">
 דיסגרפיה טיפול בדיסגרפיה,קשיי כתיבה אצל ילדים טיפול בלקויות כתיבה,לקות גרפו-מוטורית,בעיה גרפו מוטורית,לקויות כתיבה,לקות כתיבה אצל ילדים,לקות למידה מוטורית

 

 

דיסגרפיה טיפול בדיסגרפיה מוטורית אצל ילדים, קשיי כתיבה אצל ילדים, שיפור כתב היד אצל ילדים, לקות כתיבה- דיסגרפיה, לקות גרפו-מוטורית, לקות למידה מוטורית, קושי גרפומוטורי, בעיה גרפו מוטורית, ילד איטי בכתיבה,

 

 

מהי לקות למידה?

 

לקות למידה מוגדרת כהפרעה ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות (קריאה, כתיבה, הבנה, הקשבה, חשיבה הגיונית, כישורים מתמטיים וכישורים חברתיים) בשל קשיים בקליטת מידע, עיבוד מידע, אחסונו בזיכרון ושיחזורו, עד לביצוע עצמו בעת הצורך. מקורם של הקשיים הינו דיספונקציה של מערכת העצבים המרכזית (Central Nervous System).

 

לפי DSM-IV, הישגיו של בעל לקויות למידה נמוכים מכפי שמצופה ביחס לגילו, שנות הלימוד ורמת האינטליגנציה שלו. לקויות הלמידה משליכות על תפקודו האקדמי של הילד/ מבוגר, נוסף על תפקודו היומיומי הדורש מיומנויות של קריאה, כתיבה וידע מתמטי. האפיון המרכזי של לקויות למידה הוא פער משמעותי בין תפקודו של הילד/ מבוגר במספר תחומים, לבין הפוטנציאל האינטלקטואלי שלו (מנת המשכל/ אינטליגנציה).

לקויות למידה מופיעות בשכיחות של כ- 15% מכלל האוכלוסייה, ונפוצות יותר בקרב בנים. שכיחות לקויות הלמידה גבוהה יותר בין היתר בקרב:

  • פגים (preterm babies).

  • ילדים שסבלו מסיבוכים פרינטליים (חבלות בתקופה העוברית).

  • ילדים שסבלו מסיבוכים בזמן הלידה.

  • ילדים שנולדו עם משקל גוף נמוך מהצפוי לגיל ההיריון.

  • ילדים בעלי קרובי משפחה הסובלים מלקויות למידה (גורם תורשתי גנטי).

  • ילדים הסובלים ממחלות נוירולוגיות כגון אפילפסיה.

  • ילדים הסובלים מעיכוב התפתחותי בגיל הרך, ילדים בעלי סרבול מוטורי סרבול תנועה (הילד המסורבל) ועיכוב שפתי.

 

 

 

 

 

בעיה גרפו מוטורית/ דיסגרפיה טיפול בדיסגרפיה מוטורית/ לקות גרפו-מוטורית/ לקות למידה כתיבה/ קושי גרפומוטורי/ ליקויי כתיבה טיפול בקשיי כתיבה:

 

דיסגרפיה/ לקות גרפו-מוטורית/ קושי בכתיבה אצל ילדים זוכה למענה מוביל ומערכתי בשיטת מוטוריקל. לידיעתכם, התמחותנו המשולשת בתחום המוטורי, יציבתי ו- לקויות למידה*, מאפשרות לנו להעניק לילדכם או לכם (טיפול גם במבוגרים) את המענה המערכתי והמתקדם ביותר לדיסגרפיה/ קשיי כתיבה אצל ילדים!

 

לקות גרפו-מוטורית/ דיסגרפיה מוטורית עשוייה לבוא לידי ביטוי באופנים שונים (ילד איטי בכתיבה/ כתב יד לא קריא/ ארגון מרחבי לקוי ועוד..) וכמו כן, עשויה להתפתח כתוצאה ממכלול של גורמים מוטוריים ויציבתיים לקויים. טיפול בדיסגרפיה בשני ילדים/ מבוגרים שונים במוטוריקל עשוי להיות שונה במידה רבה, בשל שונות בגורם המוטורי/ תחושתי/ יציבתי הלקוי (או מכלול שונה של גורמים לקויים, כפי שקורה בד"כ). טיפול בדיסגרפיה מוטורית בשיטתנו, מתמקד באופן מדויק באותן מערכות מוטוריות-תחושתיות-יציבתיות פגומות המובילות ללקות הכתיבה אצל ילדכם/ אצלכם.

 

*אייל ציוני סיים בהצטיינות את לימודי התואר השני עם התמחות בלקויות למידה (אוניברסיטת חיפה) ומרצה גם על הזיקה שבין לקויות מוטוריות ו-יציבה לקויה, ללקויות למידה (בהן דיסגרפיה ודיסלקציה) לעוסקים בתחום התפתחות הילד, טיפול, שיקום, חינוך, הוראה...

