load') שפותחה מתוך ראייה מדויקת של הצרכים האלה, שיטה שאפתניתבעלת כלים להקפיץ את ילדכם אף ממצב של נחיתות מוטורית, למצוינות בתנועה וספורט!

הצגת שיטת מוטוריקל (Adaptive-Load) ב"גלריית המומחים", ערוץ 2 (11/2004)

נגן וידאו אודות הצגת שיטת מוטוריקל בתכנית הבריאות "גלריית המומחים" ערוץ 2
נגן וידאו אודות הצגת שיטת מוטוריקל בתכנית הבריאות "גלריית המומחים" ערוץ 2

אייל ציוני מציג את שיטתו החדשנית ל- טיפול בהשמנת יתר אצל ילדיםהשמנת יתר בילדים טיפול בתכנית "מהיום דיאטה", ערוץ 10 (ינואר 2017).

נגן וידאו
נגן וידאו

המטריה המוטורית* של מוטוריקל

במוטוריקל מעניקים לילדכם "מטריה מוטורית" (כלומר, יכולות מוטוריות גבוהות..) המגנה עליהם מפני שלל האתגרים המוטוריים-ספורטיביים-חברתיים הצפויים והבלתי צפויים של הילדות.

גשם/ מָטַר של אתגרים מוטוריים מלווה את תקופת הילדות בעידן המודרני; טורניר משחקי כדור שנחת על הילד/ה בהפתעה (כרעם ביום בהיר) במסיבת יום הולדת ספורט (דבר נפוץ מאוד כיום: יום הולדת ספורט אתגרי, יום הולדת ספורטיבית, מפעיל יום הולדת ספורט) או בהפסקה פעילה/ בקייטנה; טיול רכיבה על אופניים שאורגן ע"י ועד ההורים הכיתתי, טיפוס על חבלים במצוק במהלך טיול שנתי, משחק 'כיסאות מוזיקליים' בגן, תחרות ריצה בשיעור התעמלות (שיפור סגנון ריצה) או תחרות הורדות ידיים ספונטנית בשעת ההפסקה.. ואיננו מדברים על תפקוד מוטורי יעיל הנחוץ כ"כ במצבי חירום, בכלל זה התמצאות במרחב לילדים, שיווי משקל, כוח שרירים (חיזוק שרירים לילדים | חיזוק חגורת כתפיים לילדיםזריזות, מהירות, קואורדינציה ועוד…

המטריה המוטורית שלנו מעניקה לילד ביטחון עצמי (חיזוק ביטחון עצמי אצל ילדים), שקט ורוגע נפשי (חוסן נפשי) ומן הסתם, משפרת/ מעלה גם דימוי עצמי (פיתוח דימוי עצמי אצל ילדים) כשהילד/ה יודעים שהמטריה שלהם צמודה אליהם וניתנת לשימוש בכל רגע נתון! ("כל אתגר, בעזרת המטריה המוטורית נפתר!")

המטריה המוטורית של מוטוריקל המסייעת בהגשמת ילדוּת שקטה מדאגות ובכל עונות השנה 🙂

(*המטריה המוטורית ® היא סימן מסחר שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!)   

ואם רציתם את כל המידע בקיצור?

מוטוריקל - וזה כל השיפור!

*שימו לב, אנו זמינים טלפונית בימים א'- ו', החל מ- 15:30 בצהריים לערך (אייל ציוני טלפון 054-4466848).

**להזכירכם, אתר מוטוריקל הנוכחי במתכונתו החדשה עדיין בשלבי הקמה! להגעה אל כל המידע (מעל 100 דפים) בקרו באתר הישן**

848 66 44 -054

א'-ו', מ- 15:30!