 

 

 

 

קשיי כתיבה אצל ילדים/ קשיים בכתיבה/ קושי בכתיבה אצל ילדים/ ילד איטי בכתיבה/ איטיות בכתיבה/ כתיבה איטית אצל ילדים/ בעיה גרפו מוטורית, יכולות לנבוע מגורמים שונים בהם:

יתרה, ילד בעל לקות במערכת תחושה עמוקה (קינסטזיה) יתקשה בזיהוי שגיאות בתנועותיו (ומן הסתם, לא יתקן אותן..) ויסתמך יתר על המידה על עיניו בכל ביצוע תנועתי, בכלל זה בפעולת הכתיבה (דבר שיימנע אוטומטיזציה בכתיבה ויידרוש השקעת משאבים קוגניטיביים מיותרים בתכנון הכתיבה, לעיתים 'על חשבון' הקשבה למורה בכיתה...). שימו לב, מערכת תחושה עמוקה נחשבת כבעלת מרכיב דומיננטי בבקרה מוטורית-תנועתית, ומעורבת כמעט בכל פעולה המתבצעת ביומיום ולכן, חשוב מאוד לשפר את תפקודה!

 

 

היפוטוניה, חגורת הכתפיים אצל ילדים- חיזוק מהיר (!) במבחר אדיר של כלים במוטוריקל

חשוב מאוד גם לדעת כי היפוטוניה בילדים המלווה בתת רגישות במערכת תחושה עמוקה, עשויה לתבוע מהם מחיר אנרגטי כבד ומשמעותי בעת ביצוע פעולות כגון כתיבה. בהמשך להתייחסותנו בדף היפוטוניה בילדים למאמץ הרב הנדרש מהילדים בעת שימור מנח גוף זקוף כנגד כח הכובד ובהתגברות על גמישות יתר במפרקים (אם קיימת במקביל) נוסיף ונספר לכם גם כי ילד בעל טונוס שרירים נמוך הסובל מתת רגישות במערכת תחושה עמוקה, עשוי להידרש לאמץ את שריריו בצורה נוספת (ומן הסתם, להתעייף מהר מאוד..) בעת פעולות כגון כתיבה, וזאת בשל הפעלת לחץ על כלי הכתיבה.

 

שימו לב לפיכך, כמה כוחות (פיזיים וגם נפשיים) עשויים להידרש מילד בעל היפוטוניה/ מתח שרירים נמוך לצורך פיצויים שונים שעליו לבצע:

  1.  התמודדות עם כוח הכובד לצורך השגת יציבה נכונה בישיבה;

  2.  התגברות על גמישות יתר במפרקים (אם קיימת..);

  3.  התגברות על ההיפוטוניה בגיוס טונוס לטובת הפעלת השרירים העדינים בעת הכתיבה;

  4.  התגברות על תת הרגישות בתחושה עמוקה (אם קיימת..).

 

בתמונה: היפוטוניה בילדים/ קיפוזיס אצל ילדים: ישיבה כפופהקיפוזיס בהתהוות- כניעה טוטאלית לכוח הכובד! מנח ישיבה כפופה (סימן שאלה בגב) אופייני של ילד בן 5 בעל היפוטוניה. הילד שהגיע אלינו לטיפול, שומט את כתפיו כלפי מטה, מושך את ראשו לאחור, כדי להשעינו באופן פסיבי על חגורת הכתפיים וע"י כך, להימנע ממאמץ של שרירים יציבתיים (שימו לב לכפל/ קמט בעור באיזור העורף, דבר המעיד על הימצאות במנח יציבתי שגוי כזה במשך תקופה ממושכת..).

 

 

 

 

 

לא רק השלכות מוטוריות שליליות: יציבה לקויה/ יציבה לא נכונה ילדים - במקרה זה, של ילד מחשבים ממוצע בדורנו. שימו לב כיצד עמוד השדרה מקריב עצמו על מזבח המחשב. התוצאה: קיפוזיס גבית (גב עליון כפוף) וכן קיפוזיס צווארי (צוואר כפוף).

 

 

 

 

  • ילד בעל היפרטוניה לעומת זאת, ישתמש בכוח עודף לביצוע פעולות ויתקשה לשלוט על תנועותיו (יפגין קושי משמעותי ב- ויסות כוח שריר, קושי בדירוג תנועות). ראו: טונוס שרירים גבוה/ היפרטוניה (טונוס שרירים גבוה טיפול, טונוס שרירים גבוה ילדים, טונוס שרירים מוגבר, טונוס שרירים מוגבר ילדים, טונוס שרירים גבוה בילדים).

  • תחושה טקטילית לקויה- ילד הסובל מ- תת תחושה במערכת הטקטילית, ישתמש באחיזה חזקה של כלי הכתיבה לצורך גרייה תחושתית/ קבלת משוב וגם הוא יתעייף מהר לאחר פרק זמן קצר יחסית (מוטיב דומה של ילד איטי בכתיבה).

  • קשיים בכתיבה על רקע קושי בהפרדת תנועה ו- שימוש בקיבועים גם בשל רפיון שרירים/ או לקות עצבית (מנגנון פיזיולוגי המכוּנה 'reciprocal innervation' מאפשר שליטה תנועתית, דירוג של תנועות (הרמוניה תנועתית) ושימוש בתבניות תנועה נורמליות. כך לדוגמא, כאשר שריר אגוניסט מתכווץ, השריר האנטגוניסטי/ נגדי מורפה). חסר הפרדת תנועה ('שימוש בקיבועים') עשוי להקשות על הילד וליצור הפעלה גורפת של שרירים (mass movement), או הפעלת קבוצות שרירים גדולות (שרירים ש'התמחותם' להפיק כוח גס) בעת שנחוצה הפעלת שרירים עדינה/ מדודה ומדויקת בכתיבה.

  • באותו הקשר, כתיבה יעילה מחייבת הפרדת תנועה של אצבעות ידיים מכתפיים וזרועות, או הפרדת תנועות באצבעות (כתפיים וזרועות מעניקות יציבות לתפקוד עדין של האצבעות; זרת וקמיצה תומכות ויתר האצבעות מתפעלות את כלי הכתיבה, כאמור..).

  • קושי גרפומוטורי עקב קושי בארגון מרחבי על הדף,

  • איטיות/ קשיי כתיבה אצל ילדים עקב התעקשות יתרה על התוצר הגרפי (כתיבה מנוקדת, יצירה סטנדרטית של אותיות, דגש יתר על איות ודקדוק...)

  • קושי במודעות הפונמית/ פונולוגית (צלילי השפה, פירוק מילים לאבני היסוד שלהן...)

  • בעיות בראייה, קשיים במיקוד מבט (רלוונטי בעיקר להעתקה מהלוח..)

  • כתיבה איטית אצל ילדים/ מבוגרים או שגיאות כתיב הומופוניות בשל מוסחות, קשיי קשב וריכוז

 

 

 

 

טיפול בדיסגרפיה/ טיפול בקשיי כתיבה/ ליקויי כתיבה טיפול - למה דווקא מוטוריקל?

 

 

*להבנת היקף החדשנות המדעית שלנו במגוון תחומי טיפול לחצו: אייל ציוני- כרטיס ביקור מדעי

 

 

 

 

 

ואם תרצו את כל המידע בקיצור?

מוטוריקל - וזה כל השיפור!

 

 

 

 

 

 

המטריה המוטורית* של מוטוריקל

במוטוריקל מעניקים לכל ילד/ה "מטריה מוטורית" (כלומר, יכולות מוטוריות גבוהות..) המגנה עליהם מפני שלל האתגרים המוטוריים-ספורטיביים-חברתיים הצפויים והבלתי צפויים של הילדות.

 

גשם/ מָטַר של אתגרים מוטוריים מלווה את תקופת הילדות בעידן המודרני; טורניר משחקי כדור שנחת על הילד/ה בהפתעה (כרעם ביום בהיר) במסיבת יום הולדת ספורט (דבר נפוץ מאוד כיום: יום הולדת ספורט אתגרי, יום הולדת ספורטיבית, מפעיל יום הולדת ספורט) או בהפסקה פעילה/ בקייטנה; טיול רכיבה על אופניים שאורגן ע"י ועד ההורים הכיתתי (ראו: לימוד רכיבה על אופניים לילדים), טיפוס על חבלים במצוק במהלך טיול שנתי, משחק 'כיסאות מוזיקליים' בגן, תחרות ריצה בשיעור התעמלות (שיפור סגנון ריצה) או תחרות הורדות ידיים ספונטנית בשעת ההפסקה (חיזוק חגורת הכתפיים לילדים).. ואיננו מדברים על תפקוד מוטורי יעיל הנחוץ כ"כ במצבי חירום, בכלל זה התמצאות במרחב לילדים, שיווי משקל, כוח שרירים (חיזוק שרירים לילדים), זריזות, מהירות ועוד...

 

 

המטריה המוטורית שלנו מעניקה לילד ביטחון עצמי (שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים), שקט ורוגע נפשי (חוסן נפשי) ומן הסתם, משפרת/ מעלה גם דימוי עצמי (שיפור דימוי עצמי אצל ילדים) כשהילד/ה יודעים שהמטריה שלהם צמודה אליהם וניתנת לשימוש בכל רגע נתון! (כל אתגר, בעזרת המטריה המוטורית נפתר!)

 

 

המטריה המוטורית של מוטוריקל  המסייעת בהגשמת ילדוּת שקטה מדאגות :)

 

(*המטריה המוטורית ® היא סימן מסחר שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!)

 

 

 

שיטת מוטוריקל- הצגה ב'גלריית המומחים' בערוץ 2 

 

שיטת מוטוריקל-  הצגה בתכנית -'מהיום דיאטה' בערוץ 10 

 

 

 

 

הצגת שיטת מוטוריקל- מאמרו של אייל ציוני בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים (Israeli journal of Pediatrics) גיליון פב' 2011

 

 

כיצד הפכה שיטת מוטוריקל לקונספט מוביל בתחום התפתחות הילד? הדף הבא יספק את התשובות:

שיטת מוטוריקל- שורה של תגליות מדעיות מובילות!   |   אייל ציוני - כרטיס ביקור מדעי!

 

 

 

 

 

 

דף קשיי כתיבה אצל ילדים/ דיסגרפיה טיפול בדיסגרפיה/ דיסגרפיה גרפו מוטורית/ לקות כתיבה/ לקות גרפו-מוטורית יורחב בקרוב. בקרו אותנו שוב!

 

 

 

 

מחפשים פיזיותרפיה לילדים, ריפוי בעיסוק לילדים או ספורט טיפולי לילדים/ התעמלות טיפולית לילדים/ טיפול בתנועה לילדים?

 

 

מוטוריקל- ידע מדעי מוביל בתחום התפתחות הילד!

 

 

 

 

 

 

 

למה לא השקענו יותר בעיצוב האתר?

 

קהל היעד אליו פונה האתר, הוא הורים המחפשים טיפול מקצועי, מדעי ומוביל לילדם (אחת ולתמיד...)! איננו מטפלים ב- קשיי כתיבה אצל ילדים באמצעות עיצוב גרפי, אנו מטפלים באמצעות כלים, בעזרת כלי הטיפול המתקדמים מסוגם בעולם!

 

מטרת האתר אינה להרשים את הגולש באמצעים ויזואליים, אלא להציג דבר אותנטי (אמיתי) ולהביא מידע משמעותי וחיוני, מידע שעשוי לחולל שינוי משמעותי בחיים של בנו/ בתו! שיטת מוטוריקל הינה שיטת טיפול בעלת תוכן אמיתי/ רציונל מדעי ברור (כשתבקרו בדפים השונים תבינו למה כוונתנו...). בזכות כך, רכשה את מעמדה המוביל בתחום התפתחות הילד... כך שלשמחתנו, העיצוב (במקרה שלנו) פחות רלוונטי... (ברוח הביטוי: 'אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שבתוכו').

 

עם זאת, אנו שואפים תמיד ליצור סדר טוב יותר בכמויות המידע המשמעותיות, לטובת נוחות, נגישות ויעילות!

 

 

 

 

 

 

 

ראו גם: דף התמצאות באתר.

 

 

אתר מוטוריקל לשרותכם כבר למעלה מעשור (2006-2020)!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

אתר מוטוריקל עתיד לעבור מתיחת פנים משמעותית, עם המעבר לפלטפורמה חדשה ומודרנית בחודשים הקרובים. אנו שוקדים על כך במרץ רב מאחורי הקלעים :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דיסגרפיה טיפול בדיסגרפיה, שיפור הכתיבה אצל ילדים, לקות גרפו-מוטורית, לקויות כתיבה, קושי גרפומוטורי, לקות למידה מוטורית ראו גם את הנושאים הרלוונטיים הבאים (אשכולות קישורים בסדר ה- א-ב):

 

 

 

אבחונים: אבחון מוטורי אבחון פסיכומוטורי אבחון בעיות מוטוריות אבחון מוטוריקה גסה אבחון מוטוריקה עדינה אבחון מוטורי מוטוריקל אבחון מסורבלות מוטורית בעיות במוטוריקה גסה בדיקת תחושה עמוקה אבחון יציבה אבחון בעיות גב

 

איטיות: התנהלות איטית אצל ילדים  ילד איטי  ילד איטי מאוד ילד איטי וחולמני  קשיי התארגנות אצל ילדים ילד לא מהיר איטיות בכתיבה ילד איטי בכתיבה כתיבה איטית אצל ילדים  קשיי התארגנות בבוקר קשיים בהתארגנות בכיתה שיפור מהירות אצל ילדים שיפור מהירות איטיות בתנועה שיפור זריזות  שיפור מהירות תגובה שיפור זריזות רגליים שיפור זריזות ידיים  שיפור זריזות מהירות פיתוח זריזות פיתוח מהירות פיתוח מהירות וכוח מתפרץ

 

דימוי עצמי: חיזוק ביטחון עצמי בילדים, שיפור יכולות חברתיות, חיזוק ביטחון עצמי לילדים, חיזוק ביטחון עצמי אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי לילדים, פיתוח ביטחון עצמי, פיתוח דימוי עצמי אצל ילדים, טיפוח דימוי עצמי, חיזוק דימוי עצמי אצל ילדים, חיזוק דימוי עצמי בילדים, דימוי עצמי פעילות, דימוי עצמי בגיל ההתבגרות דימוי עצמי נמוך, העלאת דימוי עצמי אצל ילדים, שיפור דימוי עצמי אצל ילדים, שיפור דימוי עצמי נמוך שיפור דימוי גוף שיפור דימוי הגוף מקובלות חברתית, דימוי עצמי, ילד עדין, ילד לא חברותי, ילד לא מקובל בכיתה, ילד לא מקובל בחברה, ילד לא מקובל חברתית, ילד לא מקובל בגן,ילד חסר חברים, איך לעזור לילד מבחינה חברתית, איך לעזור לילד להיות מקובל, ילד חסר ביטחון עצמי, שיפור דימוי עצמי, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים, דימוי עצמי נמוך בקרב ילדים ילד ללא חברים, ילד בלי חברים, ילד שאין לו חברים, איך לעזור לילדים לרכוש חברים, ילד דחוי בכיתה, ילד דחוי בגן, איך לעזור לילד לרכוש חברים בגן, כיצד לרכוש חברים בבית הספר, לילד אין חברים בבית הספר, איך עוזרים לילד לרכוש חברים, איך להיות מקובל בחטיבה, איך להפוך למקובל בחטיבה, איך להיות מקובלת ביסודי, טיפול בילדים דחויים, ילד ללא חברים, ילד שלא רוצה חברים, ילד שלא משחק עם חברים, ילד לא משחק עם חברים, ילד שאין לו חברים בגן, טיפול בילדים דחויים מעמד חברתי בכיתה, הצלחה חברתית, ילד לא ספורטיבי, ילד לא אוהב ספורט, ביטחון עצמי בגיל ההתבגרות, איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים, איך להקנות לילד בטחון עצמי, הערכה עצמית אצל ילדים, ביטחון עצמי אצל בני נוער, דימוי עצמי נמוך טיפול, דימוי עצמי נמוך בגיל ההתבגרות, דימוי עצמי בקרב מתבגרים, ביטחון עצמי נמוך טיפול, חוסר ביטחון עצמי בגיל ההתבגרות, חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים, בניית דימוי עצמי אצל ילדים, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים טיפול, חיזוק הדימוי העצמי, בניית ביטחון עצמי אצל ילדים, איך מחזקים ביטחון עצמי אצל ילדים, איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים, איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים, חוגים לחיזוק הביטחון העצמי
 

היפוטוניה: היפוטוניה hypotonia היפוטוניה בילדים היפוטוניה תסמינים תסמיני היפוטוניה השפעות היפוטוניה היפוטוניה אוטיזם טיפול בהיפוטוניה טיפול בטונוס שרירים נמוך היפוטוניה טיפול היפוטוניה אצל ילדים טונוס שרירים נמוך אצל ילדים  טונוס שרירים נמוך טיפול טונוס שרירים נמוך היפוטוניה וגמישות יתר גמישות יתר אצל ילדים גמישות יתר ילדים גמישות יתר במפרקים גמישות יתר של המפרקים  מתח שריר נמוך מתח שרירים נמוך  ישיבת w ילדים ישיבת w אצל ילדים ׀ רפיון שרירים קושי בעמידה קושי בעמידה והליכה קושי בעמידה ממושכת יציבות שרירית מפרקית יציבות פרוקסימלית

 

היפרטוניה:  היפרטוניה – טונוס שרירים מוגבר היפרטוניה טונוס שרירים גבוה אצל ילדים טונוס שרירים גבוה טיפול בטונוס שרירים גבוה מתח שרירים גבוה מתח שריר גבוה טונוס שריר גבוה טונוס שרירים גבוה טיפול טיפול בהיפרטוניה  טונוס שרירים גבוה ילדים, טונוס שרירים מוגבר, טונוס שרירים מוגבר ילדים, טונוס שרירים גבוה בילדים

 

הכנה לכיתה א': הכנה לכיתה א מוטוריקה עדינה הכנה לכיתה א מוטוריקה הכנה מוטורית לכיתה א' מוכנות לכיתה א מוטוריקה הכנה לכיתה א'

 

הפרדת תנועה: הפרדת תנועה הפרדת תנועות הפרדת תנועה באצבעות הפרדת תנועה אצל ילדים הפרדה תנועתית

 

התמצאות במרחב: התמצאות במרחב התארגנות במרחב התארגנות הגוף במרחב התמצאות במרחב ילדים התמצאות יעילה במרחב  התמצאות במרחב ובזמן התמצאות במרחב כיוונים אומדן מרחק קושי באומדן מרחק אי התמצאות במרחב חוסר התמצאות במרחב בעיית התמצאות במרחב תפיסה מרחבית אצל ילדים שיפור תפיסה מרחבית תפיסה מרחבית לקויה

 

 

ויסות כוח: ויסות כוח אצל ילדים ויסות כוח | ויסות תנועה ויסות תנועתי

 

 

חוג מוטוריקה גסה: חוג מוטורי לילדים חוג ספורט מוטורי חוג ספורט מוטורי לילדים חוג מוטוריקה גסה חוג מוטוריקה עדינה

 

 

חציית קו אמצע: חציית קו אמצע חציית קו אמצע כתיבה חשיבות חציית קו אמצע התפתחות חציית קו אמצע חציית קו אמצע אצל ילדים שיפור חציית קו אמצע אי חציית קו אמצע

 

יציבה: בעיות יציבה ילדים, יציבה לקויה אצל ילדים יציבה לקויה טיפול בעיות יציבה אצל ילדים בעיות יציבה אצל מבוגרים בעיות יציבה בעמוד השדרה בעיית יציבה בעיות יציבה ליקויי יציבה ליקויי יציבה אצל ילדים טיפול בליקויי יציבה טיפול בבעיות גב טיפול בבעיות גב עליון יישור עמוד השדרה בעיות גב ועמוד השדרה ארגונומיה שינה בעיות יציבה בגיל ההתבגרות, לקות יציבה יציבה לקויה (בעיות גב אצל ילדים יציבה לא נכונה שיפור היציבה  גב כפוף  גיבנת בגב גב כפוף אצל ילדים  גב כפוף בגיל ההתבגרות יציבה נכונה ילדים  בעיות יציבה  קיפוזיס קיפוזיס גבית  קיפוזיס גבי  קיפוזיס בגב קיפוזיס בולט  קיפוזיס מוגבר קיפוזיס טיפול  קיפוזיס אצל ילדים יציבה נכונה  יציבה נכונה בהליכה  יציבה ותנועה קיפוזיס קל  לקויות יציבה  עמידה רפויה יציבה רפויה כתפיים שמוטות  עמידה כפופה  תיקון גיבנת  כאבי גב יציבה לקויה  טיפול ביציבה לקויה  יציבה קיפוטית  דרכי טיפול בקיפוזיס   אי נוחות בצוואר צוואר כפוף גיבנת בצוואר  טיפול בגב כפוף  טיפול בקיפוזיס קואורדינציה יציבתית איך לעמוד נכון  קיפוזיס שוירמן מחלת שוירמן טיפול Scheurmann’s disease Scheurmann’s kyphosis  לורדוזה מותנית  לורדוזיס מותנית, לורדוזיס מותני מוגבר, לורדוזיס  לורדוזיס מותני, לורדוזיס יתר, לורדוזיס טיפול, היפר לורדוזה, קמר מותני, רזה עם בטן בולטת, טיפול בלורדוזיס, טיפול בלורדוזה, | לורדוזה מוגברת, יישור לורדוזיס צווארי, יישור לורדוזיס גב, יישור לורדוזיס טיפול, יישור לורדוזיס מותני יישור לורדוזיס מותנית יישור לורדוזיס צווארי טיפול, לורדוזה בגב, קימור מותני מוגבר, הקשתת יתר בגב, לורדוזיס ילדים, היפר לורדוזיס, היפר לורדוזיס טיפול, היפוך לורדוזיס צווארי,| טיפול בלורדוזה מותנית חגורה ליישור הגב חגורת גב להליכה זקופה חגורה ליישור הכתפיים  רצועה אורטופדית ליישור כתפיים חגורת יישור גב,חגורת גב לגב זקוף, שיטות טיפול בבעיות גב  איך לעמוד זקוף, שמירה על גב זקוף, איך ללכת עם גב זקוף, איך לעמוד זקוף, איך ללכת זקוף, איך להתרגל ללכת זקוף, איך ללמוד ללכת זקוף, איך אפשר ללכת זקוף סימן שאלה בגב טיפול בכתפיים שמוטות, כתפיים שמוטות טיפול, כתפיים שמוטות אצל ילדים,הליכה כפופה הליכה כפופה אצל ילדים הליכה שפופה עמידה לא יציבה עמידה לא זקופה שיפור יציבה התעמלות לבעיות גב תיקון יציבה איך ליישר את הגב איך אפשר ליישר את הגב איך לזקוף את הגב  כיצד ליישר את הגב יישור גב כפוף גב עקום טיפול גב עקום גיבנת בעורף טיפול איך אפשר להוסיף גובה, איך להוסיף גובה הוספת גובה איך לשפר גובה תוספת גובה איך להיות גבוהה יותר איך להיות גבוה יותר איך אפשר להיות גבוה יותר איך להיות יותר גבוה איך לא להיות נמוכה  איך אפשר להוסיף גובה  בעיית גובה אצל ילדים בעיות גובה אצל ילדים גורמים המשפיעים על היציבה

 

 

לקויות מוטוריות: לקויות מוטוריות לקות מוטורית ליקויים מוטוריים טיפול בבעיות מוטוריות הפרעות מוטוריות הפרעות מוטוריות אצל ילדים טיפול  בעיות מוטוריות אצל ילדים בעיה מוטורית בעיות מוטוריות שיפור אינטליגנציה תנועתית

 

מוטוריקה גסה/ עדינה: מוטוריקה גסה מוטוריקה עדינה (מוטוריקה גסה אצל ילדים/ מוטוריקה עדינה אצל ילדים מוטוריקה גסה לילדים חיזוק מוטוריקה עדינה שיפור מוטוריקה עדינה שיפור מיומנויות מוטוריקה עדינה חיזוק מוטוריקה גסה שיפור מוטוריקה שיפור מוטוריקה גסה טיפול במוטוריקה עדינה טיפול במוטוריקה גסה קשיים במוטוריקה גסה ילד עם בעיות מוטוריות בבעיות מוטוריקה גסה טיפול בבעיות מוטוריקה גסה בעיה במוטוריקה גסה בעיות במוטוריקה גסה בעיות מוטוריקה גסה בעיה במוטוריקה גסה בעיית מוטוריקה עדינה בעיות במוטוריקה עדינה בעיות מוטוריות בידיים  שיפור יכולות מוטוריות מרכיבי מוטוריקה גסה תיאום בילטרלי

 

נוירולוגיה: שיקום פגיעות נוירולוגיות שיקום נוירולוגי ילדים | דיסטוניה ילדים דיסטוניה טיפול

 

 

סרבול מוטורי: סרבול מוטורי התפתחותי: דף התמצאות וריכוז נושאים ('תוכן עניינים') סרבול מוטורי ילדים מסורבלות מוטורית סרבול מוטורי סרבול גופני סרבול תנועתי סרבול תנועה dcd טיפול אבחון dcd שיפור קואורדינציה לילדים שיפור קואורדינציה ילדים קושי בתכנון תנועה אינטגרציה בין חושית קשיים בתכנון תנועה ילד תלותי ילדים תלותיים קואורדינציה פיתוח קואורדינציה שיפור קואורדינציה שיפור קואורדינציה מוטורית קואורדינציה ילדים קואורדינציה לילדים אימון קואורדינציה לילדים קואורדינציה מוטורית קואורדינציה חזותית מוטורית קואורדינציה הגדרה קואורדינציה מרחבית  קואורדינציה ספורט תרגילי קואורדינציה עם כדור חוסר קואורדינציה בעיות קואורדינציה אצל ילדים  תיאום יד רגל אבחון סרבול מוטורי  טיפול בסרבול מוטורי סרבול מוטורי טיפול  דיספרקסיה מוטורית דיספרקסיה אצל ילדים  דיספרקסיה טיפול  דיספרקסיה מוטורית טיפול דיספרקסיה ילדים דיספרקסיה התפתחותית הפרעה התפתחותית בקואורדינציה טיפול דיספרקסיה אפרקסיה אצל ילדים אפרקסיה של הילדות אפרקסיה מוטורית אפרקסיה התפתחותית סרבול מוטורי dcd מהו סרבול מוטורי בעיית קואורדינציה תיאום דו צדדי דיוק מוטורי פיזור תנועתי ליקויי קואורדינציה טיפול בסרבול מוטורי בגישה מדעית, בלעדית ומובילה במוטוריקל תסמונת הילד המסורבל  מי הוא הילד המסורבל  הילד המסורבל: ביטוי יומיומי במגוון רחב של תחומי תפקוד

 

פרפקציוניזם/ הימנעות: ילד פרפקציוניסט  ילדים פרפקציוניסטים  ילד נמנע ילדים נמנעים

 

קשב וריכוז: הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז ילדים הפרעת קשב וריכוז ילדים הפרעות קשב וריכוז (ADD/ ADHD) זיכרון עבודה זיכרון עבודה מוטורי זיכרון עבודה תנועתי זיכרון עבודה אקטיבי  הסקת מסקנות שיפור יכולת הסקת מסקנות פונקציות ניהוליות פונקציות ניהוליות וקשב שיפור פונקציות ניהוליות טיפול בהפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות הפרעת קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז  הפרעות קשב וריכוז טיפול

 

קשר עין-יד-רגל: קשר עין יד, תיאום עין יד, קואורדינציה עין יד תיאום קשר עין יד חיזוק קשר עין יד  שיפור קואורדינציית עין יד, תיאום עין רגל

 

 

שרירים: חיזוק שרירים חיזוק שרירים לילדים חיזוק שרירים ילדים חיזוק שרירים אצל ילדים שרירים רפויים רפיון שרירים רפיון שרירים אצל ילדים חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים חיזוק חגורת הכתפיים ילדים חיזוק חגורת הכתפיים לילדים חגורת כתפיים חלשה חגורת כתפיים חלשה אצל ילדים שרירים חלשים חולשת שרירים טיפול חולשת שרירים ברגליים חולשת שרירים בידיים חולשת שרירים בכל הגוף חולשת שרירים בילדים חולשת שרירים אצל ילדים חולשת שרירים חמורה שיפור כוח אקסצנטרי, חיזוק שריר אקסצנטרי חיזוק שרירי הידיים לילדים, חיזוק שרירי הרגליים לילדים התעמלות מחזקת לילדים טיפול לחיזוק חגורת הכתפיים שיפור מתח שיפור מתח מקבילים

 

תחושה עמוקה: תחושה עמוקה (תחושה עמוקה/ מערכת פרופריוספציה/ המערכת הפרופריוצפטיבית/ proprioception) תחושה עמוקה טיפול קינסטזיה גרייה פרופריוצפטיבית

 

תכנון תנועה: תכנון תנועה אצל ילדים תכנון תנועה שיפור תכנון תנועה

 

טיפול בילדים המגיעים מחו"ל

 

 

 

 

קשיי כתיבה אצל ילדים, דיסגרפיה מוטורית, שיפור הכתיבה אצל ילדים, שיפור כתב היד אצל ילדים, קושי בכתיבה, קשיים בכתיבה- חזרה לראש הדף

 

 

 

 

 

 

 

הערה: 1. חלק מהדפים כבר מצויים באתרנו החדש (מותאם סמארטפונים) לחיצה על הקישור תעביר אתכם אוטומטית!

2. כל הקישורים המודגשים להלן, הינם דפים/ תחומי טיפול נוספים באתר!

אתר מוטוריקל המחודש ׀ סלוגן לעסק  קריאייטיב ׀ לורדוזיס טיפול ׀ איך אפשר להוסיף גובה ׀ פרונציה של כף הרגל ׀ פלטפוס ברגל ׀ יישור יתר בברך ׀ כפות רגליים פונות פנימה ׀ גיד אכילס קצר ׀ הפרדת תנועה ׀ שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ׀ לימוד קארבר ׀ קשר עין יד תיאום עין רגל ׀ דיסגרפיה טיפול ׀ חציית קו אמצע ׀ התנהלות איטית אצל ילדים ילד איטי ׀ פונקציות ניהוליות ׀ חוג ספורט מוטורי לילדים חוג מוטוריקה גסה ׀ מאמן כושר אישי לילדים ׀ ילד נופל הרבה ׀ ויסות כוח ויסות תנועה ׀ היפרטוניה טונוס שרירים גבוה אצל ילדים ׀ לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר ׀ קואורדינציה בנהיגה ׀ אבחון סרבול מוטורי ׀  אבחון מוטורי ׀ אבחון יציבה ׀ אבחון בעיות מוטוריות אבחון מוטוריקה גסה ׀ התארגנות במרחב ׀ טיפול בסרבול מוטורי ׀ שיטת מוטוריקל-מאמר בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים ׀ מאמר היפוטוניה ׀ מאמר DCD ׀ דיספרקסיה מוטורית | דיספרקסיה טיפול | מילון מונחים ׀ ימי עיון התפתחות הילד ׀ ארגונומיה מחשב ׀ הרצאת ארגונומיה | יום הולדת ספורט לילדים יום הולדת ספורט אתגרי | סטנד אפ לילדים ליום הולדת סטנד אפ לילדים ׀ ביקורי-בית ׀ טיפול בתנועה לילדים ספורט טיפולי לילדים פיזיותרפיה לילדים ריפוי בעיסוק לילדים תרפיה בתנועה חיזוק חגורת כתפיים לילדים כתפיים שמוטות אצל ילדים

 

All rights reserved to Eyal Tzioni © 2006-2024
כל הזכויות שמורות לאייל ציוני. העתקת או שימוש כלשהו במידע, פרסום או שימוש מסחרי בקבצים ללא רשות הבעלים אסורה על פי חוק.